Spelletjestopic (incl. reviews)

Mn vriend en ik gaan er niet meer naar toe, verhouding bezoekers/speeltafels was steeds slechter aan het worden. De verhuizing naar Utrecht (het was nog ok in Eindhoven) heeft ze geen goed gedaan.

1 like

Nee het was inderdaad zo druk dat er gewoon wachtrijen stonden om een spel te proberen. M’n schoonzus heeft 2 spelletjes gekocht waar ze dan een dobbelbakje bij kreeg maar de aanbiedingen waren ook echt heel matig. Ik heb niets gekocht en was voor mij ook de laatste keer denk ik.

3 likes

Voor de Clever fans, er is een vierde editie uit! Ik ga hem zo kopen bij de spellenwinkel :slight_smile:

12 likes

Ik speelde vroeger bij een vriendin vaker een spel en heb echt geen idee keer hoe het heet en of het nog bestaat.
Misschien heeft iemand van jullie een idee

Het waren 3 of 4 staafjes met verschillende kleuren blokjes per persoon. Dan moest je een kaart omdraaien en die volgorde van kleuren blokjes op 1 staafje zien te krijgen, van staafje naar staafje zonder er eentje over te slaan. En wie dat het snelste deed won het spel.

Een beetje dit idee maar dan allemaal dezelfde vorm blokjes en spelen doormiddel van wat op de kaartjes staan.

1 like

Ik ken dit spel ook! In mijn herinnering waren er idd 3 staven en 3 kleuren. Ik vond het heel leuk maar om de een of andere reden is dat spel weggedaan en ik heb hem daarna ook nooit meer kunnen vinden. Weet helaas niet meer hoe het heet, dus hoop met je mee dat iemand anders het nog weet!!

1 like

Number rumba?

7 likes

Ja dat is het spel! Nu kan ik weer rustig slapen :rofl:
Zie dat het helaas niet meer te koop is

5 likes

Speedcups is niet hetzelfde maar wel beetje zelfde idee, ook een leuk spel!

1 like

Ik heb gisteren Patchwork Americana voor 9.99 bij het Kruidvat gevonden. Volgens mij is deze variant niet anders dan de gewone Patchwork (spelregels nog niet grondig gelezen) maar wellicht een leuke tip voor iemand.

3 likes

Wij hebben gisteravond voor het eerst Patchwork gespeeld. We vonden het beiden erg leuk! Het was wel even zoeken naar wat een goede tactiek was: ga je je richten op je tableau ‘netjes’ vullen, of liever meters maken of kaartjes neerleggen met zoveel mogelijk knopen erop. Dit vond ik wel een leuke dynamiek.

3 likes

Patchwork is zeker één van mn favoriete spellen voor twee personen!

1 like

Uit nieuwsgierigheid, heb jij een tactiek?

Ik heb vandaag clever 4 ever gespeeld. Ook weel een leuke editie. Weer anders, eerst even nadenken wat tactisch handig is.

1 like

Ik heb Ticket to Ride Nordic countries gekocht. Is nu in de aanbieding bij Bol. Heb er veel goede verhalen over gehoord dus ben erg benieuwd. Vind het ook zo leuk dat het er winters uit ziet. Zin in om het in de koude wintermaanden met familie en vrienden te spelen

3 likes

Ik heb net beide uitbereidingen van kwalzalvers gekocht. Ik ben zeer benieuwd!

Ik probeer meestal als eerst voor die 7x7 te gaan, dus alles zo netjes mogelijk in elkaar te passen.

2 likes

Heb je hem al gespeeld? Ik heb vandaag ook Nordics en de Asia uitbreiding gekocht op bol, was nu 2e 40% korting.

Ja zag die korting later ook. Heb het toen opnieuw besteld. Toevallig ook Asia erbij. Nordic nog niet gespeeld, maar wel Asia. Vond het wel leuk dat je dit in teams kan spelen en er van die houten houders bij zitten :blush:

1 like

Oh tof, ik heb ze nog niet binnen maar Asia lijkt me idd vooral leuk om in teams te spelen (en met 6en). We zijn dit weekend toevallig met het gezin bij elkaar, dan kunnen we hem mooi spelen.

Moest me wel inhouden om nog niet meer te kopen, dit weekend sinds lange tijd weer ticket to ride gespeeld en ben weer hooked haha.

Haha ja same. Het was ook heel verleidelijk om meer te bestellen maar heb me ook in kunnen houden. Ik denk dat ik Nordic voor kerst (of in ieder geval voor december :sweat_smile:) bewaar. Mocht je hem daarvoor al gespeeld hebben dan hoor ik graag wat je ervan vond :blush:

1 like