Sorry ik was dit even vergeten haha. Ik zag hem bij Bol en vond het er leuk uitzien, vandaar!
Concept kids, chop chop!, pinguin huddle up, moddervarkens, dobbelkoning
Weet iemand hier de afmetingen van de doos van het kubb spel van de blokker?
Geharrewar in de sushibar is opnieuw uitgebracht. Heb net even de uitleg en inhoud bekeken en lijkt leuk, iets meer tactiek dan regenwormen, ben benieuwd.
Ook een aanrader die ik laatste gekocht heb is Candylab. Heeft ook wat weg van regenwormen maar komt ook wat meer tacktiek bij kijken.
Ik weet niet of mensen het hier al kennen maar ik had mijn moeder ‘zinga’ cadeau gegeven. Meteen 6x achter elkaar gespeeld en zelf gekocht de dag erna.
Super simpel spelletje, soort combinatie van halli galli, bingo en qwixx.
Je moet dobbelstenen gooien en combineren met elkaar en als dat getal op je blaadje staat op een bel slaan en het juiste getal+kleur opnoemen. Bij fouten een strafpunt en bij hetzelfde getal weer extra bonus. Je wint met een volle rij. Even simpel uitgelegd.
Super leuk en simpel, lijkt me ook erg leuk met een grotere groep.
Ik heb geharrewar in de sushibar ook liggen maar pak het eigenlijk nooit, ik vind regenwormen toch echt leuker!
Wat zijn volgens jullie de leukste Ticket To Ride uitbreidingen/versies?
Zwitserland vind ik heel leuk, leuk met zn tweeen of drieen. Al hebben we daarin wel eens potjes gehad dat je elkaar amper dwars zit, dus die waren wat minder. Bijkomend voordeel was dat ik in de trein in zwitserland precies wist hoe we gingen omdat ik die hele indeling ken. In hetzelfde pakket zit India, die vind ik minder.
Ik vind India ook juist wel leuk! Weer net iets anders en daar kan het ook wel echt heel krap worden op de kaart.
Vanaf vier spelers vind ik Asia ook leuk, dan kan je in teams spelen en dat vind ik wel een tof mechanisme dat het ook wel echt anders maakt!
Zwitserland/India heb ik al. Wel leuk dat die als eerste genoemd wordt, duidelijk goed gekozen voor mijn eerste uitbreiding .
@FluffyCow In teams spelen lijkt me ook tof, maar momenteel spelen we het spel meestal met te weinig, dus dan is het misschien wat jammer om voor die uitbreiding te gaan.
Nee dan zou ik daar niet voor gaan! Ik heb ook wel eens Italië en Japan gespeeld en vond die ook leuk, maar omdat ik die beide maar één keer gespeeld heb vind ik het lastig om te zeggen of die op lange termijn ook leuk zijn. Maar heb het ook even aan mij vriend gevraagd die ook wel ticket to ride fan is en die zou Italië/Japan ook wel aanraden!
Heb onze spelletjes planken opgeruimd en eindelijk een keer opgeschreven welke spelletjes we allemaal hebben. Jullie nog recente foto’s van de kast? Vond dit vorige keer echt leuk om te zien!
Lange lijst van 90 spellen voor de geïnteresseerden
Uno
Agricola
Betoverde doolhof
Ticket to ride Europe
Coloristen van Catan:
+ steden en ridders
+ dobbelspel
+ kaartspel
Machiavelli bordspel
Dixit
Wie is het
Trivial pursuit
Upturn
Rummikub
Triominos
Ramses
Levensweg
Dokter bibber
Wingspan
Zoektocht naar eldorado
Machi koro
+ voetbal
+ haven
exploding kittens
+ party pack
+ imploding kittens
unstable unicorns (+alle uitbereiding)
You’ve got crabs
Joking hazard
Pearls
Monopoly
+ deal
+ empire
+ miljonairs editie
Lingo
Zeeslag
Qwirkle
Pokemon training game
Skip-Bo
Bears vs. Babies
Perudo
Codenames duet
Wizard dobbelspel
Konijnen hokken
1000 bommen en granaten
Regenwormen
Regenwormen uitbereiding
Qwixx
Sushi go
Saboteur + saboteur 2
Take 5
Beverbende
Beverclan
Boonanza
De 7 geitjes
Weerwolven
Weerwolven 1 nacht
LAMA kaartspel
Samoa
Tri out
Sneaky bastard
Port royal
Beestenveiling
Lost cities rivalen
Lost cities kaartspel
Palm island
Keer op keer
Keer op keer 2
De crew op weg 9e planeet
De crew diepzee missie
Clever
Brains
Outlaws
Parijs de lichtstad
Watergate
Halli galli
Mastermind
7 wonders duel
Chili dice
Zinga
Koehandel
Koehandel master
Keezen
Jenga
Kwakzalvers van kakelenburg
Yahtzee
Herrlof
Mijn collectie is sinds de vorige foto ook flink gegroeid! (Piemelknuffel had ik al, heb ik ooit voor m’n verjaardag gekregen. )
Leuk om te zien!
Ik had alles nog in kratjes in de kast maar kregen er teveel dat het niet meer handig is.
Heb ze net uitgezocht en ga nu een paar planken vrijmaken.
En heb net cubirds besteld, die komt morgen binnen. Heel benieuwd
Oh en nog 1 spel vergeten
Wow zoveel, jaloers!
Ben nu wel heel benieuwd naar jullie top 3 spellen haha
ook voor @Opheliac @Clarity of als meer mensen het willen delen
Mijne is op het moment
- Carcassonne
- Zoektocht van El dorado
- Keer op keer (kan altijd wel even tussendoor)
Oeh lastig…
Ik denk
1: Welcome to…
2: ook keer op keer
3: velonimo
Leuke vraag!!
Mijn top 3 is op dit moment:
- Harry Potter: Hogwarts Battle
- Pandemic Legacy (er zijn 3 seizoenen/versies maar vond ze alledrie heel goed dus kan niet kiezen)
- Sherlock Holmes: Consulting Detective
Allemaal wel wat ‘zwaardere’ spellen, maar daar houd ik wel van. Qua wat lichtere dingen vind ik vooral Codenames heel leuk, zowel de gewone als de Duet versie, afhankelijk van het aantal spelers. En Ticket to Ride met verschillende uitbreidingen natuurlijk, en Wingspan
Oh leuke vraag!:
Hier zijn
- New york zoo
- Clever tot de derde macht
- Azul
Favoriet nu!!
En met vrienden/familie spelen we heel vaak camel up, dat doet het altijd goed haha
Leukk, ik heb deze week ook weer wat spelletjes gedaan maar hier nog niet geplaatst met een review.
- Creature comforts
- Everdell
- Ark Nova
Leuke vraag! Het wisselt soms, maar op dit moment is het:
- Everdell
- Kingsburg
- Pandemic (de meeste versies, vooral de Legacy seizoenen)