Spelletjestopic (incl. reviews)

De ever tree is een kaart met een gebouw. Net zoals de boerderij, waar je gratis een man of vrouw mee mag spelen. Als je de kaart Ever Tree speelt, mag je daarna een boswezen naar keuze spelen.

En wij laten de arbeiders staan in de herfst ja. Het regelboekje spreekt daar ook van “je past als je niet meer kan” ipv voorbereiden op een volgend seizoen.

1 like

De workers blijven staan na het einde van de herfst. Er kan dus maar 1 iemand de 5 journeypunten claimen etc. .

1 like

Ja klopt, alleen wij vroeger ons af of je dus na de herfst wel weer al je arbeiders naar je stad moet halen of dat die blijven staan waar ze staan.
Maar laten staan dus. :+1::sweat_smile:

Is dominion een beetje te doen als je het beide nog niet gespeeld heb? Heb wat uitleg gekeken online maar vond het nogal verwarrend :sweat_smile: of speelt het als je het doet gewoon beter?

1 like

Ja, dat gaat goed komen! Je zit er zo in!

1 like

Ja! Een van de spellen waar wij mee begonnen zijn. Even inkomen en misschien doorzetten, maar als het klikt, is het zo onwijs leuk.

Mocht je toch vragen hebben, stel ze gerust. Ik vind de regels uit een boekje altijd lastig om te leren. Kijk zelf graag video’s met speluitleg op Youtube. Ongevraagd advies, haha.

2 likes

Ja ik volg de boekjes sowieso amper, behalve het klaar leggen etc. Maar werd niet even wijs ervan. Maar kwam denk ook door verschillende tactieken.
Dan ga ik het dit weekend maar even toch een kans geven haha

1 like

Ik heb een vraag voor iedereen met Kwakzalvers van Kakelenburg: als je met de bonusdobbelsteen het vlammetje dobbelt en je vlam dus 1 vakje vooruit mag schuiven, moet je dan dat ene fiche even aan de kant schuiven of schuift alles in je ketel vooruit?

2 likes

Wij schuiven die gewoon even aan de kant. Als het goed is gaan ze niet allemaal 1 vooruit.

2 likes

Ah top, zo hebben wij het net ook gespeeld! Leuk spel

2 likes

Ja wij hebben hem uitgespeeld! Waardoor halen jullie het nu telkens niet? Er is namelijk 1 essentieel ding (wat je toevallig gevonden moet hebben, vonden wij achteraf ook heel raar). Ik zal het niet spoileren hier maar als dat het is kan ik het wel in een berichtje sturen!

5 likes

Heeft iemand misschien advies voor een cadeautje?

Vriendin vind volgende spellen leuk: patchwork, TTR, machi Koro, qwirkle, splendor, monopoly deal.

Niet leuk: wingspan.

Op internet kwam ik de zoektocht naar El dorado tegen. Ik ken het alleen zelf niet. Of heeft iemand nog een ander leuk idee?

Ik vind dezelfde spellen leuk als zij en zou vanuit daar El dorado zeker aanraden!

1 like

Zoektocht naar El Dorado is heel leuk! Nog meer opties waarvan ik denk dat ze bij haar smaak passen zijn Samoa, Boonanza, Lost Cities, Guillotine, De lampionnen van Lanzhou en Carcassonne.

2 likes

El Dorado is erg leuk en zeker een goede optie voor je vriendin!

1 like

Azul!

2 likes

Het verboden eiland is ook erg leuk.

1 like

Gingerbread House!

2 likes

29 mei is er weer een outlet sale bij 999 games in Almere. Misschien leuk om te gaan kijken, ik ben daar een keer geweest en toen hadden ze goede aanbiedingen!

4 likes

Jaipur is ook leuk.

2 likes