Dankzij @Troepje heb ik ook skyteam aangeschaft. Leuk spel dus bedankt voor de tip! Zelf vond ik de filmpjes ook niet prettig uitgelegd maar met versnelt afspelen was het goed te volgen. Het liefst speel ik nieuwe spelen met mensen die het spel al kennen en het dan uitleggen maar dat gaat niet altijd.
Varianten als in uitbreidingen? Dan is Zeevaarders heel leuk! Met varianten als bijv. een Game of Thrones Risk of Friends Monopoly maar dan van Catan heb ik geen ervaring mee
El Dorado vind ik zelf erg leuk.
Welke hitster versie vinden jullie het leukste?
- Normale versie
- Summer hits
- Guilty pleasure hits
- Bingo variant
0 stemmers
Ik vind het zo erg tegenvallen eigenlijk. We hebben de normale en de guilty pleasures en we kennen echt weinig liedjes maae ![]()
Oh ja ik heb het bij vrienden gedaan (de guilty pleasure) en ik vond het met een groep wel super leuk ook al kende ik vrij weinig qua artiest/titel. Vaak wist ik wel enigzins waar hij in de tijdlijn moest (en vaak ook helemaal niet hoor haha)
Ik vind het normale spel na een tijdje een beetje saai worden, maar vind de afwisseling bij bingo heel erg leuk. Qua vragen maar ook qua spelverloop. Wij deden gister ook bijvoorbeeld eerst een lijn, daarna een kruis en daarna een hele kaart. En die discobal is een leuke gimmick.
Ik ben het hiermee eens, maar het valt me wel op dat er heel veel recente liedjes in de bingoversie zitten en maar weinig oudere nummers. Ik denk dat ik er de volgende keer wat kaartjes van de originele versie voor gebruik.
Kennen jullie het spel Vos in het bos? Ik heb hem gekregen, maar we begrijpen niet helemaal wat de tactiek nu zou moeten zijn. Of is het echt zo suf als we denken? Haha
Ik ken het alleen van naam, nog nooit gespeeld. Maar het is een trick-taking game, volgens mij is dat vertaald een: slagenspel. Daar zijn (als het goed is) heel veel strategieën voor, maar het is wel een andere manier van spelen. Kom ik weer met mijn “kijk even een video”, maar in dit geval misschien een video van mensen wie het spelen? Zodat je wat beter kunt zien, hoe en wat. Het is volgens mij wel een heel populair spel, dus wie weet is het niet zo suf ![]()
Even snel gezocht:
Ja dat kan natuurlijk prima
Wat vind je er suf aan dan? Het is een slagen spel dus je kan best tactisch spelen denk ik? Mijn vriend en ik spelen hem en bijvoorbeeld andere slagen spellen zoals herrlof of de crew heel graag.
Even een ongevraagde tip, maar mag ik je dan: Claim (2) aanraden. Zeker met de alliances uitbreiding, want dat maakt het co-op. Wij vonden het een stuk beter werken dan de Crew met 2 spelers. Claim is echt een heel leuk slagenspel!
Ik ga nu even naar Herrlof kijken ![]()
We hebben claim, claim 2 en 5 uitbreidingen waaronder inderdaad alliances haha! Dus hele goeie tip alleen al bekend. Inderdaad een goede aanrader als je graag slagen spellen doet.
De crew en de crew diepzee missie hebben we beide met een stel vrienden gedaan en niet met z’n tweeën. Dus daar kan ik niet over oordelen met 2 spelers. Wij vonden dat met z’n vieren erg leuk.
Wij hebben sinds vorige week Forest Shuffle, echt een heel leuk spel! Je “bouwt” een bos en moet alle elementen (bomen, planten, amfibieen, vogels, insecten, zoogdieren, paddenstoelen etc) zo goed mogelijk samenstellen om zoveel mogelijk punten te halen. Alles werkt op elkaar in dus er is niet 1 makkelijke manier om te winnen. Wel een grote tafel nodig haha.
Ik zag vandaag in een spellenwinkel de final girl spellen, ziet er mega tof uit maar je speelt dat in je eentje. Weet niet of ik dat nou iets vind (misschien wel een goed alternatief voor doomscrollen) maar het krijgt wel goede reviews dus op zich waarom niet.
Het is me ook niet helemaal duidelijk of je het een of meerdere keren kunt doen, als het maar een keer is vind ik het wel te kostbaar
Iemand er toevallig ervaring mee?
Ik ken het niet, maar gezien al het spelmateriaal dat er bij zit kan ik me niet voorstellen dat je het maar één keer kunt spelen…
Ik heb trouwens voor het eerst een paar potjes Wingspan alleen gespeeld en dat is verrassend leuk! Ik had het spel ‘Vrijdag’ al ooit eens gespeeld (en dat is ook echt een solospel) maar pakte het toch weinig. Wingspan is net wat leuker alleen dus mijn doel is wel om vaker solospellen te spelen.
Het is in principe wel herspeelbaar, en er zijn veel uitbreidingen voor. Maar je kent “de gimmick” wel na het een keer uitgespeeld te hebben. Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar ik weet dat er heel veel mensen zijn die het spel samen spelen. Dan moet je alleen samen beslissingen maken, iets minder thematisch, maar zoals je zelf zegt: mensen zijn er laaiend enthousiast over.
@Virago oh nice ik wist niet dat je wingspan ook alleen kon doen! Misschien ga ik dat weleens doen. Volgens mij kan het bij Parks ook als ik het me goed herinner.
@Troepje ah oké, hmmm misschien dat ik dan ook wel even kijk of het ergens tweedehands te vinden is
Ik weet niet wat ik verkeerd doe bij Wingspan maar krijg het nooit voor elkaar te winnen van de automa. Als ik tegen andere mensen speel wel. Heb jij dat ook?