Ik heb een vraag over Kwakzalvers. Wellicht weet iemand hier het antwoord.
We speelden hier met de hele fiches met als special dat het fiche daarna 2x zo ver gelegd mag worden. Welke volgorde hanteer je dan? Een rood fiche mag door de pompoenen in de ketel 1 of 2 verder dan de waarde van het fiche. Doe je dat dan eerst? Of eerst het verdubbelen als gevolg van het gele fiche? Adhv de spelregels komen we er niet uit.
Vb:
A) je trekt een rode 2 met 2 pompoenen in je ketel. Dan zou rood op het 3e lege vakje komen. Door de voorafgaande gele nu op het 6e vakje.
B) je trekt een rode 2 nadat je een gele hebt neergelegd. Zou dan op het vierde lege vakje komen. Doordat je ook twee pompoenen hebt, mag hij naar vakje 5.
Wat is correct?
- Optie A
- Optie B
- Geen idee