Wingspan Azië is eindelijk te bestellen bij 999games! Ben benieuwd, ga 'm bestellen met m’n 20% kortingscode van thuisbezorgd
Leek me leuk om Pandemic Legacy cadeau te doen aan iemand, maar jeemig, 65 euro voor zo’n spel? Die had ik niet helemaal zien aankomen
Je bent er wel 13 x minstens 2 uur mee bezig. Ik vond legacy 2 echt zo leuk! Ook dat het steeds moeilijker werd. Zou er nog wel 1 willen doen met een vaste groep.
Bij Alternate kost Pandemic legacy seizoen 2 nu 45 euro
Mijn kerstpakket is Paleo geworden(je kon kiezen en de rest was meh). Nu heb ik de concentratie van een fruitvlieg dus op youtube leek t ingewikkeld. Speel voor namelijk met twee, is dat leuk en te doen?
Ja, vind ik wel! Eerste keer is even doorheen komen, maar het makkelijkste is ‘gewoon’ spelen met de handleiding erbij.
Als je kaal die handleiding gaat lezen kan je het wel 10x lezen denk ik, dat hadden wij in ieder geval.
Ik vond dat leuk met zn tweeën! Maar ik speelde het wel met iemand die het al een keer eerder had gespeeld, dus dat scheelde wel.
Zijn er ook solo spellen? Ik vind het soms best jammer dat ik niemand heb om een spelletje mee te spelen op random momenten
Clever kun je alleen doen zo uit mijn hoofd. En echt nog wel meer geloof ik
Er zijn heel veel solo mogelijkheden. Spellen die solo gespeeld kunnen worden, maar ook spellen die expliciet gemaakt zijn voor één speler.
Een van de lijsten die ik vond:
Maar als je zoekt op: solo bordspellen, krijg je ook heel veel lijsten bij winkels.
Zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het echt heel leuk kan zijn!
Wingspan heeft een “autonoma” optie waarbij je tegen het spel speelt
Clever vind ik inderdaad heel leuk alleen! En tiny towns, agricola en imperial settlers hebben ook een solitaire mogelijkheid, vind ik ook best leuk. Verder vind ik brains wel leuk, dat zijn een soort puzzels
Op boardgamearena kun je tegen andere mensen spelen!
Ja dat hadden we ook met wingspan. Dat leek echt chinees tot we t met een youtubefilmpje maar gewoon gingen doen. Ben benieuwd volgens mij kwam ie binnen 10 tot 14 werkdagen.
Op Boardgamegeek staan fijne lijsten van kaartspellen die je in je eentje met een standaard pak kaarten kan spelen, en ook van solo roll-and-writespellen met gratis printables (deze lijst bijv.). Heb daar best leuke dingen uit gehaald.
Dit is een fijne pdf met een aantal solokaartspelletjes.
Verder heb ik Regicide geprobeerd, dat is ook tof maar best moeilijk. Kan solo of met meerdere spelers.
Je hebt al veel tips maar stond laatst ook een leuk artikel met tips over in de nrc:
NRC link
Ahw zo lief! Ik ben gewoon overrompeld door al jullie reacties! Ik had überhaupt niet zoveel input en mogelijkheden verwacht. En ik dacht ook dat ik de enige zou zijn die alleen spelletjes wilde spelen.
Clever heb ik sowieso. Nooit geweten dat daar een solo variant van mogelijk was en in de rest zal ik mij eens verdiepen en eea bestellen. Het NRC artikel staat alleen achter een pay wall
Is hier iemand die Taveernen van de Oude Stad heeft gespeeld? Is het de moeite waard? Ik kan het kiezen als kerstgeschenk van mijn werk… Het ziet er uit als een mooi spel wat ook een beetje anders is. Met niet al te grote dosis geluk. Maar vind t zo moeilijk inschatten of we t leuk gaan vinden.
Oh sorry! Niet aan gedacht.
Ik pik er even een paar titels uit die interessant klinken:
It’s a wonderful world
Terraforming mars
Klus geklaard (specifiek voor 1 persoon volgens mij)
Underwater cities
Vriend van me speelt Gloomhaven in zn eentje volgens mij, maar dat is een vak apart haha.
Jaa haha niet te doen. We spelen met die vriend + zn vriendin ook time stories. Die vinden we allemaal heel leuk, maar gloomhaven moet je wel echt een liefhebber voor zijn volgens mij.
En ook behoorlijk prijzig haha, wel fijn dan: spel en gewichtheffen in 1