Spelletjestopic (incl. reviews)

Wij doen hier altijd dat het pas afgelopen is bij 5 mislukte beurten of alles gesloten, omdat we het anders te snel vinden.

Ook wissleen we elk spel af met het blokje, je hebt gehusselde cijfers, gehusselde kleuren, extra grote en nog veel meer. Dat houdt het wat afwisselend

2 likes

Wij ook!

2 likes

Qwixx is geen lang spel, wij spelen het vaak als afsluiter, nadat we een groter spel gespeeld hebben, maar 5 minuten is wel erg kort. Ik vind het moeilijk om tips te geven, ik weet niet waar het fout loopt? Duiden jullie te veel aan per beurt of laat je veel ongekruiste vakjes over telkens? Of sluit je een kleur te vroeg af (je moet 5 vakjes gekruist hebben voor je de 2 of 12 mag aanvinken en daarmee het slotje)?

2 likes

Ons scorevel ziet er aan het einde toch wel vaak een beetje zo uit, zijn we wel wat langer mee bezig dan 5 minuten.

11 likes

Ja denk dat vroeg sluiten het probleem is :sweat_smile:

3 likes

Oh ik vind Skyteam echt zoooo’n leuk spel. Echt weer iets heel anders dan er al was. En vind het vooral relaxt dat je tijdens het spel niet mag praten, alleen tussen de rondes door hahaha

2 likes

Heb dit laatst bij een vriendin gespeeld, maar echt onwijs leuk inderdaad. Even wat anders dan normaal.

1 like

Zijn er hier nog leden die Dungeons and Dragons spelen?

2 likes

:wave:

Jep, maar we spelen het niet mega mega serieus en met een te grote groep

4 likes

Ja!

1 like

@Bertie @Maestoso @Lot

Tof zeg! Hebben jullie allemaal je eigen groepen of ook een Discord bijv om met elkaar te spelen? (Misschien wel een leuk idee)

Nog beginner tips om een groep binnen te komen :smiley: ? (Ben er net mee begonnen)

1 like

Ik speel het om de week bij vrienden thuis. Speel nu denk zo’n 5 jaa DnD, waarvan een jaar nu regelmatig. Ben ook echt nog geen kenner.
Vind live spelen wel een stuk fijner/leerzamer.
Je hebt ook veel spelletjeswinkel die DnD avonden organiseren.

2 likes

ik ook!

3 likes

Ik wil zeggen dat ik het ook speel, maar de laatste keer dat we hebben kunnen afspreken is een half jaar geleden… We zijn alle 4 noobs met een ervaren DM.

1 like

ik ben een half jaar geleden aangehaakt bij een groep die al speelde, omdat ik het zelf ook graag eens wilde proberen. heb dus nog niet veel ervaring. wij spelen live, 1x per maand (maar dat wordt misschien opgeschroefd want er zit steeds wel erg lang tussen), en we hebben wel een discord om informatie (kaarten bijv) te delen en de campaign log te delen (die schrijven we dan om de beurt)

2 likes

Ik ben twee jaar geleden aangehaakt bij een bestaande groep (via mijn vriend). We zeggen dat we om de week spelen, maar het is eerder 1x per maand omdat we met veel wisselende werkroosters zitten. Ik vind het heel leuk! En bij iemand thuis, vind ik fijner dan online.

Ik heb net een volgens mij ongebruikte Pandemic Legacy seizoen 2 gevonden in een ruilkastje?!

Nu nog bedenken met wie ik dit kan gaan spelen. Is het leuk met z’n tweeën? Beter met meer denk ik hè?

10 likes

Zo, dat is een toffe verrassing!

Echt heel gaaf om te doen. Zeer verslavend! Dus zou er zeker een paar uur voor reserveren.

1 like

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waar jullie je spellen hebben opgeborgen. Hebben jullie een spellenkast (wat voor? een met dichte deuren?) of ligt dat ergens anders. Ik ben een beetje zoekende waar ik nou mijn spellen laat… Altijd maar naar boven lopen is ook zo onhandig.

1 like