Van 27 feb tot 2 maart is Mobile World Congress in Barcelona wat wel een van de grotere conferenties is voor developers, marketing, apps, mobiele telefoon producenten etc. In 2019 waren er 109k bezoekers dus dat drijft de prijzen behoorlijk omhoog
Heeft er iemand nog tips voor Gran Canaria? We verblijven zowel in La Palma als in een dorpje in het westen en hebben een auto tot onze beschikking! Leuke hikes, strandjes, bezienswaardigheden, dorpjes?
Puerto de MogƔn vond ik het mooiste op Gran Canaria.
Als je het durft zou ik je aanraden om met de auto naar dorpjes midden op het eiland te gaan. Die liggen het hoogste en hebben echt een prachtig uitzicht. Kronkel weggetjes maar op een gegeven moment kom je boven de wolken uit en is het zo mooi!
Mijn vader woont daar dus ben er redelijk vaak als localist geweest
In het noorden heb je prachtige natuurzwembaden, het noorden is vaak ook wat ruiger woester en iets kouder qua temperatuur. Als je een auto hebt gehuurd zou ik zeker de bergen ingaan, bij mogan heb je mooie wegen naar de bergen.
Arinaga is een hele mooie badplaats, net zoals Ojos en Pozzo. Gewoon niet zo toeristisch
Persoonlijk vind ik Puerto mogan vreselijk, echt zo plat van toerisme en veel Alibaba winkels
Las Palmas is heel leuk qua winkelen en eten. Die stad is leuk om 1 dag helemaal te verkennen.
Voor de rest vind ik daar Maspalomas ook vreselijk, zo druk en zoveel asociaal volk wat daar rondloopt en schreeuwerig duur.
Oh giugiu is echt een aanrader zoān mooi prive strand wel wat moeilijker te bereiken dus goede schoenen meenemen en het laatste stuk lopen
Heeft iemand tips voor het noorden van Mallorca (dus verder weg van el arenal, magaluf en de stad). Leuk hotel, lekker eten wat je niet zo snel via google ziet?
We gaan sowieso 4 dagen naar Port Soller en dan nog iets meer naar boven denk ik 4 dagen.
Wat is leuker? Vooral qua gezellige kustplaatsjes met boulevard, leuke restaurantjes, mooie natuur? Ohja en we zijn met twee kleine kinderen.
- Gran Canaria
- Tenerife
0 stemmers
Ook aan Fuerteventura gedacht?
Mijn schoonouders en een vriendin vonden dat heel erg tegenvallen dus daar heb ik eigenlijk bewust niet naar gekeken. Jij wel goede ervaringen?
Wij zijn er geweest, zonder kinderen, en wij vonden het zelf wel een mooi en fijn eiland. De andere eilanden ben ik nog nooit geweest.
Iemand die wel eens in augustus in Andalusiƫ is geweest? Is het te doen qua warmte?
Ligt er aan wat je wilt doen, haha. Wij waren afgelopen september in Malaga en tijdens een stadswandeling was het eigenlijk echt te heet. Maar ook een dag wat bewolkter, maar dan nog echt ontzettend zweet-weer!
Ligt aan waar je bent en wat voor soort vakantie. Strandvakantie in Nerja is prima te doen, een citytrip naar Granada zou ik niet doen.
Ja we zijn wel van de actieve vakanties normaal gesproken, sightseeing en hiken in de natuur. Dus denk dan niet zoān goede combi met AndalusiĆ«. Al vinden we het ook lekker om af en toe even te chillen bij het zwembad of strand.
Ik zou het niet doen dan denk ik, of je moet ās ochtends hele tijd echt vroeg op pad gaan⦠Ik weet van mezelf iig dat ik dan de hele dag denk: bluh veel te heet, laat me maar aan het zwembad liggen!
Ik vond het ook te warm! Ik was toen in o.a. Ronda en Malaga en kon alleen maar denken āik wil nu in de zee liggenā omdat het zo heet was
Ja vorig jaar was ik er met een vriendin in de eerste weken van augustus. Als je in die periode gaat, weet je dat het heet gaat zijn, dus we hebben ons een beetje aangepast daaraan.
2 nachten Granada, waardoor we meteen 's ochtends naar het Alhambra konden gaan. Dus rond 13/14 uur hadden we dat wel gezien en zijn we binnen in de airco gaan lunchen en daarna even in hotelkamer. 's Avonds weer naar buiten om te eten. Ronda zijn we ook een nachtje geweest en daar was het ook heel heet dus een hotel met zwembad was heel fijn.
Malaga was prima te doen, ook lekker om naar het strand te gaan natuurlijk. We zijn naar de Caminito del Rey geweest, we sliepen al in de buurt dus hadden we om 8.30 uur geboekt. Die wandeling is niet zwaar en ook wel gedeeltelijk in de schaduw. Tegen het einde van de route begon het heel warm te worden, hotel met zwembad daarna is wel aan te raden.
We zijn geƫindigd in Tarifa en dat was wel echt top, leuk stadje en relaxed aan het strand.
Wij zaten aan deze periode vast, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik eerder in het voorjaar of najaar gaan. Zeker als je veel wilt wandelen.
Mijn ervaring is ook dat het erg warm is. En buiten de tips die nu zijn gegeven, vond ik het fantastisch om de de hike in de Rio Chillar te lopen. Waanzinnig en koelt lekker af
Wij waren een paar jaar terug in augustus en het is wel te doen, maar als het kan zou ik voorjaar/najaar gaan. Wij gingen vroeg in de ochtend erop uit maar daarna zit je eigenlijk te wachten van 12:00/13:00 tot 19:00 tot je weer iets kan doen bij wijze van. In cordoba kwamen alle locals pas tegen 21:00 naar buiten, daarvoor was het doodstil op straat. We hebben een heerlijke vakantie gehad maar je kan er toch niet alles uithalen. We hadden geen hotel met zwembad trouwens dat speelde ook wel mee.
Ja denk dat we uiteindelijk toch gaan switchen naar Italiƫ en Andalusie laten voor voorjaar of najaar na alle adviezen hier, dus thanks voor het delen van jullie ervaringen!