Helemaal nieuw in dit topic, maar ik heb advies nodig. Met een nieuw levensjaar en kalenderjaar in aantocht merk ik dat ik behoefte heb aan meer self care, ook voor m’n innerlijk. De laatste tijd interesseert tarot me in het bijzonder en ik zou graag een mooi, niet al te moeilijk deck aanschaffen. Het klassieke deck spreekt me niet echt aan. Iemand tips? Gewoon bij de bekende blauwe webwinkel of ergens anders?
Dit is wat betreft illustraties mijn favoriet.
Al is deze ook wel elders te koop.
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag kan stellen, maar wellicht weten lezers van dit topic er meer over:
Ik krijg behandelingen met essentiële olie en heb nu zelf ook fijne olie aangeschaft.
Behalve een diffuser, wat zijn fijne manieren om de olie te gebruiken? Het gaat bij mij vooral om kalmering bij angsten.
Gebruiken jullie het op je polsen, slapen? Mengen jullie het met een draagolie en zo ja, welke?
Ik gebruik rollertjes en inderdaad op mijn polsen en slapen. Die zijn al voorgemengd. Ik heb verschillende geurtjes voor verschillende situaties. En ik heb ook ‘gewone’ olies en die doe ik soms op mijn borstkas maar pak ik veel minder snel want dan zijn je handen weer zo vies.
Zou je hier iets meer over willen vertellen?
Spreekt mij ook wel aan. Is het een soort massage therapie?
Klopt, het is massage van rug, schouders, nek en vaak ook nog voeten. Met soms wat reiki erbij. Heel fijn ontspannend!
Klinkt relaxt!
Je kunt ook een (kamer) spray maken van olie, of bijv op je kussen doen voor het slapen.
Ik heb zelf een yoga oogmasker met lavender en daar spray ik soms ook wat munt olie op. Slaap dan zo diep!
Dit is een goed idee, ga ik vanavond gelijk doen!
Heeft iemand een idee wat de betekenis is als je droomt dat een overleden familielid je belt? In mijn telefoon staat ze alleen met haar voornaam maar in mijn droom stond echt haar voornaam + getrouwde naam op het scherm. Toen ik opnam hoorde ik niet haar stem naar het was eigenlijk meer een aparte stem die “nederlands” sprak zonder dat je er echt woorden van kon verstaan. Echt heel bizar vond ik het
Ik wil dit topic nieuw leven in blazen, want ik heb behoefte aan dit onderwerp! Nu ben ik zelf veel bezig met spiritualiteit, maar wel op een aardse manier. Ik merk dat ik het lastig vind dat spiritualiteit vaak hand in hand gaat met onzin, terwijl het juist heel helend kan zijn. Waar ik mee bezig ben: moderne hekserij, tarot (hernieuwde orde voor wie interesse heeft, ik doe zelf ook readings voor mijn omgeving), natuurgeneeskunde en kruidenkunde. Niet echt in astrologie, al vind ik het wel een beetje interessant.
Anderen die dit herkennen en leuk vinden over te kletsen?
Ja, ik herken dit heel erg, precies wat je zegt qua hand in hand gaan met extreme denkbeelden. Daardoor doe ik het veel ‘alleen’, omdat ik het dan echt op mijn eigen manier kan doen. Ik ben echt nog bezig te ontdekken wat voor mij allemaal goed voelt op dat gebied en hoe ik het kan en wil toepassen. Ik beschouw mezelf ook als best nuchter, maar ik ‘geloof’ wel echt in veel spirituele dingen, en heb ook het idee dat het me wel helpt meer in verbinding te staan met mezelf (en in dat opzicht maakt het dan ook niet uit hoe ‘echt’ het is.)
Zelf ben ik vooral bezig met tarot en orakelkaarten, yoga nidra, chakra’s en aura’s, en een beetje met moderne hekserij en astrologie (vooral human design). Vooral die laatste twijfelt mijn nuchtere zelf wel vaak over hoe echt het is, maar dat wil ik ook meer loslaten juist.
Kruidenkunde en natuurgeneeskunde lijken me ook heel interessant, maar ik merk dat ik ook snel overweldigd wordt bij dat soort onderwerpen. Hoe begin je ermee, en hoe vind je de juiste info, heb jij daar misschien tips voor?
