Spelletjestopic (incl. reviews)

Haha ja dat was dus een video :+1:t2:
Maar zal vast wel loslopen als ik het daadwerkelijk ga spelen

2 likes

Ik heb het n.a.v. jouw enthousiaste post van de week voor het eerst gedaan. Het stond hier al een tijdje in de kast. En inderdaad, leuk! We spelen regelmatig wingspan, azul en ticket to ride met z’n tweeën en dit is echt weer heel anders, en daardoor echt top. Hebben twee keer de basis gedaan en daarna een iets moeilijkere route.

1 like

Haha @Troepje is helemaal een influencer opeens!

Ik kwam overigens tot de conclusie dat het eerste filmpje wat ik keek, gewoon niet prettig uitgelegd was. Het tweede filmpje was al veel verhelderende! Helemaal zin om te spelen

4 likes

Ik was bij sky team meteen gecrashed. Hahaha

1 like

Nohhh ik wou het spel poetry for Neanderthals kopen voor kerst maar hij is overal uitverkocht of je betaald er de hoofdprijs voor.

Bij intertoys nu in de aanbieding maar kan hem niet eens via de site bestellen. Alleen als ik hem in een winkel af ga halen maar de dichtstbijzijnde intertoys die hem heeft ligt 40 km verder.

1 like

Haha ik precies hetzelfde…,3 maanden geleden besteld en spelregels gelezen, filmpje gekeken. Nooit gespeeld, want lijkt me zo moeilijk! Van de week toch echt eens gewoon beginnen.

1 like

Wij zijn dol op spelletjes, maar ik heb toch zo’n hekel aan het leren van een nieuw groter spel. Gelukkig helpen de video’s wel wat.
Wij spelen graag Catan, nu zag ik dat je daar nu ook andere varianten van hebt. Zijn die nog een aanrader? Of weten jullie een ander spel dat er iets op lijkt?

1 like

Ik denk dat je dan misschien Wingspan ook wel leuk vindt! Maar is wel ook een spel dat fijn is om te leren van iemand die het al kent :slight_smile: Ik heb zelf laatst eindelijk Everdell gespeeld, was ook heel leuk! Maar had het al een paar jaar liggen en nog nooit gedaan, maar laatst samen met twee mensen gespeeld die het al kenden. Erg leuk en het heeft (in de verte haha) wel iets weg van Catan.

3 likes

Dankzij @Troepje heb ik ook skyteam aangeschaft. Leuk spel dus bedankt voor de tip! Zelf vond ik de filmpjes ook niet prettig uitgelegd maar met versnelt afspelen was het goed te volgen. Het liefst speel ik nieuwe spelen met mensen die het spel al kennen en het dan uitleggen maar dat gaat niet altijd.

3 likes

Varianten als in uitbreidingen? Dan is Zeevaarders heel leuk! Met varianten als bijv. een Game of Thrones Risk of Friends Monopoly maar dan van Catan heb ik geen ervaring mee

1 like

El Dorado vind ik zelf erg leuk.

2 likes

Welke hitster versie vinden jullie het leukste?

• Normale versie
  • Summer hits
  • Guilty pleasure hits
  • Bingo variant

0 stemmers

1 like

Ik vind het zo erg tegenvallen eigenlijk. We hebben de normale en de guilty pleasures en we kennen echt weinig liedjes maae :smiling_face_with_tear:

Oh ja ik heb het bij vrienden gedaan (de guilty pleasure) en ik vond het met een groep wel super leuk ook al kende ik vrij weinig qua artiest/titel. Vaak wist ik wel enigzins waar hij in de tijdlijn moest (en vaak ook helemaal niet hoor haha)

Ik vind het normale spel na een tijdje een beetje saai worden, maar vind de afwisseling bij bingo heel erg leuk. Qua vragen maar ook qua spelverloop. Wij deden gister ook bijvoorbeeld eerst een lijn, daarna een kruis en daarna een hele kaart. En die discobal is een leuke gimmick.

3 likes

Ik ben het hiermee eens, maar het valt me wel op dat er heel veel recente liedjes in de bingoversie zitten en maar weinig oudere nummers. Ik denk dat ik er de volgende keer wat kaartjes van de originele versie voor gebruik.

1 like

Kennen jullie het spel Vos in het bos? Ik heb hem gekregen, maar we begrijpen niet helemaal wat de tactiek nu zou moeten zijn. Of is het echt zo suf als we denken? Haha

Ik ken het alleen van naam, nog nooit gespeeld. Maar het is een trick-taking game, volgens mij is dat vertaald een: slagenspel. Daar zijn (als het goed is) heel veel strategieën voor, maar het is wel een andere manier van spelen. Kom ik weer met mijn “kijk even een video”, maar in dit geval misschien een video van mensen wie het spelen? Zodat je wat beter kunt zien, hoe en wat. Het is volgens mij wel een heel populair spel, dus wie weet is het niet zo suf :sweat_smile:

Even snel gezocht:

https://www.youtube.com/watch?v=evTQm1yoFgY

2 likes

Ja dat kan natuurlijk prima

Wat vind je er suf aan dan? Het is een slagen spel dus je kan best tactisch spelen denk ik? Mijn vriend en ik spelen hem en bijvoorbeeld andere slagen spellen zoals herrlof of de crew heel graag.

1 like