Wij hadden ze laatst in handbagage en dat mag gewoon.
Ja geen idee, wil geen gedoe hebben bij de controle (heb bijna altijd wel iets bij me waardoor ik extra gecontroleerd word). Maar fijn dat 't geen probleem is, dan stop ik 't ook in m’n handbagage. Leuke tijdsbesteding.
Ik zit me echt af te vragen waarom zo’n tiny tin in hemelsnaam een probleem zou kunnen opleveren bij de bagage controle? Bedoel het niet vervelend maar kan me gewoon echt niets bedenken waarom dat zo zou kunnen zijn?
Ik heb ook een totale error. Het is een spelletje.
Omdat 't een bakje is met witte blokjes, alsof je t verstopt ofzo. M’n handbagage is in november helemaal getest op drugs toen ik gevuld speculaas bij me had dus ik kijk echt nergens meer gek van op hahaha
Haha vind je angst hierover wel schattig. Hopelijk ben je iig wel gerustgesteld dat andere het zonder probleem met handbagage mee kregen .
Ja eten durf ik niet meer, dat koop ik wel achter de douane en de rest gaat maar gewoon in m’n koffer maar spelletjes vertrouw ik nu wel
Mijn Ark Nova review, na 1 keer spelen met 2 spelers.
Ten eerste: wat een super gaaf spel!
We hebben er 3,5 uur over gedaan. Er zijn namelijk zoveel acties, opties, zelfs een soort Tetris (hoe kan ik zo efficiënt mogelijk “bouwen”), etc. Het thema druipt er vanaf. Het blijft leuk en spannend tot het laatste moment. Je bent wel vooral met je eigen dierentuin bezig, maar je kan er voor kiezen om kaarten met interactie te spelen. Dat maakt het competitiever, waarschijnlijk is dat wel leuker met meer spelers. Het spel speelt verrassend makkelijk, terwijl ik het er op tafel echt heel overwhelming uit vond zien. Het wijst zichzelf steeds beter gaandeweg. Het is een heel compleet spel, met heel veel herspeelbaarheid.
Al met al voelt het heel vernieuwend. Het combineert allerlei goede aspecten van andere bordspellen, maar dan in een. Als een soort Zoo Tycoon in bordspelvorm. En daarom geef ik het een dikke vette 9.
Deze avond hebben we Arnak gespeeld incl de uitbreiding. Ik had dit nog niet eerder gespeeld en mijn medespelers ook niet.
Gelukkig werd dit goed uitgelegd door iemand waardoor we redelijk snel van start konden.
Ik vond het leuk dat je een eigen deck kon maken door middel van kaarten kopen. Hierdoor moest je tactisch nadenken. Je had ook een actie per ronde, dat vind ik zelf wel chill zodat een ronde redelijk snel doorloopt en je niet steeds lang moet wachten.
Ik hou ervan om in spellen dingen te verzamelen en dat element was in dit spel ook weer aanwezig. Deze waren ook mooi weer gegeven en gaf een goede uitdaging want de dingen die je verzamelde kon je producten van kopen. En het producten kopen was niet goedkoop, dus je had ook gelimiteerde keuze maar dat maakt het imo leuk.
Ik heb niet gewonnen, maar ik zou dit spel er relatief snel weer bij pakken!
Op de gok Railroad Ink (de diepblauwe versie) gekocht, ik vind erg leuk dat puzzelen. Ik doe het soms ook zonder mede-spelers als een soort denkspel.
Heeft iemand De Crew: Diepzee missie? Wij zijn nu helemaal verslaafd aan de eerste de Crew uitgave, en zagen online dat dit een vervolg is. Denk erover om hem te kopen, is ie net zo leuk als de eerste?
Ja heel leuk! Doordat als je een missie opnieuw moet doen, de opdrachten heel anders kunnen zijn, en daardoor afwisselender dan het eerste spel.
Ja is erg leuk! En ook wel chill dat er nu duidelijk op de kaarten staat wat je moet doen, ipv steeds het boekje erbij pakken om na te gaan wat het symbool ook alweer betekende
De kinderen op mijn werk zijn dol op het spelletje Dobble. Het is makkelijk uit te leggen, voor heel veel leeftijden leuk en vooral: makkelijk weer op te ruimen (daar zijn wij dan weer blij mee!).
Hebben jullie meer tips voor leuke, korte, eenvoudig op te ruimen, spelletjes voor kinderen tussen 4-12 jaar?!
Vlotte geesten! En qwixx vanaf groep 3/4 leeftijd.
Lama, Beverbende en Ligretto zijn ook leuk en duren niet lang
Ja, Vlotte Geesten inderdaad, en Halli Galli, maar dat zijn allebei wel spellen die op Dobble lijken van principe. Andere ideeën: Wie Heeft Het Gedaan?, Slot Siddersteen en Moddervarkens. Wij spelen ook geregeld de klassiekers: Doolhof, Toren van Pisa, Uno, etc. En sommige spellen voor volwassenen lukken ook al goed (als je zelf iets minder strategisch speelt): Carcassonne, Rummikub, Qwixx, e.d., maar die duren wel vaak langer (en dat is soms de grootste uitdaging, haha).
Ik vind de diepzee soms wat moeilijker! Weet niet of dat persoonlijk is, maar als je wat meer uitdaging wil, is het zeker wat
Bedankt voor alle reacties! Lijkt erop dat de meningen een beetje verschillen. Ik heb m besteld, zal m’n mening er binnenkort aan toevoegen
Ik kwam via de zoekfunctie bij jouw reactie haha, maar heb jij het toevallig al gespeeld?