Spelletjestopic (incl. reviews)

Oh tof, ik heb ze nog niet binnen maar Asia lijkt me idd vooral leuk om in teams te spelen (en met 6en). We zijn dit weekend toevallig met het gezin bij elkaar, dan kunnen we hem mooi spelen.

Moest me wel inhouden om nog niet meer te kopen, dit weekend sinds lange tijd weer ticket to ride gespeeld en ben weer hooked haha.

Haha ja same. Het was ook heel verleidelijk om meer te bestellen maar heb me ook in kunnen houden. Ik denk dat ik Nordic voor kerst (of in ieder geval voor december :sweat_smile:) bewaar. Mocht je hem daarvoor al gespeeld hebben dan hoor ik graag wat je ervan vond :blush:

1 like

Er is vandaag tot 30% op veel spellen bij Bol (ook extra op Ticket to Ride :unamused:) Maar ik heb na lang twijfelen Wingspan besteld. Stond al een tijdje op mijn lijst en vond het wel mooie prijs

1 like

We hebben net Nordic gespeeld, met z’n tweeen. Vond hem eerlijk gezegd een beetje tegen vallen. Hij is leuk hoor, maar de regels zijn bijna hetzelfde als bij de standaard versie behalve dat je nu 3 random kaarten mag inleveren ipv een locomotief bij het plaatsen van ferry-trajecten. Er zijn wel veel korte trajecten maar wij hadden nu weinig last van elkaar dus heel competitief was het niet. Maar misschien waren de kaarten nog niet goed geschud en is het de volgende keer wel spannend. Anders vind ik het niet echt een toevoeging aan de collectie.

Oh wat jammer. Asia lijkt eerlijk gezegd ook op het basisspel. Je moet daar alleen op bepaalde routes extra treintjes inleveren. Was daar ook wel verbaasd over. Ik denk dat het teams gedeelte (wat ik nog niet gespeeld heb) wel een leuke toevoeging is. Ben benieuwd wat je van deze vindt

Ik snap wel dat ze uiteindelijk allemaal een beetje hetzelfde idee hebben, het blijft natuurlijk Ticket to Ride, maar bij Nederland heb je bijv nog die bruggen en bij Asia lijkt het me vooral leuk om met 6en te kunnen spelen en dan in teams. Dat heeft dan nog wel toegevoegde waarde, maar bij Nordic miste ik dat een beetje. Blijft gelukkig alsnog een heel leuk spel :blush:

Zijn er nog meer mensen naar de 999outlet geweest gister of vandaag?
Ik heb Patchwork doodle, geharrewar in de sushibar, uitbreidingen van El dorado, Love letter en Brikks gekocht. Prima buit vind ik

5 likes

Ik ben niet geweest, maar ben wel benieuwd of het vanuit waar ik woon het waard zou zijn geweest. Hoeveel heb je nu betaald per spel?

1 like

Ik reed met mensen mee. Ik woon ook op een uur rijden en had het zelf niet gedaan.
Patchwork doodle €8
geharrewar in de sushibar €8
uitbreiding muisca van El dorado €15
Love letter €5
Brikks €8

2 likes

Ohhhh fijne prijzen zeg

1 like

Oh dat zijn wel echt leuke prijzen! Misschien volgend jaar toch maar naartoe

Heeft iemand trouwens het spel kluster? Blijft dat leuk na 10x spelen?

Ik vind van wel! Een vriend van me die echt niet van spelletjes houdt stelde laatst uit zichzelf voor om dit te spelen :smile: Is ideaal als je zin hebt in iets makkelijks en grappigs imo

2 likes

& @Opheliac dit gaat wel om de koopjeshoek (op el dorado na) De gewone spellen vielen wat mij betreft qua korting best tegen. Vaak gewoon hetzelfde als bol of 2 euro korting ofzo

2 likes

Ik ben dit jaar uiteindelijk niet naar de outlet gegaan, vond de timing met black friday ook niet zo handig qua uitgaven :see_no_evil:. Ik zag net wel dat je nog een spelletjespakket kunt bestellen bij 999 games. Vind de titels in het pakket wel leuker dan in voorgaande pakketen, had altijd het idee dat daar vooral spellen inzaten die niet goed verkochten, maar dat valt nu wel mee volgens mij:

1 like

Waar werd dit dan gehouden?

Almere

2 likes

Heeft iemand toevallig mandala Stones? Via de advent kalender van white goblin games kan ik hem voor maar €20 kopen. Alleen nu ken ik het spel niet maar het doet me een beetje aan Azul denken. Ik heb al filmpjes op YouTube gekeken maar daaruit kan ik niet herleiden of het leuk is of niet

2 likes

Voor een Secret Santa op mijn werk heb ik 2 spelletjes die ik kan geven

Shit Happens
Cards Against Humanity (for her)

Ik ken de collega niet echt. Wat zal het best geschikt zijn?

Ik heb ze zelf beide nog nooit gespeeld

Wat leuk! Als je haar niet zo goed kent zou ik voor Shit Happens gaan. Die is wat algemener. Cards against humanity vind ik zelf heel leuk maar veel mensen in mijn omgeving vinden het saai of niet grappig, dus Shit happens is naar mijn mening een veiliger cadeautje

3 likes

Jaa dankjewel! Die had ook mijn voorkeur na wat inlezen.
Het moest een cadeau zijn voor een lach op je gezicht, prefect dus :blush:

2 likes