Spanje

Ik ga in mei met vriendinnen naar Malaga. Heeft iemand tips? Voor een appartement, activiteiten, uitgaan, restaurants. Mag ook in de buurt zijn want we gaan een paar dagen een auto huren.

• Plaza Merced voor lunchen bij café con Libros
  • fietsen/lopen naar Pedrogalejo en evt nog naar El Palo. Leuk, klein vissersdorpje met een mini boulevardje. Je kunt daar dus vooral goed vis eten!
  • de bus pakken naar Gibralfaro. Super mooi uitzicht en vanuit daar kun je dan makkelijk weer zelf omlaag lopen.
  • Geijkte tips als: Calle Larios voor te winkelen, straatjes eromheen zijn ook leuk om doorheen te dwalen zoals Calle Compañia, Calle Martires, Calle Comedias. Paseo del Parque en de haven.
  • Thee/koffie drinken en zoetigheden bij La Teteria
  • Uitgaan deed ik met name Sala Gold en de clubs/café’s in de straatjes eromheen. Maar is meer dan 12 jaar geleden dus geen idee of het nog steeds hip en happening is :rofl:

Buiten Málaga:

• Dagje Ronda
  • Antequera, Cordoba en de bergen daartussen. Er ligt een soort maanlandschap en veel grote meren. Heel tof!
  • Tarifa (surfersdorpje) of Gibraltar die kanten op is ook leuk!
  • Granada is fantastisch maar wel echt een dagtripje
  • Je kunt ook vanuit Málaga het treintje pakken langs de kustdorpen (Fuengirola, Torremolinos etc). Niet de mooiste dorpjes, heel toeristisch maar wel vermakelijk en je bent er even uit.
  • Ri Nerja is ook een mooie route
5 likes

Wat tof! Ik heb niet zoveel tips voor je als Airy-Fairy maar wel een paar dingen opgeschreven.

Eten bij Pez Lola als je van vis houdt, vooral de Bao met garnaal is erg lekker! Voor reguliere tapas kan je naar casa Lola gaan. Voor goede koffie kan je bij Mia of El Ultimo Mono terecht. Ik hoorde laatst van mijn spaanse leraar dat ze sinds kort een nieuw tentje hebben, Bun and coffee, voor vegan donuts en hij is fan! Veel plezier!

2 likes

El caminito del Rey is super mooi! Een wandeling met heel mooi uitzicht. Je moet wel ruim vant tevoren reserveren.

Granada is ook een aanrader, al vind ik het ook een leuk om daar een overnachting te doen. Dan zijn de toeristen veelal weg en is het heel gezellig. En als je naar het Alhambra gaat moet je trouwens ook reserveren.

Mijas is een bekend wit dorpje, heel schattig.

1 like

De wandeling door de Rio Chillar (boven Nerja) vond ik ook heel mooi, bijzondere ervaring om door een rivier te lopen. Prachtig.

1 like

Iemand nog tips voor Bilbao?

1 like

Als je een keer exclusief wil eten bij Mina gaan eten! Kost wel echt wat geld maar vond het het allerlekkerste sterrenrestaurant waar ik ben geweest en heb daar ook een super lekkere speciale dessertwijn gedronken.

Ga je ontbijten in het Ushuaïa? Ik wil ook terug.

1 like

Wie heeft tips voor een trip naar Zuid-Spanje?

Ik vind het een beetje lastig om de juiste volgorde te plannen voor de steden… Wij willen 3 steden bezoeken en tussen de steden reizen met de trein.
Malaga ben ik eerder geweest en wilde ik eigenlijk overslaan maar omdat de meeste vluchten daar naartoe gaan denk ik toch dat we daar moeten eindigen/starten.
Kind gaat mee, dus wil graag een rustig tempo aanhouden, niet te veel inplannen per dag.

Misschien Malaga - Granada - Sevilla?
Of bijv. Sevilla - Cordoba - Malaga…

Ik wil treintickets boeken van Valencia naar Barcelona maar op de website van Renfe zie ik nauwelijks ritten, wat ik ook doe (dag wijzigen, treinstation wijzigen etc). Het enige wat ik zie is een lange rit van bijna 6 uur, terwijl er bijna dagelijks rechtstreekse verbindingen zijn.

Ik wil het dan maar boeken via thetrainline/omio etc . Ik twijfel echter omdat ik het raar vind dat het niet op de originele website te vinden is maar wel op andere websites. Iemand ervaring met thetrainline en soortgelijke websites of juist ervaring met boeken op Renfe (ik las in dit topic al dat de website niet handig is).

1 like

Ja dat omio is prima, dan krijg je gewoon een ticket van… naar en je mag zelf de route bedenken. Dus het kan best dat je het niet ziet op de originele website, want omio bepaalt ook niet perse de route voor je, snap je wat ik bedoel? Weet niet of het duidelijk is hahaha

Ik heb meerdere keren de hogesnelheidslijn via renfe geboekt voor die route. Zou het kunnen dat je de verkeerde stations hebt gebruikt? In Valencia ga je vanaf Joaquin Sorolla (paar honderd meter achter station Noord) en Barcelona kom je aan op Barcelona Sants.

3 likes

@Luzarl begrijp volgens mij wel wat je bedoelt, ik zie iig meerdere opties om te reizen zoals met de bus!

Alicante, de stations kloppen wel, ik zie nu echter maar 1 van 05:45 met overstap en denk dat er in het weekend weinig tot geen treinen zijn? Ik ga even verder zoeken hoe en wat🥲

2 likes

Wanneer wil je gaan? Misschien ben je te vroeg?

1 like

Eind april, hoop dat het daaraan ligt :grimacing:

Heb zojuist gekeken naar deze week via de app van Renfe en genoeg ritten te zien, dus denk dat het wel goed moet komen, ben wrs te vroeg!

Ik ga over 2 weken naar Barcelona, maar wat een prijzen. Heeft er iemand misschien nog een goede tip voor een accomodatie?

2 likes

Ik ga toevallig ook over 2 weken! Ik heb 3 maanden geleden geboekt. 4 nachten voor 320 euro in het Room mate Carla. Misschien zijn de prijzen nu trough the roof daar maar dat weet ik nietN

1 like

Ik weet ook niet wat er gebeurd is, ik heb een beetje spijt van deze bestemming, haha. Jouw accommodatie kost nu 1800 euro! :sweat_smile:

Edit: airbnb geboekt!

Vaak zijn de prijzen, waar dan ook is mijn ervaring, vlak voor vertrek veel duurder! Ga je redelijk spontaan naar Barcelona?

Gelukkig heb je iets gevonden! Redelijke prijs?

1 like

Mja wel redelijk spontaan maar we zijn al meerdere jaren rond deze tijd naar een Spaanse stad geweest en dat was eigenlijk redelijk goedkoop altijd. En nu zag je echt specifiek deze data dat de prijs per nacht verdrievoudigde zo’n beetje! Maar heb niet kunnen achterhalen of er iets bijzonders is, al zal Barcelona altijd wel wat duurder zijn denk ik. Wel een leuke airbnb gevonden voor een nog redelijke prijs in vergelijking met 1800 euro.:sweat_smile: In ieder geval hebben we een lesje vroegboeken gehad, haha.

1 like