Spelletjestopic (incl. reviews)

Heeft iemand kwakzalvers het duel? Wij hebben het dit weekend gespeeld, maar we snappen het nut niet van je marktkraam 1 veld vooruit moeten zetten. Dat is toch super nadelig omdat je dan verder verwijderd bent vannde patient?

Duurde bij ons ook 2 of 3 rondes voor we doorhadden dat je beurt niet voorbij is als je flessenhals vol is. :sweat_smile: toen we dat eenmaal doorhadden werd het spel een stuk leuker.

Ik heb tijdens werk wel eens een spelletje aanstaan op boardgamearena maar steeds meer wordt premium. Echt jammer… en ik moet ook vaak een kwartier wachten of mensen cancelen ineens een spel

Ja inderdaad dat is zo jammer!
We hebben toevallig afgelopen maand met vriendinnen wekelijks gespeeld, 1 iemand had premium. Google meet erlangs en lekker spelen en kletsen, dat was chill. En dan denk ik erna oh ik wil nog ff door en zit je irritant te wachten ja.

misschien is dit hier al algemeen bekend, maar Catan: het duel is zó’n goed spel voor met z’n tweeën als je het wel leuk vindt om wat langer en strategischer te spelen

3 likes

Ik neem alles terug. Normaal win ik 60% van de potjes maar deze vakantie heb ik de eerste pot gewonnen en de andere 8 (!!!) verloren ik haat dit kut spel

15 likes

Welke spelletjes nemen jullie mee op vakantie?

Wij hebben tijdens onze vorige vakantie Los Cities echt een stuk of 50 keer gespeeld, maar die zijn we nu een beetje zat.

We gaan sowieso regenwormen en schottentotten meenemen met onze volgende vakantie, maar zoeken nog een of twee spellen die we makkelijk op het terras of op het balkon van onze hotelkamer kunnen spelen

1 like

Qwixx, keer op keer, clever. Daarvan zou je de speelkaarten kunnen plastificeren + white board stiften meenemen, zodat je niet de hele doos mee hoeft te nemen. En ik vind boonanza de laatste heel leuk, maar die moet je wel met minimaal 3 mensen spelen om t leuk te houden

3 likes

Afgelopen vakantie clever, 7 wonderen voor ,2 personen en Azul gespeeld.

1 like

Silver&Gold, Clever, Welcome to your perfect home, Super mega lucky box

2 likes

Ik heb take 5 gespeeld met 6 personen, erg leuk! Denk dat het met 2 net wat minder is.

2 likes

Wij zijn helemaal fan van Jaipur voor op vakantie! Kan alleen met 2 personen.

1 like

Mr Jack Pocket, en je hebt ook apps van Clever etc.
Wij hebben ook vaak 7 Wonders Duel, Caverna Duel, Machi Koro en Codenames Duet mee, maar daar heb je net iets meer plek voor nodig.

Ja Take 5 is met zn tweeën mega saai, is vooral leuk met grote groepen!

1 like

Exploding kittens, regenwormen, 1000 bommen en granaten of gewoon een pakje kaarten! Uno ook wel

Qwixx ook wat spelvarianten
Labyrinth
Mini qwirkle
Keer op keer
Clever

3 likes

Qwixx, patchwork en carcassonne gaan altijd mee.

1 like

Keer op Keer en Clever nemen wij ook altijd mee!

1 like

Naast wat al genoemd is, nemen wij graag The Crew mee op reis, is coöperatief.

1 like

Wij hebben deze zomer Sea Salt & Paper ontdekt, lekker klein ook

1 like

Keer op keer is leuk om mee te nemen. Regenwormen ook, maar hou er rekening mee dat er een bepaald stofje op die stenen zit waardoor bij de beveiliging (in NL tenminste) alle piepjes afgaan en je koffer dan open moet.

Hoor hier verschillende mensen over Qwixx. Heeft iemand tips voor dat spel? Hier is het altijd in 5 minuten afgelopen en vind er daardoor geen bal aan. Maar heb ook het idee dat ik iets fout doe en dat het veel langer hoort te duren

1 like