Ik heb al sinds ik op ben gestaan dat nummer van Iceland in mijn hoofd.
Wel raar dat Polen niet door is.
Ik luister nu naar de muziek van de inzending van Slovenië echt zo relaxed
Vanmiddag de eerste dress rehearsal van Duncan en vanavond de tweede. Vanavond geeft de jury ook al punten !!!
Australië
- Kitsch
- Prachtig
0 stemmers
San Marino
- Lekker fout
- Onuitstaanbaar fout
0 stemmers
elk land levert een jury, bestaande uit 5 mensen uit de business. namens nederland zijn dat dit jaar bijvoorbeeld ruud de wild en henk jan smits.
alle jury’s geven punten aan de acts die zij het beste vinden. al deze punten bepalen voor 50% de einduitslag.
Je kan veel zeggen, maar als iemand die de nummers van te voren niet luistert en dus alleen de optredens heeft gezien, is San Marino het enige liedje dat nog in Mn hoofd zit.
Australië en IJsland waren spectaculair, maar kan geen woord zingen uit Mn hoofd. Tsjechië was ongelofelijk middelmatig, kan ik ook niet zingen. Wit-Rusland en Cyprus hadden een catchy beat, maar kan ook geen lyrics opnoemen. Griekenland was onverstaanbaar, Servië was gegil, Slovenië was dodelijk saai en Estland moest ik net googelen want ik was al helemaal vergeten dat hij en zn toondove optreden überhaupt doorwaren.
NA NA NA NA NA NAAA het werkt wel.
Nederland staat op 29% in de odds :o
benieuwd wat er zometeen na de dress rehearsal gaat gebeuren met de odds!
Ik zat ook even te denken landen als San Marino en Ijsland hebben natuurlijk best een probleem als ze winnen want het organiseren van het festival zal best een grote hap uit hun budget nemen dus ik kan me wel voorstellen dat ze wat andere criteria hebben bij het selecteren van hun acts
Wat een rare uitslag! Of ik heb een rare smaak.
Ik vond Polen echt verreweg het best…
Ja ik vond Polen ook leuk, en Belgie Jammer!
Ik denk dat velen voor de ‘show’ gaan. Jammer voor Nederland wel.
Ik maakte net de fout door de comments te lezen bij een nieuwsbericht over het Eurovisie songfestival. Wat kunnen mensen toch zeiken om niks.
Heb even meegevolgd met een account dat een livestream deed tijdens de ‘dress-rehearsal’ terwijl ze in het perscentrum zaten. Over Nederland waren ze ontzettend positief.
Voor wie morgenavond verrast wil worden, niet klikken:
Het begint heel donker met een wide-shot, in de aanloop naar het refrein toe komen ze steeds dichter bij. De achtergrond is met water. Er staat ook een spot op hem. De beruchte bol komt in het middenstuk naar beneden voor maar een heel kort stukje en verdwijnt daarna weer naar boven.
Belgie was wel echt super vals en een hele underwhelming staging, snap wel dat die niet door is
Was inderdaad vals haha, maar vond het liedje en de jongen leuk! Maar ik snap wel dat hij niet door is.
Maar de stage presence vond ik niet minder dan bijv. Slovenie (die met die jongen op de gitaar en meisje die hem het hele lied doordringend aankeek), wel verrassend dat die door zijn.
Ja dit had ik ook. Eerst dacht ik dat het broer en zus waren, maar die jongen keek zo intens dat ik er ongemakkelijk van werd. Voelde me echt een buitenstaander dat naar een verliefd (hitsig) stel zit te kijken, haha.
Vind Frankrijk wel echt heel erg leuk!
Vind het nummer niet zo sterk eigenlijk, maar de performer wel heel leuk