Wij hebben er iets teveel
Grote bordspellen liggen in een dichte kast in het dressoir waar de tv op staat
Kleine spellen in een la in diezelfde kast
Een deel met grote langdurende spellen in een kast op zolder en op een stellingkast op de overloop omdat we die minder vaak pakken
Verder nog her en der verspreid in wat kasten, maar wel zoveel mogelijk ergens achter om het schoon te houden en netjes
Ik heb een schuifkast (van de Ikea denk ik? Heb hem overgenomen) waar spelletjes in liggen, knutselspullen, verjaardag dingetjes, oude kaarten etc. Echt een rommelkastje dus haha, al liggen de spelletjes wel allemaal bij elkaar. Ik heb ook niet veel grote spellen, vooral 999 games
Ik heb twee IKEA kasten in de bijkeuken.
Eerst lag het overal en nergens en nu heb je mooi goed overzicht
Goals!
Wat een mooie collectie! Ik wist helemaal niet dat R**ssen een eigen monopolie heeft, wat leuk.
ja je ontkomt er haast niet aan dat overal wel iets ligt haha
@Clarity ziet er goed uit! Weet je toevallig welke kasten dit zijn?
Dit zijn de ivar kasten. Vind ze qua maat ideaal voor spellen
Is dizzle een aanrader?
Ik vind zelf qwixx en keer op keer, clever allemaal wel leuk
Maar ik ben bang dat het te veel op elkaar lijkt
Ja wij vinden het leuk. Lijkt wel wat op keer en keer inderdaad, maar leuk voor de afwisseling. Wel voor een paar euro bij Kruidvat gekocht dus weet niet wat hij normaal kost
Ik heb de spellen opgeboren in het schiereiland van de keuken, in lades (die openen richting de woonkamer). Maar ik ben wel een bruut als het gaat om spellen opbergen, want ik heb bijna alle dozen weg gegooid en spelelementen in zakjes en andere doosjes gedaan, zodat het minder ruimte inneemt ( ik moet er wel bij zeggen dat vrijwel alle spellen tweedehands zijn, dus dan doet het misschien ook minder pijn om de dozen weg te doen).
Je zou ook nog naar deze spellen kunnen kijken, 4 spelletjes in een doos. Zijn soortgelijk aan qwixx en keer op keer, vind ze echt verrassend leuk voor een goede prijs.
Bedankt voor de tip
Ik heb een (open) boekenkast met onderin nog een heel groot vak met twee schuifdeurtjes, ik heb daar alle kleinere spelletjes instaan en op de onderste plank v/d boekenkast de spellen die in grote dozen zitten zoals Wingspan en Ticket to Ride. Ik vond het eerst altijd wel leuk om alles in het zicht te hebben staan maar het zijn nu zo veel spelletjes in allerlei verschillende formaten doosjes dat het zo toch wat rustiger is achter deurtjes.
Kent iemand toevallig dit spel / de regels?
We zagen het op Slot Loevestein bij het Riddertoernooi. Zag er super leuk uit, beetje combi van dammen en schaken. Maar er was niemand aan wie ik kon vragen wat het was en hoe het werkt. Lijkt me namelijk leuk om zelf te maken.
Even vragen via social media?
Zag deze voorbijkomen, klinkt wel leuk en de doos ziet er al mooi uit
@Luzarl Geen idee of je van de spelletjes bent, maar ik moest aan jou denken haha
Wat leuk ja!!
Heeft iemand Ticket to ride Rails and Sails weleens gespeeld en zoja is het wat? Bij Bol zijn alle Ticket to Ride spellen nu 2e halve prijs en ik ben over deze aan het twijfelen. Zijn er verder nog aanraders? Ik heb zelf al Europe, Asia, Nederland en Nordic countries. USA wil ik overigens ook maar wacht liever nog even op de anniversary editie
Als je graag ticket to ride met 2 speelt dan kan ik Zwitserland (zit samen met India) heel erg aanbevelen. Is speciaal gemaakt voor 2-3 personen.