Spelletjestopic (incl. reviews)

Ahw zo lief! Ik ben gewoon overrompeld door al jullie reacties! Ik had überhaupt niet zoveel input en mogelijkheden verwacht. En ik dacht ook dat ik de enige zou zijn die alleen spelletjes wilde spelen.

Clever heb ik sowieso. Nooit geweten dat daar een solo variant van mogelijk was en in de rest zal ik mij eens verdiepen en eea bestellen. Het NRC artikel staat alleen achter een pay wall

Is hier iemand die Taveernen van de Oude Stad heeft gespeeld? Is het de moeite waard? Ik kan het kiezen als kerstgeschenk van mijn werk… Het ziet er uit als een mooi spel wat ook een beetje anders is. Met niet al te grote dosis geluk. Maar vind t zo moeilijk inschatten of we t leuk gaan vinden.

1 like

Oh sorry! Niet aan gedacht.
Ik pik er even een paar titels uit die interessant klinken:
It’s a wonderful world
Terraforming mars
Klus geklaard (specifiek voor 1 persoon volgens mij)
Underwater cities

Vriend van me speelt Gloomhaven in zn eentje volgens mij, maar dat is een vak apart haha.

2 likes

Jaa haha niet te doen. We spelen met die vriend + zn vriendin ook time stories. Die vinden we allemaal heel leuk, maar gloomhaven moet je wel echt een liefhebber voor zijn volgens mij.
En ook behoorlijk prijzig haha, wel fijn dan: spel en gewichtheffen in 1 :joy:

4 likes

Van Clever en Keer op keer heb je ook een app (van verschillende andere spelen ook), waar je bv tegen een bot speelt. Dat is niet hetzelfde natuurlijk, maar vind ik soms ook leuk.

2 likes

Wat voor spellen doen jullie meestal met Oud en nieuw ? Ik kom niet veel verder dan 30 seconds

1 like

Sjoelen🥳

1 like

Kezen!

CodeNames!

1 like

Ligt eraan met hoeveel mensen natuurlijk; maar (wij zijn met 6) beverbende, regenwormen, ligretto, konijnenhokken, dat soort dingen. In elk geval veel korte spelletjes haha.

Weerwolven!

2 likes

Ligt een beetje aan je gezelschap. Wij hebben vorig jaar Arkham Horror LCG gespeeld.

Dixit of concept als je met een groot gezelschap bent

Ik heb een vraag over Kwakzalvers. Wellicht weet iemand hier het antwoord.

We speelden hier met de hele fiches met als special dat het fiche daarna 2x zo ver gelegd mag worden. Welke volgorde hanteer je dan? Een rood fiche mag door de pompoenen in de ketel 1 of 2 verder dan de waarde van het fiche. Doe je dat dan eerst? Of eerst het verdubbelen als gevolg van het gele fiche? Adhv de spelregels komen we er niet uit.

Vb:
A) je trekt een rode 2 met 2 pompoenen in je ketel. Dan zou rood op het 3e lege vakje komen. Door de voorafgaande gele nu op het 6e vakje.
B) je trekt een rode 2 nadat je een gele hebt neergelegd. Zou dan op het vierde lege vakje komen. Doordat je ook twee pompoenen hebt, mag hij naar vakje 5.

Wat is correct?

• Optie A
  • Optie B
  • Geen idee

0 stemmers

1 like

Ik vond deze uitleg op boardgamegeek:

Citaat
the German text for the book says you place the chip as if it had twice its printed value

Dus ik vermoed de 2e optie.

4 likes

Ah thanks!! Dat klinkt logisch dan inderdaad.

2 likes

Uitleg op youtube opzoeken.

2 likes

@buffel ja dit is echt de oplossing, met alleen de spelregels is het te vaag

Ik heb gisteren azul ramen van sintra gespeeld. Erg leuk!

3 likes

Ik ben echt zoooo fan van unmatched geworden. Speel het echt veel met mn vriend en elk spel is anders en blijft spannend. Het is eigenlijk gewoon lopen en slopen. Je loopt met je karakter en met je kaarten ga je de ander aanvallen en proberen te slopen (en andersom ofc)

1 like