Spiraaltje

Insult ?? Wat kuuut, hoe kwam dat??

Wow, van het plaatsen? Wat bizar en gaat het een beetje nu?

Insult ja! Ben nog een beetje blurry.
Ik viel flauw direct na het zetten, maar kreeg vervolgens een epileptisch insult. Heb ik één keer eerder gehad. Waarschijnlijk door erge stress en heftige pijnprikkel. Maar weer naar de neuroloog…

Wat heftig! Lekker rustig aan doen vandaag❤️

Spiraal eruit bij huisarts of ziekenhuis?
Wie heeft bij huisarts goede ervaringen?

5 jaar geleden wilde ik t bij de huisarts doen, maar toen ik daar lag vond ie m niet. Bij t ziekenhuis was t binnen 2 min geregeld. Dus slechte ervaring met huisarts. Maar ja de handeling is dan wel gratis (mits het lukt) tov mijn volledig eigen risico. Maar ook geen zin in eerst huisarts en dan alsnog een x ziekenhuis.

Ik vond hem zetten fijn bij de huisarts maar bij het eruit halen kon ze de touwtjes niet vinden dus moest ik inderdaad alsnog ziekenhuis. Als je lastig kan ontspannen en er echt heel erg tegenop ziet zou ik direct ziekenhuis gaan, anders gewoon proberen bij de huisarts.

Ik zou bij je huisarts polsen of de huisarts er veel ervaring mee heeft en anders het ziekenhuis. Mijn eerste zette ik bij mijn toenmalige huisarts. Ging soepel, maar deed flink zeer. Ging er dus hetzelfde in als jij bij de tweede. Mijn huidige huisarts had hem er heel vlot uit en in een minuut weer een nieuwe geplaatst. Volledig pijnloos (op de nakrampen na). Dus het kan.

Ik zou het eerst bij de huisarts proberen omdat het toch een vrij eenvoudige handeling is en me dat het geld van mn eigen risico niet waard is

@Deurklink @Shaaar @littlenumbers Thanks! Goede om inderdaad even te polsen of hij/zij er ervaring mee heeft. Vind het 2x tijd ervoor inplannen en onnodig liggen kut, waardoor ik denk… verwijs me maar meteen door. Maar ook weer onnodig duur inderdaad. Zie er niet tegen op en kan me prima ontspannen verder. Laatste keer hebben ze voor mn gevoel een halfuur in mn doos zitten vroeten om tot de conclusie te komen dat ie m echt niet kon vinden (met 4 weken aan wat als het echt kwijt is… gedachten door mijn hoofd) om dan ff te hoesten en binnen 2 min in t ziekenhuis buiten te staan. Was echt een anti climax toen. :sweat_smile:

1 like

Ja snap het gezien je eerdere ervaring ook wel hoor!

Twijfel er toevallig zelf ook over, omdat mijn touwtjes weggebrand zijn bij een ingreep, dus weet niet of de huisarts überhaupt een poging wil wagen en of dat haar zou lukken. Maar ik wil meteen ook een nieuwe laten zetten en dan lijkt het me wel vervelend als ik me helemaal voorbereid op die pijn van het zetten en ik dan alsnog doorverwezen word en een hele nieuwe afspraak moet maken :sweat_smile:

Er zijn ook bepaalde klinieken (waarvan 1 hele goede/fijne in Arnhem) die niet van je eigen risico af gaan en toch worden vergoed (ligt aan je verzekering). Anders is het wel erg zonde om in januari al meteen je eigen risico vol te hebben!

Thanks alhoewel is Arnhem voor mij nog onpraktischer aua afstand. Ik heb gister de huisarts gebeld en nu gaat een andere die wel een succesratio heeft het proberen (want mn eigenste is weer met vakantie haha), we gaan t zien :grimacing:

Bij mij haalde de assistente van de huisarts m er in 1 minuut uit.
Zjoef daar ging ie.

Ik kan bij de huisarts dus aanraden maarja mijn huisarts is jouw huisarts niet dus weet niet wat je hieraan hebt!

Ik zit heel erg in twijfel! Ik heb sinds mijn 13e (ben nu 23) de pil af en aan geslikt en ben nu sinds enkele maanden gestopt. Momenteel niet seksueel actief maar ik kan het maar beter voor zijn, haha. Ik durf het alleen niet? Ik ken mezelf en mijn dwang gedachten en ik weet nu al dat ik aan die draadjes ga trekken of overmatig ga voelen. Ook ben ik bang dat ik met een tampon dat ding in een keer naar beneden ruk of non stop spotting ga hebben. Ik wil alleen echt geen hormonen meer dus die koperspiraal lijkt me de enige oplossing. Lastig.

Ik heb een keer aan de draadjes getrokken (oke meerdere keren) maar dat gevoel motiveert niet echt om ermee door te gaan hoor!! Dat probeer je een keer en dan is het klaar.
Dat iemand zn tampon erin bleef hangen heb ik ook nog nooit gehoord en die kans lijkt me ook heel klein.

Maarja ik snap je wel. Het blijft niet echt een aantrekkelijke gedachte om zoiets in je lichaam te laten plaatsen waar daar dan gewoon zo maar zit en waar je ook bij kan. Hoe betrouwbaar is van die zaaddodende pasta eigenlijk? Daar hoor je niet vaak wat over maar lijkt me ideaal als je niet zo heel vaak seks hebt dat je aan de pil wil of een spiraal maar wel beschermd wil kunnen zijn als het je uitkomt

1 like

Ik voel die draadjes niet eens haha ik heb echt mijn best gedaan. Beter zit ie wel goed, midden februari controle, want anders mogen ze me plat spuiten.

Houdt die buikpijn en dat vloeien nog ooit op :crazy_face: getting crazy here

Ik ben nu ook al bijna 2 weken aan het vloeien. Hoop echt dat het snel stopt, wat een ellende.

1 like

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met een koperspiraal? Ik heb nu ongeveer 3 jaar de mirena maar mijn huid is sinds toen zoo slecht geworden, heb lang gehoopt dat het uiteindelijk weer rustig zou worden maar dat gebeurt maar niet. Volgens mij is mijn hormoonhuishouding door de mirena spiraal gewoon uit balans en het liefst heb ik gewoon geen hormonen meer in mijn lijf. Maar ik heb ook veel nare verhalen gehoord over de koperspiraal (heftige ongesteldheid) en vind het juist wel lekker dat ik nu niet meer ongesteld word… haat de moeite die we moeten doen om niet zwanger te worden :weary:

Ben je normaal gesproken al heel heftig ongesteld?

Het ongesteld zijn met de koperspiraal valt me wel tegen ja, en het is ook heviger dan ik gewend was. Maar ik ben erop overgestapt omdat ik met de implanon te pas en te onpas aan het spotten was. Dan liever even 1 dag creperen maar wel weten wanneer je ongesteld wordt.