Ohh joh dat jij het ook had, irritant he. Het was soort metalig en bijna mij alleen paar dagen na de menstruatie. Maar werd er enorm onzeker van. Fijn dat het nu weg is!
Ik heb vandaag weer een Myrena laten plaatsen. dit keer bij de verloskundige en dat is me heel goed bevallen. het is nog steeds pijnlijk/gevoelig maar ze was zo lief en geduldig. stelde me echt goed op mijn gemak en stopte soms even als ik het niet trok.
Jaren geleden heb ik 'm via het ziekenhuis laten plaatsen omdat het bij de huisarts niet lukte. toen had ik wel veel meer pijn/kramp dan nu. misschien toch een verschil dat ik nu zwanger ben geweest, al ben niet vaginaal bevallen.
lang verhaal kort; ik vond het heel fijn dat dit via de verloskundige kon en wist dat eerder helemaal niet.
Haha ik wilde hier net komen posten dat ik dadelijk weer een spiraal laat plaatsen en mega zenuwachtig ben omdat de eerdere twee keer bij de huisarts niet zo goed bevallen zijn. Heeel pijnlijk en blijkbaar heb ik een gekantelde baarmoeder dus het duurde ook best lang met frutten tot het goed zat. Namen me de tweede keer ook totaal niet serieus toen ik vertelde over de eerste ervaring, ‘want dat stond niet in mijn dossier’. En achteraf wel zeggen dat het lastig ging. Goh, dat had ik dus al gezegd. 🫠
Ik wist voorheen ook helemaal niet dat het via de verloskundige kan en hoop dat dit een betere ervaring wordt. Ik dacht na de bevalling zal het misschien allemaal wat makkelijker gaan, maar ben ook niet vaginaal bevallen. Nu lees ik deze ervaring van jou en dat geeft me wel moed! Hopelijk valt het straks mee en dan ben ik er weer voor een paar jaar vanaf ![]()
Is het meegevallen?
Ik zag laatst op tiktok een account die spiraaltjes plaatst met lachgas of verdoving. Godzijdank! Belachelijk dat we nog steeds pijn moeten lijden
Edit dit zijn ze trouwens
Het was echt 100x beter dan bij de huisarts! Sowieso al omdat ze veel meer tijd voor je nemen. Deed nog steeds wel mega veel pijn maar ze hoefde veel minder te frutten dus het was sneller klaar voor m’n gevoel. Baarmoedermond zag eruit alsof ik nooit een baby heb gehad dus daar had ik helaas geen voordeel aan haha. Maar het is weer achter de rug!
Fijn dat jij ook deze ervaring hebt gehad, zo was het bij mij inderdaad ook. En het idee dat je dan nu voor 8 jaar klaar bent vond ik het ook wel waard (tenzij je toch nog een kind wilt natuurlijk)
Ja ik gebruik m’n spiraal ook tegen PMS-klachten en dan moet ik hem elke 3/4 jaar wel vervangen. Maar goed dat zien we dan wel weer, voorlopig ff niet aan denken ![]()
Ik wil toch iets positiefs vermelden: ik vond het bij mijn huisarts echt SUPER fijn!!