Spiritueel topic

Ik ga in januari met een tarot cursus beginnen, ik kon daar nog geen topic over vinden.

Ik heb een Raider Waites set nu en een paar maanden terug een soort inleidende workshopdag van gehad. Afgelopen weken ben ik lekker zelf aan de slag gegaan. Je kunt er echt een hele studie symboliek van maken, zo tof vind ik het hoe je al die kaarten kunt lezen en hoe ver dat terug gaat. Ik heb al voorzichtig wat ‘verleden/heden/toekomst’ readings met mensen gedaan en het was zo tof om te zien hoe erg dat resoneerde met iedereen.

Ik trek nu zelf elke dag een kaart en haal daar ook al heel veel uit. Ben super benieuwd naar de cursus!

Zijn er hier meer tarot lezers?

1 like

Oh wat tof! Ik heb hier ook een deck liggen sinds een paar weken maar ben nog echt zoekende. Welke cursus ga je doen?

1 like

In het dorp hier in de buurt was er vlak voor de lockdown een gratis ‘cursus’-achtig iets in de lokale bibliotheek over tarot. Ik verveelde me dood dus ben heen gegaan. Werd gegeven door een onwijs aardige vrouw. Daar vond ik het zo interessant dat ik vroeg of zij cursussen gaf. Dat deed ze NOG niet maar ze was wel al lang bezig met een soort plan daarvoor, en ze mailde me later of ik misschien de eerste cursist wilde zijn tegen gereduceerd tarief! Dus ik dacht, waarom ook niet?

Geen officieel cursus dus, maar ze had een hele fijne energie en ik vond het ontzettend leuk en interessant hoe ze alles vertelde. Dus ik heb er zin in!

Ik heb online ook wel veel gekeken en Biddy Tarot vind ik ook wel heel erg leerzaam. Daar kijk ik nu telkens voor de betekenissen van kaarten die ik nog niet weet. Vond haar website echt het duidelijkst om mee te oefenen/van te leren hoe en wat.

8 likes

Ah wel tof hoor! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden!

2 likes

Wat leuk!!

1 like

Ik kan hier wel af en toe wat posten over het een en ander als mensen dat leuk vinden!

Ik heb in de eerste les de legging van heden, verleden en toekomst etc behandeld en dat is nu ook de enige die ik kan + gewoon losse kaarten trekken dus ben ook heel benieuwd welke leggingen er nog meer zijn.

10 likes

Leuk, ben zeker benieuwd wat je allemaal leert. Mocht je nog een keer een proefpersoon zoeken (tegen betaling uiteraard!). Weet niet of je in de buurt woont maar zie ook dat mensen het online wel doen.

1 like

Ik als non-spiritueel persoon die dit topic aanklikt en “legging” leest op z’n Engels: :open_mouth:

4 likes

Hahaha fashion heeft zo veel verborgen geheimen :joy:

@Barend Ik vraag me dus zo af hoe dat werkt online. Nu geef ik mensen telkens kaarten die ze zelf moeten schudden en pakken, omdat ‘hun energie’ er dan in zit en ze zelf vanuit hun intuïtie dan leggen. Maar hoe zou je dat online moeten doen? Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Ik ben benieuwd wat jullie favoriete oracle decks zijn? Er zitten zoveel prachtige decks tussen dat ik geen keuze kan maken haha. Wie weet heeft iemand nog tips, zo van deze is geweldige die moet je echt hebben!

Ik ben benieuwd of hier ook mensen zitten die actief bezig zijn met hun human design? Geeft het jullie sturing?

3 likes

Ben benieuwd wat je er van vindt! Ik gebruik zelf Voyager tarot deck en soms de Crowley.

1 like

Ik vond het heel ingewikkeld in ‘t begin, maar herkende mezelf wel in wat ik las. Dus toch veel erover gaan lezen (met name op instagram - dat vond ik nog de meest leesbare content) en uiteindelijk ook een ‘blueprint’ gekocht bij @ erinclairejones op IG. En die blueprint is echt iedere cent waard. Zo duidelijk, uitgebreid en toegankelijk. Echt heel blij mee!

Dan je vraag over het toepassen: ik vind t wel een leuk experiment. Ik volg niet blind wat mn design zegt, want ik geloof niet dat het zo werkt. Ik werk als freelancer, deels omdat ik gemerkt heb dat ik qua energie echt helemaal leeg ben als ik 9-5 werk. Als freelancer kan ik meer rust inbouwen. Ik heb nog steeds fulltime werk, maar verdeel de werkuren heel anders. En daar kan ik me in deze 24/7 maatschappij best ‘schuldig’ over voelen. Toen ik mn design las, bleek dat het heel erg bij het profiel past om vaker rust te nemen. En die gedachte vind ik chill. Nu voel ik me niet schuldig meer als ik vaker pauzeer of besluit de middag vrij te nemen. Juist door die pauzes te nemen ben ik op andere momenten productiever/vrolijker. Niet alles van mn design is trouwens zo letterlijk toepasbaar hoor. Ik haal eruit wat voor mij werkt en probeer soms iets uit wat zou moeten werken voor mn design. Soms werkt dat wel en soms helemaal niet. En als dit alles hartstikke placebo is, dan vind ik dat ook prima. Experimenteren, dat is echt het woord voor human design wat mij betreft!

