Spelletjestopic (incl. reviews)

En good old rummikub en yahtzee

Beverbende

Clever, alle versies :smiley:

2 likes

Lees even dit topic door. Vraag is al vaker langs gekomen.

2 likes

In de openingspost van dit topic staat ook nog een hele lijst met spellen die je met 2 kan spelen

Cahoots :heart:

Lost Cities, drakenherders

Schotten totten, micro macro crime city en forest shuffle.

2 likes

MrJack Pocket, Codenames Duet en Harmonies (wel wat meer plek nodig)

Lost cities is misschien wel mijn favoriet. Clever, beverbende en qwixx vind ik ook heel leuk.

2 likes

Regenwormen is ook wat zwaarder en waait dus niet van de tafel als je buiten zit.

Ik heb dit spel voor mijn verjaardag gekregen en ik vind het echt een heel leuk en mooi spel. Volgens mij is het niet een heel bekend spel, en dat is echt wel jammer.

2 likes

Unmatched , de 2 spelers varianten

Carcassonne

1 like

Hive (pocket versie)

Ik heb gisteren sinds lange tijd weer eens geneusd in de plaatselijke spellenwinkel en een heel aantal titels opgeschreven die me leuk lijken. Hoor het graag als jullie enthousiast zijn erover of juist niet. Ik ga ook nog op boardgamegeek reviews opzoeken. Ik speel eigenlijk uitsluitend met mijn man, dus de spellen moeten goed te doen zijn voor twee spelers. (alle spellen van onderstaand lijstje kunnen volgens de doos met 2 gespeeld worden, maar in de praktijk valt dat soms wat tegen)

• botanicus
  • hielenlikkers
  • 3 chapters
  • coffee rush
  • brilliant
  • calavera
  • komeet
  • what the fog
  • trekking through history
  • the valley of eternity
  • point of view
2 likes

Calavera vind ik heel leuk en is perfect met 2

2 likes

Van dit lijstje ken ik ook alleen Calavera en die is idd heel leuk!

Ik was gisteren met een vriendin in een spelletjescafé en het was zo leuk! Er stonden ook wat arcade spellen en het was zo’n leuke mengelmoes van bezoekers. Naast ons zat een ouder stel (in de 70 gok ik) De Taveernen van de Oude Stad te spelen en aan de andere kant waren 2 jongens van een jaar of 10 aan het schaken. Wij waren zelf begonnen aan Mysterium maar dat was qua opzet al redelijk ingewikkeld in zo’n drukke omgeving dat we niet aan spelen toegekomen zijn :sweat_smile:. Ze hadden echt veel spellen en ook veel spellen die ik nog niet kende, dus mocht iemand ooit in de buurt zijn: Barkeet in Helmond is een tip!

5 likes

Oh wat een leuke tip, bedankt! Dat is dichtbij voor mij dus ga ik zeker onthouden.

1 like

@thenerdyintrovert Ik had coffee rush ook gezien, twijfelde heel erg over het spel.
Heeft iemand hier brood & bier gespeeld? Is ook voor 2 personen!

2 likes