Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik ben helemaal into De Taveernen van de Oude stad. Kan erg goed met 2 spelers! Hele leuke mix van strategie en kans en zijn heel veel verschillende tactieken. Wij hebben het nu denk ik 25 keer gespeeld en verzinnen nog steeds nieuwe invalshoeken. En spelen alleen nog maar het ‘basisspel’, dus kunnen nog 4 modules uitbreiden. Het enige wat niet aan je eisen voldoet is dat het makkelijk op tafel komt. Je hebt veel onderdelen die je klaar moet leggen dus dat duurt wel ff :sweat_smile:

1 like

Bedankt voor alle tips!
Ik ga Mr. Jack kopen en naar alle andere kijken.
Zo fijn om niet steeds een 3e persoon te moeten zoeken om tussendoor een spel te kunnen spelen.

2 likes

Ik weet (uiteraard) niet welke spellen je nog hebt, mqar er zijn best wat ´grotere´ spelen die je makkelijk met 2 kan spelen (Wingspan, Everdell, Dice hospital etc).

1 like

Everdell staat nog op mijn lijstje om een keer te proberen.

1 like

Ben er een tijdje helemaal uit geweest. Echt 0,0 zin gehad om bordspellen te spelen, maar inmiddels weer helemaal terug in de hobby.

Op dit moment is Marvel United favoriet. Ik heb niet zoveel met het IP, maar wat een tof spel. Het is cooperatief, dus je werkt samen met je medespelers (kan met max. 4 spelers)

Mijn spel, met zelf geverfde miniaturen

Wat ik vooral heel fijn vindt, is dat de setup heel makkelijk is. Dus snel op tafel en meteen aan de slag.

Echt een aanrader. Ook voor met kinderen, vanaf een jaar of 10. Misschien eerder als ze goed kunnen lezen of al wat ervaring hebben.

Hebben jullie nog aanraders voor spellen?!

7 likes

Ik ben de laatste tijd enthousiast over Forest Shuffle (+ de uitbreiding Alpine Shuffle)! Zowel online als in het echt. Ziet er gezellig uit, weinig werk om klaar te leggen en de regels zijn heel simpel. Punten tellen is wat minder chill, maar kan erger. Met twee/drie spelers zijn er wel duidelijk bepaalde tactieken die je niet kan negeren, met vier of vijf is het spel wat meer ‘open’, maar dat verschil vind ik juist wel leuk.

Foto's

En ik heb voor het eerst Ticket to Ride gespeeld (Europe-versie), vind ik nu ook leuk om soms online te doen.

6 likes

Zou t alleen al voor de plaatjes kopen, zo mooi!

3 likes

Wat ik laatst heb gespeeld vind ik Cascadia en Kwakzalvers van Kakelenburg heel leuk!
Bij beiden ben je bezig met je eigen “ding”. Bij Cascadia kan je zelfs anderen eigenlijk niet in de weg zitten (wat ook een nadeel kan zijn vind ik) en bij Kwakzalvers een beetje. Maar het is wel heel chill om te spelen vind ik allebei! En leuke elementen zitten erin. El dorado vind ik ook een aanrader, daar speel je niet je eigen “ding” maar op 1 speelveld met meerderen.

Verder vind ik Obscurio heel tof, als je met een wat grotere groep bent. Het is een een mix tussen Dixit en weerwolven. Er is een verrader en een verteller/rol die buiten het spel valt. De rest speelt “gewoon” het spel; waarbij je moet raden welke afbeelding de verteller getrokken heeft (je krijgt volgens mij iets van 6/8 mogelijkheden waar je over in discussie gaat). De verrader gaat dan natuurlijk proberen een andere afbeelding te forceren. Als je het niet raad krijg je ook allemaal straffen die het moeilijker maken de afbeelding te raden.

5 likes

Er is een enorme sale op de website van White Goblin (NL). Wij hebben bijna €250 aan spellen voor €75. Misschien de moeite waard om een kijkje te nemen!

9 likes

Leuk! Welke spellen heb je gekocht?

3 likes

Ja!! Wij hebben Drakenstad en Unmatched Robin Hood gehaald

2 likes

Komt 'ie:

Claim alliances
Claim Kingdom royal edition
Blast
Sundae Split
Imperial Settlers roll&write
Silver&Gold
3 keer Undo (soort escaperoom?)
Mercado

En allerlei promokaarten voor spellen die wij al hebben.

Geen idee of het allemaal leuk is. Sommige spellen waren van €40 naar €5, dus dan is het al de moeite waard om te proberen. En anders geef ik het door, of breng ik het naar het buurthuis.

5 likes

Leuke tip dit! Direct een aantal aankopen gedaan als kadootjes voor aankomende kinderfeestjes!

1 like

Ik wil graag een uitbreiding van Wingspan cadeau doen. Welke vinden jullie leuker?

• Azië
  • Oceanië
  • Europa
  • Ken ik niet

0 stemmers

2 likes

Ligt er ook aan met hoeveel je het spel speel. Als je vaak met z’n tweeën speelt is Azië denk ik juist leuk omdat je dan een extra spelelement erbij hebt.

1 like

Rummikub als dobbelspel voor 2 personen vind jk een aanrader!

5 likes

Meestal twee personen

1 like

Ik vind het nectar van Oceanië wel echt veel toevoegen als spelelement (wel met de disclaimer dat we alle uitbreidingen hebben maar dat ik aan Azië nog niet toe ben gekomen :sweat_smile: met Europa en Oceanië wel veel gespeeld)

4 likes

Ja eens, ik vind Oceanië vanwege de nectar ook erg leuk maar heb van de Azië alleen de speelkaarten gebruikt, nog niet de extra spelelementen daarvan gebruikt. Ik speelde Wingspan altijd veel met een bepaalde vriendin maar die vond het nodig om te emigreren :roll_eyes: en een andere vriendin is uitgekeken op wingspan dus heb eigenlijk een nieuw speelmaatje nodig

1 like

De app van Hitster is vernieuwd en nu werkt het weer. Gisteravond Summer hits gespeeld. Vond het erg leuk!

1 like