Vale of eternity is heel tof! Allemaal unieke kaarten en speelt snel weg met zn tweeën. Blijft ook spannend, sommige engines zijn snel lonend en andere engines zorgen voor een flinke eindsprint, dus het blijft spannend.
Ik heb Brood & Bier gespeeld! Vond het leuk, maar je moet wel even door krijgen wat handig is qua strategie
Deze is echt heel leuk! Zowel met meer als met 2 personen leuk en goed te spelen. Echt een aanrader!
In het begin is het even doorkrijgen wat de kaarten doen en wat een chille tactiek is, maar echt heel leuk.
Trekking through history vond ik op zich wel leuk (met 2 gespeeld), maar niet´die wil ik hebben´ leuk.
Ik denk omdat de spelmechanisme die er in zitten (patroon maken, stukje deckbuilding) voor mij in andere spellen beter uitgewerktzijn ofzo?
Dat patroon-stukje bv in Harmonies @Keroppi, zo´n leuk spel idd!
Ik zoek een spel wat ik vroeger had, misschien herkent iemand de omschrijving. Je had een bordje met 4 pinnen en 9 blokjes verdeeld over 3 van de 4 pinnen en dan moest je daar zo snel mogelijk een andere combinatie van maken. Op de blokjes stonden de nummers 1-3 en ze waren volgens mij iig paars en groen. Eigenlijk een variatie op de Toren van Hanoi. Je kon het alleen of met 2 personen spelen en er waren dus verschillende kaartjes waar de combinatie op stond die je moest maken. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Number rumba?
Ja!! Het was alleen niet paars en groen dus . Maar thanks!!
Wat leuk dat jullie het over spelletjes hebben! Ben er verslaaft aan.
Ik ga binnenkort op vakantie en heb deze spellen al op mijn iPhone:
- SingFast
- Lost Cities
- 30 Seconds
M’n vriend en ik zijn al helemaal verslaaft aan SingFast en Lost Cities, maar misschien hebben jullie nog meer leuke tips voor op vakantie? Mogen ook gewoon bordspellen zijn die je in de winkel koopt. Ik las ook iets over Sagrada Zijn er mensen die dat kennen en/of hebben?
Ohh ja, dit was zo’n leuk spel! Toch eens zoeken of ik die nog ergens heb liggen.
Ja, blijkbaar vinden veel mensen het nog leuk want het staat echt voor €30-€35 op marktplaats…
Oeh leuk! Hier ook groot fan van Lost Cities en 30 seconds. Dit jaar zochten mijn vriend en ik een nieuw spel voor op vakantie als aanvulling, ook om iets meer en langer te spelen. We kwamen op Azul Zomerpaviljoen (Mini) uit, echt een superleuk spel! Lijkt op de gewone Azul maar is een stuk leuker vind ik. We hebben het wel 20 keer gespeeld in een week denk ik, dat zegt wel genoeg haha.
Kortgezegd moet je steentjes verzamelen en die op een slimme manier neerleggen om zoveel mogelijk punten (en nog meer steentjes) te verzamelen. Ik hou wel van spellen waarbij je bouwt aan je eigen bord (zoals Patchwork bijv), en tegelijkertijd de ander ook een beetje dwars kan zitten. Dat is in dit spel echt leuk, en er zijn zoveel manier om te winnen, dat maakt het erg herspeelbaar. De mini variant past ook goed in de koffer en kan je qua ruimte goed spelen aan het zwembad of bij de koffie. Ik ga in september weer op vakantie, dan gaat ie zeker weer mee!
Hive! En dan de pocket versie voor op vakantie. Klein, snel, leuk spel.
Ja wij zijn ook verslingerd aan Azul! Azul Zomerpaviljoen ken ik nog niet leuke tip, goed dat ze een reiseditie hebben, zouden meer spellen moeten doen Patchwork klikte bij ons niet helemaal, die hebben we uiteindelijk weg gedaan.
Aah ja volgens mij is er ook een mini versie van Azul zelf, misschien is die ook wel leuk! Jammer dat Patchwork niet beviel trouwens, ik moet zeggen dat ik na zoveel potjes er ook minder naar grijp nu.
Wij zijn echt gek op sea salt & paper! Heel simpel en een hele mooie kaarten. En s Hottentotten gaat bij ons altijd mee.
Het eerste spel is iets simpeler en het tweede spel moet je je koppie bijhouden
Singfast kende ik nog niet, ziet er leuk uit! Meteen wat dingen gedownload voor in t vliegtuig
Wij hebben Hanamikoji veel gespeeld op vakantie! Spel wordt alleen volgens mij niet meer gemaakt. Heb de mijne via Marktplaats gevonden.
Gelukkig heb ik Hanamikoji al (en kado gegeven aan m’n moeder). Vind het knap dat een spel met zo weinig onderdelen toch zulke interessante keuzes geeft. I love it. Zo makkelijk mee te nemen en te spelen.
Ja Sea salt & paper is ook leuk! Vind het wel lastig
+1 voor Sea Salt & Paper, en net zo mooi maar iets minder ingewikkeld is Pixies, van dezelfde studio. Ook heel leuk!