Dat van die eisprong heb ik ook! Ik ga soms echt door de grond van de pijn. Ben er ook voor naar de huisarts geweest en die kon niets afwijkends vinden. Toen ik er ook patroon in ging ontdekken, ben ik ovulatietesten gaan gebruiken en het is dus inderdaad de eisprong. Mijn kyleena gaat er morgen uit dus ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Dan zal dat bij mij ook wel zo zijn denk ik. Het is namelijk erger geworden sinds ik mijn spiraal heb. Ga je hem eruit laten? Ik hoor graag als het bij jou minder is geworden zodat ik wat meer duidelijkheid kan krijgen op dat gebied
Ja, ik ga voorlopig niets gebruiken van hormonale anti conceptie. Ik hoop dat die gemene steken dan voorbij gaan. Vraag me ook af of mn cyclus âgewoonâ door gaat. Ik heb nu met spiraal een kortere cyclus als voorheen. Als ik hier vergeet te reageren mag je me gewoon even taggen of een berichtje sturen!
Ik heb echt zeker 2/3 maanden bijna elke dag gebloed ofzo. Wel heel weinig bloed. Is normaal (helaas). Het duurt geloof ik 3 maanden voordat je lichaam eraan gewend is en het kan tot wel 6 maanden duren was de ervaring van mijn huisarts.
Hmm dat klinkt positief. Ik ben na het zetten van de mirena eerst 3 maanden full pool ongesteld geweest. Dus als dat bij een koper spiraal ook maximaal 3 maanden is wil ik het best een kans geven. Hoop in ieder geval eerst de overtollige kiloâs van de implanon weer kwijt te raken.
Ik heb mijne er gisteren na 4 jaar uit laten halen, ging wat lastig omdat mijn baarmoeder gekanteld lag maar ze had geen problemen met het vinden van de touwtjes. Ik had wel de Mirena, maar ik neem aan dat het voor de koper niet veel anders is
Ik heb 2/3 weken âgebloedâ, de laatste week was vrij minimaal, alleen nog bij het afvegen zoân beetje. Daarna ben ik nooit meer ongesteld geweest. Heb hem nu 2,5 jaar.
Ik heb hier vorige keer iets geplaatst over bijwerkingen van koperspiraal (waar niemand anders last van had). Ik heb besloten dat ik mijn koperspiraal eruit ga laten halen, mede naar aanleiding van dit artikel. Dit was overigens het enige wat ik kon vinden in het Nederlands op het internet.
Ik ben sowieso heel erg gevoelig voor hormonen en schildklier, dus ik denk dat het daar mee te maken heeft, en ben benieuwd of ik iets merk zodra mijn koper spiraal eruit is
De kans dat je met een hormoonspiraal niet meer ongesteld wordt is niet enorm groot hoor helaas haha. Die hoop had ik, maar ik ben gewoon iedere maand ongesteld en ook iets langer dan voorheen (wel veeeel minder bloed).
En volgens mij valt dat qua hele heftige menstruaties bij een koperspiraal wel mee, is dat met name in het begin en normaliseert het daarna in de meeste gevallen en is het dus vergelijkbaar met wat je nu hebt.
Edit: dit was dus als reactie op @Panda
Bij mij is na 3 jaar koperspiraal de menstruatie nog niet âgenormaliseerdâ hoor. Heb nog steeds de eerste dagen echt veel bloedingen en lek nog steeds soms door (ondanks dat ik hier heel zorgvuldig mee ben). Ook duurt mijn menstruatie langer, eigenlijk altijd 7 dagen.
Ah dat is vervelend! Bedoelde ook niet dat dat voor iedereen geldt natuurlijk, maar dat is wel wat ik erover gelezen heb, dat dat meestal wel gebeurt. Dus niet dat het een gegeven is dat je er hoe dan ook een veel heftigere menstruatie van krijgt. Maar weet niet de exacte getallen oid en heb er zelf geen ervaring mee
Voor mij was het dat je geen (extra) hormonen meer binnenkrijgt. Was daar blijkbaar heel gevoelig voor, vooral psychisch. Dan heb ik zelfs nog liever de pijnlijke krampen en heftigere menstruatie
ik snap die ballerine niet⊠hoe komt het er weer uit?
op hun site staat dit:
Kan ik de draadjes voelen?
Na het plaatsen van een spiraal, worden de draadjes meestal 2 tot 3 cm van je baarmoedermond afgeknipt. Het spiraaltje kan daardoor later makkelijk verwijderd worden.