En wat leuk dat je tarot readings doet voor je omgeving. Wil je daar wat meer over vertellen, hoe je werkt en hoe je omgeving erop reageert o.a.
Heel leuk dat je het herkent, soms denk ik echt dat ik er alleen in ben.
Ik vind human design ook interessant, omdat ik het concept van een constitutie wel geloof. Ik zie het bij jonge kinderen: zij hebben al een soort blauwdruk in zich en worden verder gevormd. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je alle theorieën als human design niet te heilig maakt.
Met kruidenkunde luister ik naar de podcast kruidenkunde en natuurgeneeskunde van Oona Nijland. Zij strooit ook wel eens met onwaarheden (chemtrails en anti-vaccinatie theorieën bijvoorbeeld), maar haar kennis is wel heel waardevol. Vooral het holistisch zien van kruiden en hun gaven. Ik heb een jaarlang het jaarwiel gevolgd en alle jaarfeesten gevierd. Elke week koos ik een plant die ik interessant vond en daarin ging ik me verdiepen. Inmiddels doe ik ‘kruidenreizen’ met thee om de werking goed te leren kennen.
Met de tarot heb ik steeds een kaart getrokken en het me zo eigen gemaakt. Ik vind het heel leuk om het voor anderen te doen! Ik laat ze bv drie kaarten trekken voor verleden, heden en toekomst, of het keltisch kruis. Dat zijn tien kaarten. Ik merk dat ik energetisch ‘intune’ tijdens de reading en dat heeft tot heel bijzondere readings geleid. Ik zie tarot als spiegel van de ziel, het vertelt je wat je al weet, soms onbewust.
Chakra’s en aura’s spreken me ook erg aan! Ik denk dat ik aura’s kan zien, kun je er iets over delen?
Dit is precies hoe ik mijn spiritualiteit invul zelf. Astrologie vind ik ook wel boeiend maar gelijktijdig ben ik er weer te nuchter voor ergens en dat ik het al snel grappend gebruik. Ook al draag ik al jaren een ketting met een pentagram maar die zie je over het algemeen niet omdat ik 'm min of meer verstop.
@Negativ ik droom al heel wat jaren over iemand die al dito tijd overleden is. De telefoondromen zijn minst favoriet omdat hij dan klinkt als een soort text to speech robot maar als we ergens zijn zoals een bruiloft van iemand die we allebei kennen is het gewoon. Zie het altijd als een manier dat we elkaar nog kunnen zien en spreken op deze manier.
Ik draag een Amethyststeen om mijn hals, ook al ben ik een beetje skeptisch tegenover kristallen. Een medium raadde mij deze steen aan en het is nu net een steen die mij heel erg aanspreekt. Ik merk ook dat het me helpt om de steen even aan te raken om te aarden bijvoorbeeld.
Ik heb mijn human design tot in best wel detail uitgezocht en vond het bij mezelf ook echt heel kloppend, was daar toch wel verrast over. En ook interessant hoe ik periodes er verder vanaf stond. Het geeft wel een beetje een houvast aan waar ik op wil focussen in mijn leven. Maar inderdaad, eigenlijk met alles qua spiritualiteit niet te heilig maken, ik pik ook vooral de dingen eruit die resoneren, volgens mij is dat ook wel de way to go.
Ik ga die kruidenpodcast opslaan en eens luisteren, wel jammer dat ze dan weer van die onwaarheden ook verteld, maar hopelijk kan ik daar een beetje doorheen luisteren. Alle jaarfeesten vieren wil ik ook wel graag gaan doen, goed idee om dat dan met kruiden ook te koppelen.
Je tarotverhaal herken ik, zo heb ik het onder andere ook gedaan. Ik heb wel eens van die orakelkaarten getrokken met vriendinnen, en ze zeiden wel dat ze het leuk vonden hoe ik er een heel ‘verhaaltje’ omheen maakten, maar ik merk dat ik dan toch meer in het grappende ook ga, omdat ik merk/weet dat zij het niet zo serieus nemen haha. Wat wel heel mooi was, dat mijn zus een keer in huilen uitbarstte toen ze zo’n kaart trok, omdat het zo passend (en ook wel pijnlijk was), dan merk je wel hoe grote impact gewoon een kaart trekken toch kan hebben ook al weet je niet zeker of je het echt geloof (in mijn zus geval).
