is ook qua zwangerschap de meest ‘veilige’ voor zover ik weet!
Ik heb nu iets meer dan een jaar een spiraaltje en ik heb af en toe nog mega steken in mijn buik/baarmoeder. Natuurlijk vooral als ik ongesteld ben, maar soms ook op een ander moment in de maand. Hebben anderen hier ook last van en duurt het gewoon lang voordat het minder wordt?
Ik ben van de prikpil overgegaan op mirena en veel minder last van de hormonen, geen woede uitbarstingen meer en voel me een stuk beter in mijn fel ook!
Ben nu bijna vijf maanden verder, nog niet ongesteld (november afgelopen jaar eerste prik gehad) maar m’n lichaam is er wel mee bezig heb ik t idee. Had laatst sporadisch opeens wat oud bloed. En that’s it.
Ja late reactie want aan het bijlezen, maar ik had ook enorme migraine toen ik de pil nog slikte en sinds ik een Mirena spiraaltje heb nog maar amper last van!
Ik moet vanmiddag voor het eerst. Implanon gaat eruit en ik krijg een koperspiraal. Ben heel nerveus
Komt goed! Twee paracetamol en een ibuprofen/naproxen een uur van te voren en ontspan
Wat een ellende. Heb met echt nooit zo ongelukkig gevoeld als zonet met mijn benen in de beugels en dat gepruts daar beneden. Niet per se extreme pijn maar vond het echt heel naar. (sorry voor de meiden die nog moeten, maar mijn vriendinnen zeiden allemaal dat het wel meeviel, leugenaars )
Sinds mijn spiraal eruit is ben ik ongesteld geworden en heb ik een eisprong gehad. De eisprong voelde zeurderig aan, niet zo fel stekend als met het spiraal. Het is dus niet helemaal “over” maar wel veel beter te doen. Mijn menstruatie was eigenlijk ook beter te doen. Ik ben benieuwd of er nog iets gaat veranderen!
Goed om te horen. Ik hoop voor jou dat het nu alleen maar beter wordt! Dankje dat je nog een berichtje hier hebt geplaatst hoe het nu gaat zonder spiraaltje😁
Oh ik twijfel zo of ik een spiraaltje moet nemen.
Ben gestopt met de pil want toch weet migraine. Ik heb eigenlijk geen zin in iets in mijn lijf na de bevalling. Heb geen relatie op dit moment maar stel er komt iemand op mijn pad dan vind ik alleen een condoom zo eng
Voor de mensen die spiraaltje hebben laten weghalen en daarna geen nieuwe anticonceptie hebben genomen: hoelang duurde het voordat je weer ongesteld werd?
De eerste 2/3 maanden heb ik echt bijna de hele tijd gebloed. Soms een paar dagen achter elkaar niet en daarna begon het weer. Wel maar heel licht, soms echt maar een paar druppels ofzo.
Oef zit ook te denken aan een koperspiraal, maar ben toch een beetje bang. Hopelijk kan je het plaatsen snel vergeten en heb je er veel plezier van. (Dat is ook wat ik mijzelf nu aan het vertellen ben)
Ik bloedde meteen een paar dagen later, dacht dat het met de verwijdering vd spiraal te maken had, maar werd precies een maand later ‘weer’ ongesteld en vanaf toen ook meteen weer een regelmatige menstruatie (na 4 jaar spiraal)
Ik heb ook de eerste 2/3 maanden dagelijks (heel licht dat wel) gebloed. Daarna 3 jaar geen bloed meer gezien, hoop voor jou dat het snel stopt want dat bloeden is not fun
Ik bloed sinds de plaatsing in februari al om de haverklap. Niet veel steeds, maar wel genoeg om irritant te zijn. En mijn hele bacteriehuishouding is ook aan gort, gezien afscheiding en geur. Ik geef het nog tot eind augustus, anders gaat ie er uit.
Ja ik heb dit ook. Maar het wordt nu na bijna 1,5 jaar wel minder heb ik het idee. Soms was het wel 1 week of langer, nu soms nog een dag. Mijn menstruatie is ook minder geworden sinds een paar maanden. Er is eigenlijk geen peil op te trekken maar als het nu helemaal weg blijft vind ik het prima. Die krampen kan ik goed onderdrukken met naproxen.
Ja geen idee waar anders door, het is pas begonnen na de plaatsing. Stomme is dat ik eerder 2x 5 jaar een Mirena had en totaal geen problemen. Maar na mijn zwangerschap ‘pakt’ mijn lichaam het niet lijkt wel.
Bedankt voor je reactie! Wel fijn dat je na 1,5 jaar het idee hebt dat het minder wordt, misschien heb ik gewoon nog wat geduld nodig.
Ja, prima te doen met inlegkruisje. Het was vooral de gedachte van: hallo wanneer stopt dit. Want ook al was het heel weinig als het echt langer door was gegaan was ik er echt wel klaar mee geweest