Oja. Ik ben een 3/5 mental projector - om nog wat context te geven na dit essay

2 likes

Wachten op de uitnodiging helpt mij ook heel erg! Was ook wel confronterend, want ik had nooit zo gekeken naar mijn manier van reageren op anderen. Maar ongevraagd advies etc beperken heeft ook hier echt resultaat. Heel herkenbaar wat je zegt.

2 likes

Leuk om jullie reacties te lezen! Ik heb een jaar geleden al eens (meer voor de grap dan serieus) gekeken naar wat ik ben, en ik herkende me er totaal niet in dus ben er verder niet meer mee bezig geweest. Ik ben een manifestor.

Maar afgelopen maand kwam het opnieuw op mijn pad, en nu denk ik opeens: shit. Misschien ben ik wel zo vaak depressief omdat ik geconditioneerd ben om niet te leven op de manier die het beste bij me past? Dus ik ben me er nu verder in aan het verdiepen. Maar ik vind het net als @Charlie nog wel ingewikkeld. Er zijn sowieso al veel tegenstrijdigheden in mijn design naar mijn idee, en aan de ene kant herken ik veel van wat ik lees en aan de andere kant past het weer totaal niet bij het beeld dat ik van mezelf heb.

Ik zit te twijfelen om ergens een human design reading te boeken, maar zo’ n blueprint waar jij het over hebt lijkt me ook wel wat!

4 likes

@Charlie @Zeester over pauze en rust heb ik laatst een boek gelezen en daar staan ook heel veel handige tips etc. In. Misschien nog leuk als je je iets meer wilt verdiepen in wat rust is en voor je doet.

6 likes

Ja misschien moet ik het ook niet te groot maken maar gewoon aan de slag gaan met wat nu het beste voelt! Fijn dat het jou meer rust geeft. Ik hoop mij uiteindelijk ook!

1 like

Leuk! Ik ben benieuwd wat je van het boek vindt!

Hoi! Ik verdiep me al een tijdje in meditatie, law of attraction, manifestatie etc. Nu kwam ik laatst terecht op een interview met Christine Beijnen (manifestatie expert) in de podcast van Giel Beelen.

Ze vertelde iets over een manier van mediteren waarbij je er zo diep in zit dat je in een soort zelfhypnose komt. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Met name dan hoe je in die fase komt. Ik mediteer wel eens, en word er ook wel rustig van, maar na een tijdje dwalen mijn gedachten af of ik val in slaap.

Het lijkt me heel interessant om in die fase van zelfhypnose te komen, dit schijnt ook de beste frequentie te zijn om in te manifesteren, maar ik zou zelf niet goed weten hoe dit in de praktijk lukt…

Ik heb hier ervaring mee! Als ik: ik heb dit een paar keer gedaan en de laatste keer is zeker een jaar geleden. Ik had een audio playlist gekocht van een coach (Deisy Amelsbeek) en dit geluisterd. De track duurde ongeveer 30 minuten, maar toen ik ‘wakker’ werd leek het alsof er max 5 minuten waren verstreken, ik was echt stomverbaasd dat er zoveel tijd was verstreken. En tijdens de hypnose zag ik hele felle en intense kleuren, dat was heel bijzonder.

Zij legt trouwens ook aan dat hypnose heel vaak voorkomt. Als je bijvoorbeeld in de auto zit en denkt: huh ben ik al hier, ik heb de laatste paar kilometer helemaal niet doorgehad. Terwijl je wél ook alert was en kon handelen als dat nodig was, maar toch was je op een bepaalde manier er niet bij en even weg. Ik kon tijdens dat halfuur bijvoorbeeld ook gewoon alle geluiden om me heen horen en was me daar ook heel bewust van. Dat vond ik wel fijn, ik heb echt het gevoel gehad dat ik continu grip had op de situatie en de hypnose kon verbreken als ik dat had gewild.

Ik heb nog nooit een echte hypnose gedaan, dus ik kan niks zeggen over het verschil daarmee.

Edit: ik lees je bericht nog eens en je vraagt gericht naar zelfmeditatie. Dat was het van mij dus niet, maar aan de hand van een audiofragmenten.

2 likes