Ik heb nu pas twee potjes gedaan (Wingspan basisspel) en de eerste keer glansrijk verloren (54 tegen 70 punten). De tweede keer ook verloren (56 tegen 60 punten) maar toen had ik zelf ergens iets doms gedaan (als ik dat niet gedaan had, had ik nét wel/niet gewonnen). Ik speel wel de ‘makkelijke’ variant van 3 punten per gedekte kaart van de automa en ik heb de speciale kaart om het moeilijker te maken nog niet in zijn stapel gedaan. Op hoeveel punten kom jij en de automa steeds uit? Ik denk trouwens wel dat het lastiger is tegen de automa dan echte mensen hoor!
Misschien is dat het wel, ik speel dat je de punten van de kaart voor de automa optelt, en die mazzelpik pakt de hele tijd goede kaarten voor mijn gevoel
die moeilijke kaart laat ik er ook nog uit. Ik ga de 3 punten manier eens doen! Nu zit er tekens een paar punten tussen, wel steeds minder, maar nog nooit gewonnen.
Ik heb skyteam aan m’n partner cadeau gedaan voor kerst n.a.v. de tip hier en we vinden het super leuk! Ik heb dan weer patchwork gekregen dat hier volgens mij ook bekend staat als goed spel voor 2 personen en dat is inderdaad ook super leuk!
Oh maar dan maak je het jezelf ook wel moeilijk! Want de gedekte kaarten zijn altijd 3, 4 of 5 punten (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad die je kiest), alleen bij de open kaarten van hem (door hem ‘gewonnen’ door zijn bosnuskaart) tel je de vogelpunten zoals ze op de kaart staan. Zo staat het althans in de spelregels. Dus dat scheelt dan wel!
Ik vind sea salt and paper echt een leuk spelletje! Eerste rondes was het even inkomen, je hebt best veel manieren om punten te sparen namelijk, maar nu vind ik het echt leuk. Lekker snel en prima met zn tweeën. Mooi vormgegeven ook en lekker handzaam doosje.
Eens! Pixies is van dezelfde makers en ook heel tof en mooi vormgegeven.
Heb je hier toevallig een foto van?
Bij mij neemt het ook (te)veel ruimte in dus wil het ook graag iets compacter opbergen.
Op vakantie bv prop ik alle spellen in 1 doos en neem dat mee, super chill voor de ruimte dus thuis wil ik ook zoiets gaan doen
Gewoon een tip.
Ik heb de laatste tijd een leuke spelletjes collectie aangelegd, mede naar aanleiding van enthousiaste tips hier in dit topic! Nu zag ik bij bol dat ze wat select korting hebben op bepaalde 999 games en heb ik nog Carcassonne basisspel en sky team gekocht.
Over Sky team waren mensen hier heel enthousiast en die is nu 19,99.
Hier zijn alle spellen die meedoen:
https://www.bol.com/nl/ra/-/396053/?referrer=socialshare_productlist_iphoneapp
Iemand interesse in Catan het kaartspel - de oude versie? Ik verkoop het op MP voor een paar euro, maar wil het hier wel weggeven. Ophalen in Rotterdam.
Wat zijn leuke spelletjes om met z’n 2e te spelen? Liever niet te ingewikkeld. Leuk voor ‘s avonds op vakantie als de kids op bed liggen.
Qwixx en alle varianten, keer op keer. Labyrinth, quirkle (reisversie), boggle
Patchwork en Sky team!
En good old rummikub en yahtzee
Beverbende
Clever, alle versies ![]()
Lees even dit topic door. Vraag is al vaker langs gekomen.
In de openingspost van dit topic staat ook nog een hele lijst met spellen die je met 2 kan spelen
Cahoots ![]()
Lost Cities, drakenherders
Schotten totten, micro macro crime city en forest shuffle.