Spelletjestopic (incl. reviews)

Klopt! Het lijkt ingewikkeld, maar is best eenvoudig eens je het speelt/doorhebt. Misschien helpt een filmpje, dat is soms duidelijker dan een handleiding lezen?

4 likes

Oeh lastig!

Denk dan:
1 wingspan
2 zoektocht naar Eldorado
3 7 wonders duel

En simpeler:
1 keer op keer 2 of clever (kan niet kiezen)
2 herrlof
3 zinga

Van wingspan moet je echt een speluitleg kijken op youtube. Zonder dat is het bijna niet te begrijpen haha

3 likes

Ja, gewoon gaan spelen! De handleiding is meer naslagwerk, het eerste potje moet je er even inkomen maar het is echt gemakkelijker dan het lijkt. Filmpje op YouTube kijken om een beetje op te starten kan ook nog helpen. Ik vind het echt een leuk spel!

3 likes
  1. Parks
  2. Wingspan
  3. 7 wonders duel

En qua snelle spelen sowieso take 5, dat kunnen we echt oneindig vaak tot diep in de nacht spelen.

2 likes

Leuk idee!

De spellen die ik nu het meest speel:

1. Clever
  2. Skye
  3. Ligretto

Ik merk toch dat ik vaker spelletjes met z’n tweeën speel en dan pak je die grote spellen er niet zo snel bij.

3 likes

Doet me hieraan denken

4 likes

Volgens mij is het officieel ‘Slangen en ladders’, maar hier dan met Ballonnen en Vliegers.

Dit zijn de spelregels (ladders = vliegers / slangen = ballonnen):

Spelers beginnen op het vakje één of het denkbeeldige vakje naast de één en gooien achter elkaar met een dobbelsteen. Het aantal ogen van de dobbelsteen wordt ook gelopen. Komt een speler op een vakje met de onderkant van een ladder dan gaat de speler automatisch omhoog via deze ladder. Belandt een speler op een vakje met een slangenkop dan glijdt deze speler automatisch omlaag via deze slang en komt te staan op het vakje met het uiteinde van de slang. De speler die als eerste het hele bord heeft afgelegd en bovenin aankomt is de winnaar.

Oh wat @Opheliac net heeft gelinkt dus haha

3 likes

Keer op Keer en Qwixx vind ik erg leuk met 2 personen.
en Lost Cities is ook leuk

1 like

Wil je een klein dobbel/kaartspel of een wat groter spel?

Ik vind Santorini ook heel leuk, dat is een bordspel maar wel vooral een strategisch spel. Qua kaartspel is Schottten Totten ook heel leuk!

1 like

Ik heb Clever nog nooit gespeeld, dus dat kan ik niet goed beoordelen. Ik vind zelf Qwixx leuker, maar mijn vriend vind keer op keer leuker haha. van Qwixx heb je ook nog verschillende scoreblokken, leuk voor de variatie.

1 like

Hier spelen we vaak Puerto Rico kaartspel als variatie op Catan kaartspel, kan met meer maar vind hem prima te doen met z’n tweeën

http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/sanjuan.html

1 like

Dan zou ik wel voor Keer op Keer 2 gaan. Is wat uitgebreider en daarmee tactischer dan 1. Net als Qwixx lijkt het wel een beetje op Clever, al die dobbelspelletjes hebben wel overeenkomsten, maar vind Keer op keer 2 wel even leuk als Clever!

Tacocat vind ik ook een leuke voor met z’n 2en. Van de makers van exploding kittens (die is ook leuk voor 2 maar vooral met meer mensen).

En qua langere spellen is Pandemic misschien een idee, dan speel je samen tegen het spel zeg maar. Heb je ook verschillende versies van, maar heb het zelf nog niet vaak gedaan.

1 like

Ik vind kwakzalvers leuk!

1 like

Parks, wingspan en carcassonne vind ik leuk en blijven leuk!
En rummikub ook, voor een wat korter spel

5 likes

Wingspan is inderdaad leuk. Parks vind ik ook leuk, die duurt wat minder lang dan Wingspan.
Oh en ticket to ride is ook leuk, die heeft hele korte spellen waar je in een half uur mee klaar bent (bijv New York editie), maar ook langere (Europe, daar kan je uitbreidingen voor kopen) die je met z’n 2en kan spelen maar ook met vrienden

1 like

Gingerbread House?

3 likes

7 wonders duel
Parijs lichtstad
Lost cities 2 speler spel
Wingspan

Deze pakken wij heel vaak met z’n tweeën.

Welcome to
Trek 12
Next Station London

2 likes

Patchwork!

2 likes