Spelletjestopic (incl. reviews)

Even een ongevraagde tip, maar mag ik je dan: Claim (2) aanraden. Zeker met de alliances uitbreiding, want dat maakt het co-op. Wij vonden het een stuk beter werken dan de Crew met 2 spelers. Claim is echt een heel leuk slagenspel!

Ik ga nu even naar Herrlof kijken :disguised_face:

1 like

We hebben claim, claim 2 en 5 uitbreidingen waaronder inderdaad alliances haha! Dus hele goeie tip alleen al bekend. Inderdaad een goede aanrader als je graag slagen spellen doet.

De crew en de crew diepzee missie hebben we beide met een stel vrienden gedaan en niet met z’n tweeën. Dus daar kan ik niet over oordelen met 2 spelers. Wij vonden dat met z’n vieren erg leuk.

3 likes

Wij hebben sinds vorige week Forest Shuffle, echt een heel leuk spel! Je “bouwt” een bos en moet alle elementen (bomen, planten, amfibieen, vogels, insecten, zoogdieren, paddenstoelen etc) zo goed mogelijk samenstellen om zoveel mogelijk punten te halen. Alles werkt op elkaar in dus er is niet 1 makkelijke manier om te winnen. Wel een grote tafel nodig haha.

10 likes

Ik zag vandaag in een spellenwinkel de final girl spellen, ziet er mega tof uit maar je speelt dat in je eentje. Weet niet of ik dat nou iets vind (misschien wel een goed alternatief voor doomscrollen) maar het krijgt wel goede reviews dus op zich waarom niet.

Het is me ook niet helemaal duidelijk of je het een of meerdere keren kunt doen, als het maar een keer is vind ik het wel te kostbaar

Iemand er toevallig ervaring mee?

1 like

Ik ken het niet, maar gezien al het spelmateriaal dat er bij zit kan ik me niet voorstellen dat je het maar één keer kunt spelen…

Ik heb trouwens voor het eerst een paar potjes Wingspan alleen gespeeld en dat is verrassend leuk! Ik had het spel ‘Vrijdag’ al ooit eens gespeeld (en dat is ook echt een solospel) maar pakte het toch weinig. Wingspan is net wat leuker alleen dus mijn doel is wel om vaker solospellen te spelen.

4 likes

Het is in principe wel herspeelbaar, en er zijn veel uitbreidingen voor. Maar je kent “de gimmick” wel na het een keer uitgespeeld te hebben. Ik heb het zelf nooit gespeeld, maar ik weet dat er heel veel mensen zijn die het spel samen spelen. Dan moet je alleen samen beslissingen maken, iets minder thematisch, maar zoals je zelf zegt: mensen zijn er laaiend enthousiast over.

2 likes

@Virago oh nice ik wist niet dat je wingspan ook alleen kon doen! Misschien ga ik dat weleens doen. Volgens mij kan het bij Parks ook als ik het me goed herinner.
@Troepje ah oké, hmmm misschien dat ik dan ook wel even kijk of het ergens tweedehands te vinden is

2 likes

Ik weet niet wat ik verkeerd doe bij Wingspan maar krijg het nooit voor elkaar te winnen van de automa. Als ik tegen andere mensen speel wel. Heb jij dat ook?

Ik heb nu pas twee potjes gedaan (Wingspan basisspel) en de eerste keer glansrijk verloren (54 tegen 70 punten). De tweede keer ook verloren (56 tegen 60 punten) maar toen had ik zelf ergens iets doms gedaan (als ik dat niet gedaan had, had ik nét wel/niet gewonnen). Ik speel wel de ‘makkelijke’ variant van 3 punten per gedekte kaart van de automa en ik heb de speciale kaart om het moeilijker te maken nog niet in zijn stapel gedaan. Op hoeveel punten kom jij en de automa steeds uit? Ik denk trouwens wel dat het lastiger is tegen de automa dan echte mensen hoor!

2 likes

Misschien is dat het wel, ik speel dat je de punten van de kaart voor de automa optelt, en die mazzelpik pakt de hele tijd goede kaarten voor mijn gevoel :joy: die moeilijke kaart laat ik er ook nog uit. Ik ga de 3 punten manier eens doen! Nu zit er tekens een paar punten tussen, wel steeds minder, maar nog nooit gewonnen.

4 likes

Ik heb skyteam aan m’n partner cadeau gedaan voor kerst n.a.v. de tip hier en we vinden het super leuk! Ik heb dan weer patchwork gekregen dat hier volgens mij ook bekend staat als goed spel voor 2 personen en dat is inderdaad ook super leuk!

4 likes

Oh maar dan maak je het jezelf ook wel moeilijk! Want de gedekte kaarten zijn altijd 3, 4 of 5 punten (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad die je kiest), alleen bij de open kaarten van hem (door hem ‘gewonnen’ door zijn bosnuskaart) tel je de vogelpunten zoals ze op de kaart staan. Zo staat het althans in de spelregels. Dus dat scheelt dan wel!

2 likes

Ik vind sea salt and paper echt een leuk spelletje! Eerste rondes was het even inkomen, je hebt best veel manieren om punten te sparen namelijk, maar nu vind ik het echt leuk. Lekker snel en prima met zn tweeën. Mooi vormgegeven ook en lekker handzaam doosje.

3 likes

Eens! Pixies is van dezelfde makers en ook heel tof en mooi vormgegeven.

1 like

Heb je hier toevallig een foto van?

Bij mij neemt het ook (te)veel ruimte in dus wil het ook graag iets compacter opbergen.

Op vakantie bv prop ik alle spellen in 1 doos en neem dat mee, super chill voor de ruimte dus thuis wil ik ook zoiets gaan doen

1 like

Gewoon een tip.
Ik heb de laatste tijd een leuke spelletjes collectie aangelegd, mede naar aanleiding van enthousiaste tips hier in dit topic! Nu zag ik bij bol dat ze wat select korting hebben op bepaalde 999 games en heb ik nog Carcassonne basisspel en sky team gekocht.

Over Sky team waren mensen hier heel enthousiast en die is nu 19,99.

Hier zijn alle spellen die meedoen:

https://www.bol.com/nl/ra/-/396053/?referrer=socialshare_productlist_iphoneapp

2 likes

Iemand interesse in Catan het kaartspel - de oude versie? Ik verkoop het op MP voor een paar euro, maar wil het hier wel weggeven. Ophalen in Rotterdam.

Wat zijn leuke spelletjes om met z’n 2e te spelen? Liever niet te ingewikkeld. Leuk voor ‘s avonds op vakantie als de kids op bed liggen.

1 like

Qwixx en alle varianten, keer op keer. Labyrinth, quirkle (reisversie), boggle

Patchwork en Sky team!

1 like