Spanje

De wandeling door de Rio Chillar (boven Nerja) vond ik ook heel mooi, bijzondere ervaring om door een rivier te lopen. Prachtig.

1 like

Iemand nog tips voor Bilbao?

1 like

Als je een keer exclusief wil eten bij Mina gaan eten! Kost wel echt wat geld maar vond het het allerlekkerste sterrenrestaurant waar ik ben geweest en heb daar ook een super lekkere speciale dessertwijn gedronken.

Ga je ontbijten in het Ushuaïa? Ik wil ook terug.

1 like

Wie heeft tips voor een trip naar Zuid-Spanje?

Ik vind het een beetje lastig om de juiste volgorde te plannen voor de steden… Wij willen 3 steden bezoeken en tussen de steden reizen met de trein.
Malaga ben ik eerder geweest en wilde ik eigenlijk overslaan maar omdat de meeste vluchten daar naartoe gaan denk ik toch dat we daar moeten eindigen/starten.
Kind gaat mee, dus wil graag een rustig tempo aanhouden, niet te veel inplannen per dag.

Misschien Malaga - Granada - Sevilla?
Of bijv. Sevilla - Cordoba - Malaga…

Ik wil treintickets boeken van Valencia naar Barcelona maar op de website van Renfe zie ik nauwelijks ritten, wat ik ook doe (dag wijzigen, treinstation wijzigen etc). Het enige wat ik zie is een lange rit van bijna 6 uur, terwijl er bijna dagelijks rechtstreekse verbindingen zijn.

Ik wil het dan maar boeken via thetrainline/omio etc . Ik twijfel echter omdat ik het raar vind dat het niet op de originele website te vinden is maar wel op andere websites. Iemand ervaring met thetrainline en soortgelijke websites of juist ervaring met boeken op Renfe (ik las in dit topic al dat de website niet handig is).

1 like

Ja dat omio is prima, dan krijg je gewoon een ticket van… naar en je mag zelf de route bedenken. Dus het kan best dat je het niet ziet op de originele website, want omio bepaalt ook niet perse de route voor je, snap je wat ik bedoel? Weet niet of het duidelijk is hahaha

Ik heb meerdere keren de hogesnelheidslijn via renfe geboekt voor die route. Zou het kunnen dat je de verkeerde stations hebt gebruikt? In Valencia ga je vanaf Joaquin Sorolla (paar honderd meter achter station Noord) en Barcelona kom je aan op Barcelona Sants.

3 likes

@Luzarl begrijp volgens mij wel wat je bedoelt, ik zie iig meerdere opties om te reizen zoals met de bus!

Alicante, de stations kloppen wel, ik zie nu echter maar 1 van 05:45 met overstap en denk dat er in het weekend weinig tot geen treinen zijn? Ik ga even verder zoeken hoe en wat🥲

2 likes

Wanneer wil je gaan? Misschien ben je te vroeg?

1 like

Eind april, hoop dat het daaraan ligt :grimacing:

Heb zojuist gekeken naar deze week via de app van Renfe en genoeg ritten te zien, dus denk dat het wel goed moet komen, ben wrs te vroeg!

Ik ga over 2 weken naar Barcelona, maar wat een prijzen. Heeft er iemand misschien nog een goede tip voor een accomodatie?

1 like

Ik ga toevallig ook over 2 weken! Ik heb 3 maanden geleden geboekt. 4 nachten voor 320 euro in het Room mate Carla. Misschien zijn de prijzen nu trough the roof daar maar dat weet ik nietN

1 like

Ik weet ook niet wat er gebeurd is, ik heb een beetje spijt van deze bestemming, haha. Jouw accommodatie kost nu 1800 euro! :sweat_smile:

Edit: airbnb geboekt!

Vaak zijn de prijzen, waar dan ook is mijn ervaring, vlak voor vertrek veel duurder! Ga je redelijk spontaan naar Barcelona?

Gelukkig heb je iets gevonden! Redelijke prijs?

1 like

Mja wel redelijk spontaan maar we zijn al meerdere jaren rond deze tijd naar een Spaanse stad geweest en dat was eigenlijk redelijk goedkoop altijd. En nu zag je echt specifiek deze data dat de prijs per nacht verdrievoudigde zo’n beetje! Maar heb niet kunnen achterhalen of er iets bijzonders is, al zal Barcelona altijd wel wat duurder zijn denk ik. Wel een leuke airbnb gevonden voor een nog redelijke prijs in vergelijking met 1800 euro.:sweat_smile: In ieder geval hebben we een lesje vroegboeken gehad, haha.

1 like

Van 27 feb tot 2 maart is Mobile World Congress in Barcelona wat wel een van de grotere conferenties is voor developers, marketing, apps, mobiele telefoon producenten etc. In 2019 waren er 109k bezoekers dus dat drijft de prijzen behoorlijk omhoog

3 likes

Heeft er iemand nog tips voor Gran Canaria? We verblijven zowel in La Palma als in een dorpje in het westen en hebben een auto tot onze beschikking! Leuke hikes, strandjes, bezienswaardigheden, dorpjes?

Puerto de Mogán vond ik het mooiste op Gran Canaria.

5 likes

Als je het durft zou ik je aanraden om met de auto naar dorpjes midden op het eiland te gaan. Die liggen het hoogste en hebben echt een prachtig uitzicht. Kronkel weggetjes maar op een gegeven moment kom je boven de wolken uit en is het zo mooi!

1 like