Als je je zorgen maakt, zeker bellen. Bij mij voelt het ook elke maand alsof de weeën zijn begonnen, ook echt heftig.
Slecht vooruitzicht hahahha maar word je ook ongesteld? Dacht eerst dat dat het was maar dit voelt echt meer als de spiraal denk
Oh ja, sorry ik heb een koperspiraal dus wordt wel ongesteld. Wanneer zou je normaal ongesteld worden? Want het is nu een maand geleden, dus wellicht moet je lichaam nog even wennen.
Geen idee, ben gelijk van de pil naar spiraal gegaan dus nu misschien? Denk ook dat mn lichaam moet wennen maar vind het zo’n eng idee ofzo
Nee de hap gaat je niet verder helpen tenzij je acuut heel veel buikpijn krijgt of echt teveel bloed verliest. Zou maandag ff bellen. Het kan passen bij je spiraal (heb je een mirena?) maar kan ook van de vagina of de baarmoeder mond afkomen. Als de huisarts het nodig vind kijkt hij met de eendenbek en als hij twijfelt ga je evt naar de spoedpoli van de gyn ergens komende week.
Hoi ik heb stress. Sowieso al omdat ik morgen voor het eerst een spiraal laat zetten, maar vooral omdat ik ineens overal lees dat het handig is een soa test van tevoren te laten doen. Dat heeft niemand mij vertelt en nouja, heb geen klachten, maar de kans is niet 0 zegmaar. Zou het uitmaken als ik een paar weken na het zetten zo’n test doe?
Ik had dat ook niet gedaan, en daarom kreeg ik voor de zekerheid antibiotica mee! Waren maar 2 pillen ofzo.
Thanks!! Dit stelt gerust, ga dat dan gewoon voorstellen hahaha
ja dat moet, als je wel een soa hebt kan de spiraal bij het zetten de soa mee naar binnen nemen en dan ben je verder van huis
Ja ik snap het risico, alleen kan ik er nu dus niet meer zoveel aan doen zo lastminute. Dus hopelijk kan het op bovenstaande manier
Ik zou morgenochtend ff de assistente bellen en dit voorleggen. Bij mij vroeg mn huisarts niet expliciet naar soas maar meer subtiel van heb je 1 partner am voor langere tijd. Gek dat die van jou dit helemaal niet heeft benoemd!
en anders de afspraak verzetten?
mijn dokter/de assistente was het vergeten te vragen voor ik naar de afspraak kwam. dus ik kwam fully voorbereid voor mijn (tweede) spiraal en toen kon ik weer naar huis inclusief testmateriaal om eerst mezelf te testen
Ja ik ga vroeg bellen, want mijn moeder komt speciaal 120 km gereden om mij naar het ziekenhuis te brengen 🥲
Ja en het staat ook niet in de brief met afspraak van het ziekenhuis bij “dit verwachten we van jou”.
Ja zo gaat het wel fout
Oh wow ik wist dit helemaal niet? Bij mij heeft de gynaecoloog in het ziekenhuis hier niks over gezegd…
Ik heb net gebeld en er is gezegd “het is protocol maar wordt heel vaak niet gedaan, dus laat de afspraak maar gewoon doorgaan en dan kan je het dan gelijk even bespreken”
Okeeee
Bij mij werd er ook niet naar gevraagd terwijl ik op dat moment wisselende partners had en een soa dus niet direct uitgesloten was. Gelukkig was er niks aan de hand en is er dus niks gebeurd maar dat vond ik achteraf best vreemd!
Ik sinds heb nu 4 weken een nieuwe mirena (m’n 3e), na wat gedoe met de plaatsing bij de huisarts, uiteindelijk alsnog bij de gyn laten zetten. Dat ging prima, wel een beetje een bloedbad maar oke!
Maar nu na 4 weken nog steeds echt veel spotting met stolsels en paar keer per dag flinke krampen. Herken dit echt niet van mijn eerdere spiraaltjes, echt irritant. Hoop dat het snel voorbij is, maar las in de bijsluiter dat de krampen nog wel even aan kunnen houden
Ja blijkbaar is dat heel wisselend! Ik had gewoon een relatie en aan het begin daarvan een soa test gedaan dus in principe geen soa (al weet je dat nooit zeker natuurlijk), maar moest van mn huisarts alsnog.
Wel goede herinnering trouwens dat ik daar ook naar vraag, mijne moet over enkele maanden vervangen worden.
Ik kreeg een epileptisch insult hoe was jullie dag?!