Je kunt de draadjes voelen met je vinger. Soms zijn de draadjes om de baarmoedermond heen gekruld en is het moeilijker om ze te voelen. Als je een hard stukje voelt betekent het dat het spiraaltje niet goed meer op zijn plaats zit en moet je naar de arts of verloskundige gaan.
maar waar zijn die draadjes dan??
edit: oke filmpje gekeken met mân benen samen geknepen maar het is dus een soort snoertje met balletjes wat zich automatisch oprolt tot soort 3D model. aan het laatste (of eerste) balletje zit een touwtje, daar aan kan het er weer uitgehaald worden en dan komt het ook als een snoertje balletje voor balletje naar buiten.
Hier zie je er eentje met touwtjes. Het is wel net een kunstwerk zeg. Niet dat je er wat van ziet als ie in je zit, maar toch he haha
Je menstruatie wordt volgens mij bijna altijd wel lichter. Ik had dus de hoop helemaal niet meer ongesteld te worden ook. Daarnaast is de hormoonspiraal (mirena iig) nog iets betrouwbaarder dan de koperspiraal, hoewel dat volgens mij zoân klein verschil is dat het in de praktijk denk ik niet echt uitmaakt.
Bij mij is de keuze denk ik ook destijds deels gebaseerd op spookverhalen over het koperspiraaltje haha En volgens mij was de hormoonspiraal wat de huisarts voorstelde, weet niet helemaal precies meer waarom
Ja het is zo lastig! Het is ook echt een kwestie van uitvinden, iedereen reageert er anders op. Ik heb 1,5 jaar een hormoon spiraal gehad (mirena) en ben die 1,5 jaar bijna continue ongesteld geweest, als in: iedere dag wel lichte ongesteldheid. Daarnaast kreeg ik ook echt ontzettende acne op mijn kin en werd ik er niet per se vrolijker van. Daarom ben ik toen geswitcht naar een koperspiraal, al ondervind ik hier ook klachten van.
Een vriendin van mij heeft eigenlijk hetzelfde gehad met zowel de hormoonspiraal als de koperspiraal (door haar klachten op de koperspiraal ben ik dus op onderzoek uitgegaan, omdat ik dezelfde klachten had maar nog niet eerder de link had gelegd met de koperspiraal).
Een andere vriendin heeft dezelfde hormoonspiraal laten zetten (mirena) en ondervindt daar dus helemaal geen klachten van. Maar zij heeft ook verder nooit last gehad van de pil (wat ik wel had).
Zowel ik, mijn zusje, mijn vriendin als het zusje van die vriendin hebben n.a.v. de koperspiraal ondervonden dat menstruatie heel heftig is (ook de bijkomende klachten zoals krampen/stemmingswisselingen zijn heftiger).
Het is dus echt afhankelijk van de persoon zelf. Ik zou zelf altijd de koperspiraal kiezen boven de hormoonspiraal (want hormonen vind ik echt een no go), maar zoals ik al eerder aangaf ga ik nu ook mijn koperspiraal eruit laten halen om te kijken of mijn klachten wel deglijk minder worden.
Lang verhaal, scusa haha
Haha no worries!
Ben het eens met wat @littlenumbers zegt qua voordelen. Had voor mijn koperspiaal een Mirena en werd na een paar maanden helemaal niet meer ongesteld. Van wat ik gehoord heb, wordt een hormoonspiraal eigenlijk altijd standaard voorgesteld door de huisarts en wordt een koperspiraal met name geplaatst bij mensen die er expliciet om vragen en/of bijvoorbeeld last hebben van de hormonen in hormonale anticonceptie.
Ja zoiets zal het wel zijn!
Ik was huiverig van tevoren (met name gewoon bang voor de pijn van het zetten) en mijn huisarts was wel heel positief over de spiraal weet ik nog. Terwijl ik dan laatst weer hoorde van verschillende collegaâs dat hun huisarts helemaal geen fan was van een spiraal, en helemaal niet als je nog geen kinderen had gehad oid. Dat leek me zo achterhaald?
Maar snap wel dat als je het zelf al eng vindt en je huisarts er geen fan van is, je het dan ook minder snel doet. Vind dat wel zonde als dat dan de reden is dat iemand het niet doet, terwijl het eigenlijk wel een goede optie voor die persoon zou zijn.
Mijn huisarts wil geen koperspiraal bij me plaatsen omdat ik volgens haar nog te jong ben en waarschijnlijk aan een stuk door ongesteld ga zijn. Ik vind het maar vaag om heel eerlijk te zijn.
Welke ga jij laten zetten? Ik overweeg de Kyleena omdat die al veel minder hormonen bevat.