Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik vind kwakzalvers leuk!

1 like

Parks, wingspan en carcassonne vind ik leuk en blijven leuk!
En rummikub ook, voor een wat korter spel

5 likes

Wingspan is inderdaad leuk. Parks vind ik ook leuk, die duurt wat minder lang dan Wingspan.
Oh en ticket to ride is ook leuk, die heeft hele korte spellen waar je in een half uur mee klaar bent (bijv New York editie), maar ook langere (Europe, daar kan je uitbreidingen voor kopen) die je met z’n 2en kan spelen maar ook met vrienden

1 like

Gingerbread House?

3 likes

7 wonders duel
Parijs lichtstad
Lost cities 2 speler spel
Wingspan

Deze pakken wij heel vaak met z’n tweeën.

Welcome to
Trek 12
Next Station London

2 likes

Patchwork!

2 likes

Weten jullie een leuk Kerst (bord)spel? Of anders echt een winter thema?
Ik heb al Ticket to Ride Nordic Countries.

Gingerbreadhouse? Niet perse kerstachtig, maar gaat ook over sprookjes

4 likes

Wij hebben sinds kort: it’s a wonderful world.

De doos ziet er niet heel aantrekkelijk uit😅 maar de gameplay is echt heerlijk. Het speelt in 45-60 minuten en is voor 1-5 spelers.

spel op tafel (niet mijn foto)

De bedoeling is dat je in 4 rondes (a la Everdell) een tableau gaat bouwen. De resources zijn gewoon gekleurde blokjes. Lekker overzichtelijk. En fijn om mee te rommelen. Het thema is dus totaal niet spectaculair, maar het is eenvoudig en speelt vloeiend. Ook als je nog niet bekend met dit soort spellen, is het een goed begin.

Wij hebben inmiddels meer dan 60 spellen in de collectie en spelen zeer regelmatig. Dit spel is in korte tijd al meermaals op tafel gekomen. Weinig op te zetten, snel weer afgebroken.

Kortom: een aanrader!

8 likes

Ik zou ook Gingerbread House zeggen! Leuk spel!

4 likes

Wij hebben sinds kort My City en al een paar keer gespeeld en ik vind het heel leuk! Vraag me wel af of ik het na het legacy-gedeelte nog (vaak) ga spelen maar voor nu zijn we nog een paar avondjes zoet.

2 likes

Na al mijn misère van afgelopen 2 maanden mezelf naar een bordspellen avond gesleept en heb er echt goede en positieve energie aan over gehouden!

Het eerste spel wat we speelde was Cascadia. Ik vond het een leuk en uitdagend spel waarbij je goed vooruit moet denken. Het is echt snel uitgelegd en ook binnen 1 uurtje uitgespeeld. Ik vondt de punten telling wel een uitdaging, soms snapte we het niet helemaal.
Ik zou het desondanks er toch wel snel bij pakken het is een leuke doordenker en echt snel te spelen.

Vervolgens wingspan gespeeld en ik bem verliefddddd op dit spel. Ik vind het zo intens leuk en heb echt genoten. Als je al veel bordspellen speelt is het redelijk snel te begrijpen. Ik vond dit echt een topper.
Wingspan wil ik denk ik als ik dit alleen leuk vind zeker gaan aanschaffen!

Ik wil meer gaan kijken naar spellen die je ook alleen kunt spelen (zoals wingspan en everdell) om te bekijken of ze net zo leuk zijn. En ook omdat ik nu alleen ben :sweat_smile:

8 likes

Ik vind Wingspan heel leuk om alleen te doen, maar merk wel dat ik het lastiger vind als ik spellen met 3+ mensen gewend ben (speel nu vaak online via boardgamearena). Toch weer even andere speeltactiek dan. Evengoed afgelopen week al paar keer gezellig alleen gespeeld, scheelde me weer wat online frustraties haha

3 likes

En dit is nog maar de “gewone” wingspan. Je hebt er ook nog uitbreidingen bij (Europa en Oceanië), volgens mij komt er binnenkort zelfs nog een nieuwe uit. Met de uitbreidingen vind ik t persoonlijk nog leuker worden.

Wingspan kan je trouwens ook online spelen! Dan speel je wel alleen maar tegen andere spelers of een computer.

Edit: woensdag komt de Asia uitbreiding uit! Ben benieuwd wanneer de Nederlandse vertaling uitkomt.

Edit2: en in de toekomst komt dit waarschijnlijk nog: “The remaining regions we hope to cover are (in no particular order) are indeed Africa, Antarctica, and Latin America.”

5 likes

Ik heb dit spel alvast voor mn verjaardag gekregen. Echt enorm leuk!!

Je moet een landgoed bij een boerderij creëren door tegels te leggen en tegelijkertijd de paddenplaag in toom houden door de padden naar vijvers te leiden. Het is een tactisch spel waarbij je goed moet nadenken.

Aanrader!

15 likes

Wij gaan binnenkort met vrienden een weekend weg. De geijkte spellen hebben we wel, maar ik zoek nog spelletjes die of echt een partygame zijn of met 8/9 spelers te spelen zijn.
Er zit iemand bij die spelletjes heel leuk vind maar niet goed tegen dr verlies kan, dus spellen met samenwerken mogen ook :joy::sweat_smile:

Ik had zelf al ‘het spel’ (die met 3 rondes, briefjes in de bak/slakom ;)), exploding kittens, 30 seconds ect bedacht. Weerwolven ben ik zat :joy:

1 like

Who’s the dude is leuk met een groep!

1 like

What do you meme vind ik echt tof en Secret Hitler is ook echt een goed spel.
Stay cool is denk ik ook leuk, maar weet niet of het voor die hoeveelheid mensen leuk is.

3 likes

Cards against humanity vind ik ook heel leuk!

1 like