Spelletjestopic (incl. reviews)

Oh die laatste klinkt geniaal haha. Dat is zeer toepasbaar in onze groep :joy:

@FrozenFlame Oohja Secret hitler! Met een andere groep vrienden al eens gespeeld en die was inderdaad heel leuk.

2 likes

Ik kan dan alleen Party & Co Extreme bedenken

2 likes

Time’s up is bij ons altijd een succes!

3 likes

Ik heb em even opgezocht maar dat is wat veel mensen zelf doen met pen & papier toch? Het bij de een ‘het spel’ bij de ander slakommen of briefjes in de pan, maar is volgens mij precies dit.
Maar wel zeker een leuke idd!

Ja klopt inderdaad, wij deden dat ook zo. Heb toen dit spel gehad voor mijn verjaardag en sindsdien gebruiken we dit. Het is wel wat moeilijker omdat er soms ook bijvoorbeeld een Belgische dichter bij zit die niemand kent (of maar 1 iemand van het niet radende team bijvoorbeeld), maar dat maakt het ook weer leuk omdat mensen dit heel grappig gaan omschrijven aan de hand van de naam bijvoorbeeld en het daardoor weer heel raar uitbeeld of 1 woord gebruikt wat helemaal niet meer te maken heeft met wie diegene is.

1 like

Mijn vriend ging vanmorgen naar de spellenwinkel voor een bepaald spel (Claim), maar dat was uitverkocht. Toen besloot hij om Point Salad mee te nemen, want stel je voor dat je met lege handen de winkel uitloopt😂

Maar wat een top spelletje voor €10. Met de nadruk op spelletje. Met zijn tweeën duurt het 10 minuten. Het is mega simpel, maar super leuk. Heel herspeelbaar, heel veel diepgang, zonder dat je het door hebt. Denk dat je dit met je oma kan spelen, maar ook met kinderen of dus gewoon samen. Aanrader!

6 likes

Ja die is bij ons ook favoriet! Zag dat in 2023 Point City uitkomt. Ben benieuwd

3 likes

Heb die laatste besteld, klinkt echt leuk! Zaterdag spelletjesavond met vrienden dus hopelijk nog daarvoor binnen :smile:

3 likes

999 games heeft vandaag de Azië uitbreiding van Wingspan aangekondigd. Wat ik er van begrijp is dat hij dit kwartaal nog uit komt.

De Azië uitbreiding heeft een aantal nieuwe spelcompenenten, lijkt mij heel leuk!

Stonemaier brengt ook een fantastische doos uit (de nesting box) waar je alle uitbreidingen (ook toekomstige, daar hebben ze al rekening mee gehouden) in kunt stoppen zodat je nog maar vanaf 1 doos werkt ipv losse dozen. Die wordt helaas niet door 999 games uitgebracht. Heb gelezen dat een Duits bedrijf hem wel uit gaat brengen dus ik denk dat ik hem daar ga kopen ipv rechtstreeks bij Stonemaier ivm verzendkosten.

Ik kon dit topic eerst trouwens niet vinden, ik zocht namelijk bij hobby’s. Had hem niet bij entertainment verwacht haha

8 likes

999games heeft trouwens tm 23 oktober stapelkorting in hun webshop. Enige nadeel is dat 't op beperkte spellen geldt (maar bijv. wel op wingspan :yum:)

2 likes

Ze gaan dit jaar pendelbussen inzetten las ik, omdat de weg daar open ligt en het tekort aan parkeerplekken. Ook wel iets om rekening mee te houden.

Ben er 3-4 jaar geleden geweest en toen wel echt goed geslaagd, zou dit jaar wel weer willen gaan maar weet niet of ik zin heb in zoveel gedoe :see_no_evil:

Gaat er iemand hier naar spellenspektakel in Utrecht in het weekend van 5-6 november? Beurs met dus allemaal spellen waar je ze ook uit kan proberen.

Ik ben er vorig jaar geweest en ga dit jaar weer. Kijken of ik nog wat nieuws kan scoren!

2 likes

Ik ga misschien! Lijkt me leuk om eens te doen, maar moet even kijken of m’n planning uitkomt.
Hoe vond je het vorig jaar? Wel leuk genoeg om dit jaar weer te gaan dus?

Ja vorig jaar een beetje afgetast en we waren toen met 2 vrienden waarvan 1 geen Nederlands spreekt wat het af en toe wat lastig maakte met uitleg enzo maar heb toen 3 kleine spellen gekocht die ik nog steeds heel graag speel.

Nu ga ik weer met mijn vriend en gaan met zijn broer en diens vriendin waar we ook vaak spellen mee spelen dus benieuwd of we nog wat nieuws vinden.

1 like

Leuk, thanks voor het delen! Als ik ga ga ik samen met m’n vriend met wie ik ook veel spellen speel.

Ik heb recent Cascadia gespeeld, leuk spel! Het thema werkt goed voor mij haha, gaat over dieren dus dan gaat het al snel goed. Dacht dat het teveel tile placement zou zijn en daardoor vooral heel erg puzzelen, maar qua complexiteit valt het heel erg mee. Wel goede balans vind ik!

Verder Spirit Island aan mijn vriend gegeven voor zijn verjaardag. Stond al lang op onze wishlist. We spellen het liefst coöperatief en deze staat in die categorie erg hoog aangeschreven, maar hij is wel prijzig. Toch blij dat we hem nu hebben! Eerste potje gespeeld, even zoeken natuurlijk maar het zit heel mooi in elkaar met verschillende spelelementen. Hoop het snel weer te spelen!

2 likes

Hoe groot zijn de kortingen?

Spirit Island is zo’n mooi spel! :heart_eyes: Daar gaan jullie veel plezier van hebben!

En Cascadia vond ik ook verrassend leuk ook al vond ik het er wat ingewikkeld uitzien. Leuk ook dat elk spel weer compleet anders kan zijn qua tactiek afhankelijk van met welke doelen je speelt.

1 like

Nav deze post wilde ik claim halen voor onze vakantie, maar niet te vinden op maandagochtend (halve stad dicht). Dus toen point salad gehaald, super leuk!! We spelen het al 3 dagen op rij :joy:

2 likes

Het ging hier laatst ook over de outlet bij 999games op 26/27 nov, ze gaan nu met tijdslots werken ivm de verwachte drukte. Vanaf maandag kun je een tijdslot reserveren!

1 like

Ik ben nu op spellenspektakel maar het is echt veel te druk eigenlijk.

3 likes