Spelletjestopic (incl. reviews)

Jaaaa ik ben hooked op Townsmen!

1 like

Ik heb het spel 1000 bommen en granaten. Is een leuk dobbelspel dat redelijk snel gespeeld kan worden. De twist zit hem in de kaartjes die je erbij hebt.

1 like

Ik zag dit spel bij Kruidvat! Ik ken deze versie niet, heb zelf een ander kaartspel v Catan.

Ik heb deze nog in de oude verpakking en vind 'm veel leuker dan Catan het Kaartspel. Stuk uitdagender!

Ik heb zelf ook een redelijk oude versie die nu volgens mij niet meer verkrijgbaar is! Die is heel leuk :heart_eyes:

Deze avond hebben we everdell erbij gepakt, ik vind het echt mooi spel om te zien, speelt echt wel rustig weg en echt leuk. Ik ben benieuwd of ik ga winnen.

Edit: niet gewonnen maar echt een erg leuke spellenavond gehad. Het spel heeft veel uitdagingen en je kunt echt op verschillende manieren je doel behalen. Ik zou het zelf sowieso willen aanschaffen!

20 likes

Ik heb Everdell vorige week gekocht en vond het ook zo leuk!

De art work is ook echt zo mooi.

7 likes

Ah leuk om te zien! Ik heb het spel ook maar nog nooit gespeeld. Hadden jij en degene met wie je het speelde het al vaker gedaan of voor het eerst?

1 like

We deden het allemaal voor het eerst! Was ook echt een goed behapbaar spel waarbij het niet moeilijk was om de spelregels te leren kennen.

3 likes

Ah dat klinkt wel positief! Ik wil het spel ook graag leren dus ik ga het binnenkort maar eens gewoon even doen want het ziet er zo tof uit en hoor er positieve dingen over :slight_smile:

Edit: Was je in een spelletjescafé?

1 like

Ja een spelletjes Cafe, daar kan ik elke week een nieuw spel proberen met andere mensen. Het is echt zo leuk!

2 likes

Wij hebben zojuist Ark Nova gekocht. Gaan het morgen spelen, jippie!

Heeft er iemand ervaring? Voor mijn gevoel is er nog niet zoveel over voorbij gekomen hier.

2 likes

Ohhhh die ik wil ik ook echt zo graag proberen (dus je hebt echt niks aan mij). Maar ik ben er echt benieuwd naar!

3 likes

Konijnenhokken is ook leuk en snel te spelen van deze reeks!

1 like

Is het niet té klein? Dat je te makkelijk onderdelen kwijt raakt?

1 like

Regenwormen is wel echt mini en de getallen zijn van papier geloof ik, maar zijn wel handige kleine blikjes

Vind zelf vlotte geesten ook niet echt top werken in het klein, omdat die onderdelen lastig te pakken zijn en je snel de halve tafel mee graait

1 like

Het regenwormenblikje dat ik heb is al wat jaren oud, maar die heeft plastic kaartjes. Op de foto ziet het er nu inderdaad alleen wel uit alsof het van papier is? (Zal niet lang mooi blijven denk ik). En @Doperwtje regenwormen en konijnen hokken hebben wel kleine onderdelen dus voor jonge kinderen zou ik het zelf niet aanraden, maar vanaf 12 jaar (want minder kans op verstikking of kwijtraken) kan het prima!

1 like

Wij hebben een jaar geleden de regenwormeneditie gekocht en die heeft wel plastic nummers.

1 like

Heb jij die tiny tins ook meegenomen in 't vliegtuig? Nooit problemen mee gehad bij bagagecheck?

1 like

Waarom zou je er problemen mee hebben bij de bagagecheck?