Spiraaltje

Ook deze maar weer even aangemaakt: voor alle ervaringen en vragen!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar ervaringen met de kyleena spiraal. Ik heb nu een mirena maar wellicht wil ik tegen de tijd dat die eruit moet wel die andere

Ik heb een kyleena, sinds oktober ongeveer. De eerste 2/3 maanden waren shit; elke dag bloedingen,veel krampen en meer moodswings. Maar na die 2/3 maanden merk ik vrij weinig meer (of ik ben gewoon ongemerkt chagrijniger geworden haha) en ben ik ook niet meer ongesteld geworden!

1 like

Ik heb sinds een jaar een mirena spiraal en ik ben er tevreden over. Ben sinds vorig jaar juli niet meer ongesteld geworden, dat vind ik wel chill maar soms ben ik alsnog bang dat ik zwanger ben. Af en toe doe ik dus nog een test :rofl: Mijn achternichtje is ook zwanger geworden terwijl ze een mirena spiraal had, dus daar ben ik bang van geworden.
Af en toe heb ik nog wel krampen rond mā€™n baarmoeder, ook na de seks voel ik het wel eens. De touwtjes voel ik trouwens niet zitten! Echt jammer, dat wil ik zo graag voelen haha.

2 likes

Pff, ben nu een paar maanden gestopt met de pil en heb een mirena laten zetten. Nu echt mega-haaruitval. Zelfs mijn vriend begint het op te vallen omdat hij overal haar tegenkomt. Ik weet dat het een bijwerking kan zijn en ik er doorheen moet, maar misschien dat iemand toch iets weet hoe ik dit kan laten stoppen/verminderen?

Ai nu je het zegtā€¦ ik heb daar ook last van na de mirena. Ik heb mā€™n haar ā€˜getraindā€™ om het zo min mogelijk te wassen, want met wassen verloor ik ook nog meer. Ik borstel het ook zo min mogelijk (heb ook weinig klitten gelukkig).

Bij mij blijft mn haar best nog wel veel uitvallen, wel ietsje minder dan in t begin. Heb dat ding nu bijna 3 jaarā€¦

Ohh echt beide na zoā€™n lange tijd nog? Heel kutā€¦ hoopte dat het snel minder zou worden. Wassen uitstellen en zo weinig mogelijk borstelen zijn wel goede tips, scheelt iig weer stress tijdens het douchen :sweat_smile:

Ik ben al aan mijn 2e Mirena bezig en helemaal geen klachten! Kan jullie dus ook niet helpen met de haaruitvalā€¦ zouden van die haar vitaminepillen niet helpen?

Ik heb een mirena, nu meer dan een jaar. Hij bevalt goed heb er helemaal geen klachten van en merk niet dat ie er zit, maar als ik er soms aan denk word ik helemaal kriegel dat daar gewoon een ding in mā€™n lichaam zit en wil ik hem eruit. Plus het lijkt me zo leuk om seks te hebben en dat je dan zwanger kan worden ervan. Maar dat is een ander probleem licht niet aan mirena.

1 like

Haha dit is echt cute
Als ik 'm er uit laat halen dan is het ook omdat mā€™n vriend en ik besluiten zwanger te willen worden. Ik weet niet of ik daarna nog een keer een spiraal neem. Het zetten deed bij mij zoā€™n verschrikkelijk veel pijn dat ik bijna flauw viel en ik heb echt een hoge pijngrens. Ik moest wel naar de gynaecoloog omdat mā€™n baarmoeder gedraaid lag en de baarmoedermond te smal, dus misschien kwam het daardoor, want mā€™n baarmoedermond moest opgerekt worden.

1 like

Oh dat klinkt echt hels. Bij mij kon het gewoon bij de huisarts en was het zo gepiept, maar het moment dat dat ding erin gingā€¦ :scream: echt gewoon niet te beschrijven hoe dat voelt?

Echt he! Zoā€™n vreemde pijn, niet te vergelijken met menstruatiekramp. Je voelt echt letterlijk dat ze iets in je baarmoeder duwen :ā€™)

1 like

Dat moment was inderdaad vreselijkā€¦ Het erin duwen vond ik nog wel gaan, maar op het moment dat ze die ā€œklemmetjesā€ opentrekken en dat die tegen je baarmoederwand aankomenā€¦ Ik zie er nu alweer tegen op dat het opnieuw moet over 2 jaar :worried:
Ben echt flauwgevallen trouwens bij het plaatsen, zowel de eerste als de tweede keer @Louvitaines. Dat schijnt iets met een heel specifieke aanraking van je buikwand te maken te hebben, waar je wel of niet tegen kan.

1 like

Ik ben een beetje bang, ik ga hem maandag laten zetten maar bij gebrek aan tijd wordt hij buiten mijn menstruatie periode gezet en bij een huisarts die ik niet kenā€¦ twijfelde een beetje of ik het door moest laten gaan maar ik wil ook eigenlijk niet meer wachten en mn huisarts is straks ook weer op vakantie tegen die tijd dat ik weer ongesteld ben

Succes! Uiteindelijk is het het waard :rofl: Bij mij werd 'ie ook gezet toen ik niet ongesteld was, heb ook geen ervaring met het zetten als ik wel ongesteld ben.

1 like

Ik was net op mā€™n laatste menstruatiestukje maar de huisarts zei dat mā€™n baarmoedermond al niet meer open stond :sweat_smile: maar het is het echt waard. Iedere ervaring is anders, maar na het zetten heb ik nergens last meer van gehad. Alleen ik durfde een paar dagen niet te poepen, ik was echt bang dat ik hem eruit zou drukken?:joy::joy::joy: sorry tmi

5 likes

Hahahahha dat had ik ook maar niemand herkent het

Enfin ik wil hem eruit. Zon lichaamsvreemd object begint me steeds meer tegen te staan

2 likes

Ik heb ook de kyleena, nu reeds 2 jaar. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad, ook de plaatsing deed minimaal pijn (was gewoon een raar gevoel dat je niet kan plaatsen, alsof er iemand aan je buikspieren komt langs de binnenkant). Ben er wel heel tevreden over, enkel mijn menstruatie is nu minder hevig maar ver gespreid. Ik moet dus eigenlijk geen tampon indoen want het is echt minimaal, maar het duurt wel 10 dagen in totaalā€¦

Ja ik heb dan een mirena maar mijn menstruatie is ook ongeveer zoiets. Hoewel het soms echt maar 2/3 dagen is, soms ook meer dan een volle week met daarbij ook wel een dag niksā€¦en sowieso heeeel weinig qua hoeveelheid, de kleinste tampon is al te groot daarvoor eigenlijk.

1 like