Dames met een hormoon spiraaltje.
Hebben jullie erg last van de hormonen ? Meer of minder als dan met de pil
En worden jullie elke maand ongesteld of echt minimaal ?
Dames met een hormoon spiraaltje.
Hebben jullie erg last van de hormonen ? Meer of minder als dan met de pil
En worden jullie elke maand ongesteld of echt minimaal ?
Ik heb er minder last van. Minder hormonale buien (al zijn die er soms nog wel).
Ik heb soms wat last van spotting. Maar dat is met een inlegkruisje op te vangen. Is vaak 1/2 dagen even een beetje en meer niet.
Ik ben erg tevreden over mijn kyleena spiraal
Je moet maar zo denken, het is even venijnig, maar je hebt er 5/10(hormoon/koper) jaar geen omkijken meer naar.
Ik denk eerder dat hij hoger/dieper zit dan normaal, want eruit zonder dat je dat merkt of ziet lijkt me idd sterk. Ik voel bij mij ook altijd verschil, tijdens menstruatie zitten de touwtjes bij mij veel lager dan gewoon. En heb soms het idee dat ze na seks ook iets hoger zitten.
OkƩ ik denk dat ik toch echt de huisarts ga bellen volgende week in mijn vakantie.
De opties even ga bespreken. Ben serieus aan het daten met iemand nu en dan is anticonceptie sowieso wel fijn. En minder dan 7 dagen flink ongesteld zijn zou ook fijn zijn.
Edit: ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts om nog even wat opties door te spreken en daarna beslis ik wat ik ga nemen
Afgelopen woensdag is mijn koperspiraal vervangen en ik heb nog steeds krampen/bloed, is het normaal om zolang last te hebben? Ik ben niet ongesteld. Bij mān vorige was de pijn na een paar dagen wel weg. Heb dit weekend voor het eerst weer seks gehad en het lijkt wel alsof de pijn sindsdien wat erger is geworden. Ben bang dat ie weer niet goed zit.
Heb eerder een spiraal gehad en eruit laten halen omdat mijn pms erger werd. Toch na een jaar weer zelfde spiraal laten zetten en merkte wel iets, maar viel mee. Alleen nu heb ik dus al een week mega hoofdpijn en voel ik me zo kut. Zit apathisch op de bank. Waarom ga ik zo slecht op hormonen?
Ik heb vandaag een mirena spiraal gezet en ik heb geschreeuwd van de pijn tijdens het zetten, deed echt bizar veel pijn. Nu ook continue krampen, hopelijk is dat over een paar dagen weg. Ben heel benieuwd naar mijn cyclus nu en of ik, of mijn partner, iets merken tijdens het vrijen.
Net topic doorgelezen en vond het fijn/interessant om jullie verhalen te lezen en wilde even zeggen dank je wel voor het delen van jullie verhalen!
Slik wel gewoon paracetamol als je pijn hebt.
Ik had een paar dagen last waarvan de eerste twee dagen het ergste waren.
Ik startte toen met driemaal daags 2 tabletten en na 2 dagen bouwde ik 1 moment af. Nam het toen alleen voor het slapen en ergens in de ochtend.
Dank voor je tip! Ik heb inderdaad al aardig wat ibuprofen geslikt maar zal morgen Paracetemol gebruiken als ik nog last heb, hopelijk werkt dat beter. Fijn om te horen dat de pijn afnam na 2 dagen! Hoop dat het bij mij ook afneemt.
Gebaseerd op mijn eigen ervaring, zou het prima kunnen. Ik had eigenlijk na het zetten nergens last van. Maar ik voelde me wel een beetje āmehā, vooral door de spanning denk ik. Ook doet het bij sommige mensen wel echt langer pijn en hebben ze er echt veel last van de dag zelf. Dus op basis daarvan zou ik zeggen, niet doen.
Dat verschilt inderdaad per persoon. Ik had er erg veel last van en wou liever helemaal niks. Maar ja dat is niet echt in te schatten voor een ander.
Zoals iedereen idd al zegt is dat echt per persoon verschillend, maar ik heb hem in de ochtend laten zetten en ik heb me de rest van de dag ziekgemeld omdat ik niet rechtop kon zitten van de krampen.
Balen dat het zoān pijn doet. Sterkte de komende dagen en zal lekker rustig aan doen. Lief dat je vriendje nu friet haalt!
Haha ik plaats spiraaltjes op mijn werk en vind t zoān gek idee dat jullie mijn patiĆ«nten zomaar kunnen zijn en @Santeria goedzo, lekker laten verwennen en op de bank liggen!
Ow dat lijkt me best leuk om te doen!!
Ja is t ook wel! Soms wel heel naar als ik mensen zoveel pijn doe met plaatsen, zeker omdat ik zelf een spiraal heb dus preciiiies weet wat ik veroorzaak voel me soms plaatsvervangend een beetje ellendig als ik iemand zo zie creperen
Ik ga morgen een Mirena-spiraal laten plaatsen, nadat ik vorig jaar een ballerine koperspiraal had die er na twee maanden uit kwam.
Vind het heel spannend, zowel het plaatsen zelf, als de onzekerheid over hoe het nu gaat verlopen, als de onzekerheid over of ik eventueel last van bijwerkingen ga krijgen van de spiraal. Hoop wel echt echt dat het dit keer blijft zitten.
Update: hij zit er in! Zetten ging heeeel goed, deed eigenlijk geen pijn. De huisarts zei wel dat mijn baarmoedermond wat open stond en dat er dus wat meer ruimte is dan gemiddeld, wat misschien een reden zou kunnen zijn waarom de vorige eruit kwam. Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen.
Ik voel me prima vandaag. Klein beetje zeurderige krampen, en had het idee dat ik een beetje āmistigā was in mān hoofd, maar dat kan ook door slaapgebrek komen. Had een klein beetje bloedverlies gedurende de dag, maar kon dat met een inlegkruisje opvangen.
Ik heb net wel even gevoeld en ik voelde de touwtjes best laag? Ik weet dat ze vaak opkrullen, maar ben wel benieuwd hoe lang dat dan duurt.
Ik heb nu zoān 4 jaar zonder hormonen gedaan, dus ga zien hoe het is weer met.