Spelletjestopic (incl. reviews)

Deze liggen bij Kruidvat! Leuk spel voor twee personen. Mn vriend en ik hebben laatst 1 spelregel zelf wat aangepast omdat het soms voor kan komen dat 1 iemand geblokkeerd is en je daardoor steeds minder handkaartjes hebt als je die omruilt om jezelf weer vrij te spelen en dat vonden we niet zo leuk, dus nu doen we dat je max 3 beurten overslaat en je mag elke beurt wel een handkaart omwisselen met de pot.

3 likes

Hebben jullie goede tips voor 6-persoons spellen? Kleine sidenote: mn ouders moeten het ook leuk vinden en kunnen snappen haha

Dixit is bij ons favoriet! Heel makkelijk te leren ook.

1 like

Iets als concept, codenames of dixit? Of king of tokyo of sagrada (met uitbreiding).

1 like

Of gewoon 30 seconds :ok_hand:t2:

1 like

Iets simpels als keer op keer of regenwormen vinden mijn ouders altijd wel leuk

1 like

Wat is een licht spel wat je makkelijk mee neemt in je backpack en goed met z’n tween kan spelen? Ik dacht aan keer op keer of clever, maar dan moet je wel iets hebben of in te dobbelen en we willen het ook op het vliegveld spelen.
Jullie een idee?

Ja die vind ik dus niet zo leuk :grimacing::grimacing: ik zoek wel echt een spel waarbij je iets moet doen.

Cahoots, The crew en Boon to be wild zijn denk ik wel leuke opties.

Kan je niet dobbelen in de deksel/doos van het spel? Je hebt ook een app van keer op keer die je met 2 kan spelen.
Ik nam vaak zombie dice mee, maar dat is ook met dobbelstenen. En mr jack pocket, maar daar heb je wel iets van een tafeltje voor nodig.
Of dobble mss?

3 likes

Heb zelf regenwormen de mini-versie ideaal voor onderweg en spelen vaak keer-op-keer als we op reis zijn

Ja dat deden we voorheen op vakantie altijd, maar nu wil ik nog minder mee :stuck_out_tongue: maar miss moet ik eerst pakken en voelen hoeveel ruimte ik over heb! Bedankt voor de ideeën!

3 likes

Qwixx? Moet je ook wel dobbelen maar kan je prima in het doosje doen

1 like

Mijn vriend en ik waren op vakantie echt verslaafd aan het spel Alles op 1 kaart.

1 like

Ik heb net Saboteur ontdekt. Superleuk wel, alleen we spelen ‘t maar met z’n vieren en het is gewoon niet te doen om dan saboteur te zijn, dat is wel minder

2 likes

Hive! De reisversie in een zakje

Verder vermaken wij ons altijd prima met een pak kaarten en een set dobbelstenen, daarmee kan van alles

Hij is echt net nieuw, maar ik vind Next station London heel erg leuk! Gewoon klein doosje, het is een puzzelspel waarbij je vier verschillende metrolijnen gaat tekenen voor zoveel mogelijk punten.

1 like

Tip voor Qwixx op vakantie is dat er ook een app van bestaat die je als scoreblok kan gebruiken, dan hoef je alleen maar dobbels mee te nemen. Scheelt weer ruimte in je tas!

@Sjern van sommige spellen bestaan
Tiny Tins, spelletjes in mini formaat, bijvoorbeeld regenwormen. Ook handig op vakantie

7 likes

Geniaal! Thx voor de tip!

2 likes

Deze 2 spellen zijn deze week in de aanbieding bij het Kruidvat en ben ze nu aan het proberen. Allebei echt heel leuk!

Voor €10,99

Voor €5,99

8 likes