Take 10 heb ik net ook gespeeld, leuk! Weer heel anders dan Take 5
Oh dat wilde ik net vragen! Is het net als take 5 maar dan met meer kaarten of wel echt een ander spel?
Ik nam phase 10 mee, kan je ook lang mee doen.
Ja ik heb take 5 ook thuis en spelen we heel graag dus deze daarom ook gekocht. Leuke andere versie waarbij je ook goed moet kijken haha
Nee het is met kaarten van 1-100 en iedereen krijgt 10 kaarten. Er is een dichte stapel en er wordt 1 kaart opengelegd. Dan ga je om de beurt spelen en moet je op dat getal leggen. Mag max 10 punten hoger zijn, dus ergens daartussen. Als je niet kan moet je de stapel pakken en worden er 2 legstapels geopend. Totdat iemand al zn kaarten kwijt is en dan tel je weer het aantal koeienkoppen als strafpunten! En er is nog iets met een speciale koeienkaart, maar dit is t zo ongeveer!
Ik was net met de 999 games outlet. Best veel dingen kunnen kopen. Vooral dobbelspelletjes, dat is lekker makkelijk op vakantie.
Straks even uitrekenen hoeveel ik bespaard heb.
Ik vond het teveel.rijden vanuit Zeeland, blijkt dat m’n zus er wel heen was en het niet even heeft laten weten. Balen joh!
Het concept is precies hetzelfde, alleen de sleutelkaartjes zijn anders waardoor je duet met z’n tweeën kan spelen. Bij de andere versie speel je in teams van twee (of meer), maar verder is het niet anders.
Ik wist helemaal niet dat Codenames Duet bestond! Blijft die ook leuk als je hem steeds met dezelfde persoon speelt, of raak je er dan snel op uitgekeken?
Je zou wel Codenames Pictures kunnen overwegen te kopen, als je die combineert met Duet kun je het met 2 personen spelen. En de plaatjes maken het echt anders dan de woorden (maar het concept blijft hetzelfde natuurlijk).
Weet iemand een grappig spel wat je kunt doen tijdens een etentje met een sportteam?
Dixit odyssey misschien?
Black stories
Rust zacht Sherlock (escaperoomachtig spel)
20 seconds showdown (wel een beetje wild)
Love Letter
Just One (dikke aanrader wel!!!)
Ga voor 20 (ook echt vet leuk)
De normale codenames kan je ook met zn tweeen spelen. Er staat een versie voor twee spelers in de regels. Wat is het verschil met duet?
Duet kun je ook met groepen doen trouwens. Heb ze allebei maar Vind zelf duet leuker omdat je meer moet samenwerken.
Ik wil misschien een nieuw spel kopen om met mijn vriend te spelen, hebben jullie tips? Hij is fan van Machiavelli en Dominion (en hij schaakt veel). Dus ik zoek denk ik een vrij tactisch spel met niet al te ingewikkelde basisregels en ook wat interactie. Avondvullende bordspellen met veel frutseltjes en onderdeeltjes zijn denk ik niet aan hem besteed.
Azul? Is met 2en maar ook met meerderen (max 4) leuk! Om met z’n tweeen te doen vind ik Mandala ook wel een goede, dan moet je ook wel vooruit denken wat de ander zou doen etc dus daardoor moet je ook tactisch spelen.
Seven Wonders duel of de zoektocht naar El Dorado is dan misschien wel wat!