Spelletjestopic (incl. reviews)

Carcassonne?

2 likes

jaa 7 wonders duel, echt ultieme favoriet. En Kahuna past ook wel in dat straatje.

3 likes

Iemand die wel eens Bananagrams speelt?

Wanneer het einde van het spel start (als er minder tegels dan spelers in de algemene voorraad liggen), wint de speler die als eerste zijn letters heeft gespeeld, maar…

Wat nou als alle spelers helemaal vastlopen en hun letters niet kwijt kunnen? Spreek je dan op den duur af dat de persoon net de minst overgebleven letters wint?

Dit is niet helemaal duidelijk en kan ook geen zinnig antwoord vinden.

7 wonders Duel

Edit spuit 11 maar is denk ik echt een aanrader haha

3 likes

7 wonders duel, Hive, Botanik, Roam, Azul, El Dorado

2 likes

Heeft iemand wel eens zo’n moord-diner gedaan thuis? Lijkt me leuk om zoiets een keer te doen, maar geen idee wat een leuke/goede is. Iemand tips?

1 like

Ik heb er weleens aan meegedaan! Ik was toen de moordenaar maar niemand had me gepakt omdat iemand die een nogal essentiële clue had best wel verlegen/terughoudend was. Dus ik zou er goed over nadenken wie je welke rol en clue geeft. (Weet niet of deze moord zelf bedacht was of niet, trouwens.)

1 like

Als het goed is komt exploding kittens op Netflix games! Zin in! Eindelijk in mijn eentje kunnen spelen :smile:

3 likes

Ja, ik! Van night of mystery. Was mega leuk omdat je zelf er voor kan kiezen niets te weten. Dus ondanks dat ik het organiseerde kon ik gewoon mee doen.

Zo leuk, 1x per week ga ik naar een spelletjes winkel waar ik met andere mensen spelletjes kan spelen. Helemaal gratis, ik neem wel altijd een drankje en een snackies om het bedrijf te supporten.

Deze avond spelen we Nemisis een co-op spel. Dit is de set up, zou zelf dit niet echt kiezen want het is echt veel werk om het bord op te starten. Maar ik ben benieuwd of we gaan winnen tegen de aliens.

18 likes

Dit ziet er heel vet uit! Voor hoeveel spelers is het?

Bij mij staat ie er al op!

1 like

Je bent mijn held :smile:

3 likes

Zitten er nou nog zoveel bugs in? Of hoort dat? :joy:

2 likes

5 spelers!

1 like

Ehm hij liep bij mij net vast (ik ging kijken nav jouw post haha) en spelen met vreemdelingen is echt heeeeel traag, weet niet of dat aan het spel ligt of aan hen. Spelen met een bot gaat prima!

2 likes

Het ziet er zo uit alsof het nog niet af is met al die titels bij de knoppen. Maar ik twijfel of dat de stijl of een fout is :joy:

Ja dat had ik ook eerst, was weg toen ik hem opnieuw opstartte!

Edit: met vreemdelingen ging nu ook prima!

1 like

Netflix games? Heb ik onder een steen geleefd? :open_mouth:

6 likes

Uitkomst: we hebben verloren. Het was een uitdagend spel, omdat er zo veel dingen tegelijkertijd gebeuren. De set up duurt ook wel even.
Visueel is het een mooi spel, de kaartjes en de aliens zien er goed uit.
Uiteindelijk is het niet helemaal een co-op game omdat je een persoonlijke missie krijgt waarmee jij en jij alleen het spel wint.
Ik zelf zou dit niet zelf kopen of opnieuw spelen, maar het was wel erg leuk!

4 likes