Bij mij kreeg de gyn de spiraal er uiteindelijk toch uit, dus het hoefde niet zover te komen, maar mijn tip is wel: ga vooral niet op reddit zoeken hier naar, daar lees je alleen maar horrorverhalen en dat heeft mij (onnodig) angstig gemaakt vooraf.
Ik vond het helemaal niet pijnlijk en heb ook helemaal niet gevloeid na die tijd. Ik heb mij rustig geconcentreerd op mijn ademhaling en had een hele lieve huisarts in opleiding ( vrouw) die het heel rustig deed. Succes!
Kun je tampons gebruiken als je draadjes iets langer zijn? Ik had eerder deze week de controle 6 weken na het plaatsen van de spiraal en de huisarts gaf aan dat de draadjes iets langer waren dan ze normaal afknipt. Nu heb ik over een maand echo om te checken of de spiraal niet wat naar beneden gezakt is, maar ben net ongesteld geworden en de huisartsenpraktijk is natuurlijk net niet meer bereikbaar.
Ik heb nu ongeveer een jaar mijn spiraal en mijn ongesteldheid is echt all over the place. Nooit heftig, maar heel sporadisch en soms een dag, soms een paar dagen en nu weer tien dagen. Wordt het ooit weer wat voorspelbaarder?
Al langer speelt het idee in mijn hoofd om mijn koperspiraal te laten vervangen door een hormoonspiraal. Maar berichten zoals hierboven, en ĂŒberhaupt het idee van hormonen terwijl ik 5+ jaar hormoonvrij ben geweest staat me tegen. Heb er al wel vaker over opgezocht in dit topic, maar zijn er meer meiden die zoân overstap hebben gemaakt, en bevalt het een beetje?
Bij mij bevalt het wel heel goed! Ik heb mijn koperspiraal 8 jaar gehad en mijn menstruaties werden steeds langer (8-9 dagen) op een korte cyclus (25-26 dagen) waardoor ik ongeveer 1/3e van de tijd ongesteld was. Toen ben ik geswitcht naar Mirena en nu ben ik helemaal niet meer ongesteld (heeeel af en toe beetje spotting), geen last meer van PMS. Wel over het algemeen iets âvlakkerâ in emoties maar bij mezelf ervaar ik dat juist als een voordeel.
Fijn om te horen! Ik heb zoân 10 jaar lang een koperspiraal gehad en de menstruaties werden steeds erger, vaker Ă©n langer. Ook wat side effects zoals een rare geur dus ben er wel klaar mee. Ga nu 3 maanden de minipil proberen en daarna een hormoonspiraal of sterilisatie.
Wil ook echt zo min mogelijk hormonen maar dat koperspiraal werkte echt niet meer voor me
Ja dat van die geur had ik ook. Volgens de huisarts was dat een gevolg van die lange menstruatie, op een gegeven moment werd het ook wel echt âoud bloedâ en die geur was echt niet chill. Toen die eruit ging was het ook gelijk weg, echt een opluchting.
Hopelijk dat één van de andere opties fijner voor je is!
Ohh joh dat jij het ook had, irritant he. Het was soort metalig en bijna mij alleen paar dagen na de menstruatie. Maar werd er enorm onzeker van. Fijn dat het nu weg is!