Qua chakra’s probeer ik vooral meditaties en bodyscans te doen en daarbij in te checken, ik merk dan echt dat bepaalde chackra’s bij mij standaard veel meer open staan en bepaalde (vooral mijn keel- en sacraalchackra) lastiger te bereiken zijn. Dus ik wil meer gaan focussen op die twee chackra’s, ik denk door speciale geleide meditaties daarvoor te doen.
Ik heb dus ook het idee dat ik aura’s soms kan zien, ik heb een poos geoefend door steeds tussen mijn vingers heen te kijken. Ik merk ook dat als ik mij goed voel en mijn energie goed doorstroomt het beter te zien is. En laatst toen mijn zus yoga aan het doen was merkte ik dus ook dat ze een sterk indigo aura om zich heen had. Ik zie het ook vaak bij mijn kat, heel leuk!
Maar ik zie ook vaak aan de ene kant oranje/geel en aan de andere kant indigo/blauw, daar wil ik me binnenkort meer in gaan verdiepen, of en wat dat precies inhoudt. En het lijkt me ook gaaf om eens zo’n aurafoto ergens te laten maken (of zelf te maken, geen idee of dat kan).
Grappig dat jij ook wat minder met kristallen hebt, ik heb namelijk hetzelfde. Maar ik heb juist online vaak het idee dat veel mensen juist met kristallen beginnen en dat heel interessant vinden.
Heb je trouwens ook nog wat gedaan met Jule? Ik heb vorig jaar de 12 magische nachten ritueel gedaan, ken je dat? Door 13 wensen op te schrijven en elke nacht vanaf de 21ste er 1 te verbranden. En heb toen ook voor elke maand twee orakelkaarten gepakt. Ook heel bizar hoe erg dat klopte elke maand. En de 13e wens was ik dan zelf verantwoordelijk voor.
Dit jaar ben ik er niet mee begonnen, maar misschien dat ik nog wel een avond ervoor ga zitten en een soort versimpelde versie ervan doe.
Wat ik trouwens ook nog heel interessant vind zijn sigils, ik ben best creatief en ik merk dat ik vaak al zelf van dat soort symbolen teken. Dus daar wil ik me ook nog meer in gaan verdiepen.
Ik raak maar niet uitgepraat merk ik haha. Wat ik nu ook merk is dat het dus zoveel is en ik zoveel interessant vind dat ik echt een beetje van hot naar her ermee ga, en daardoor van alles een beetje weet maar van niks echt veel weet. Maar misschien is dat dus ook wel gewoon hoe ik ben en oké, want op die manier gebeurt het allemaal wel wat intuïtiever en op mijn eigen tempo en manier.
Ik heb hetzelfde, raak ook niet uitgepraat! Ik heb wel een tijdje bij een vrouwencirkel gezeten, maar was niet de juiste formatie helaas. Op het moment ben ik aan de andere kant van de wereld en is het hier zomer, heel gek met de jaarfeesten. Ik heb nu geen mid-winter gevierd, maar wel mijn intenties gezet voor aankomend jaar.
Dat van de aura’s klinkt heel interessant. Ik merk ook dat als ik goed in mijn energie zit ik het beter tot me kan me kan nemen. Als kind had ik er erg veel last van, omdat ik een soort van grenzeloos was met mijn gevoeligheid. Een medium heeft toen gezegd dat als ik klaar was met school de spirituele wereld zich weer zou openen voor mij en dat is ook echt zo!
Ik heb ook hetzelfde met de chakra’s trouwens. Zelfde gesloten chakra’s. Na mijn reis wil ik graag een vrouwencirkel bijwonen/opzetten om me meer te verdiepen in dit alles.
Heeft iemand hier ervaring met pendelen?
Ik zag laatst bij Jenniehelena een filmpje waarin ze dat laat zien, en ik vond het zo cool! Heb er nu wat over gelezen en wil mij erin gaan verdiepen. Ik ben alleen niet helder/hooggevoelig, dus ik hoop dat het me gaat lukken.
Ik heb dit als kind veel gedaan, leuk om mee te oefenen. Het is een vorm van divineren, ik doe dat met tarot. Ik denk dat je juist je gevoeligheid kan vergroten door te ‘spelen’ met iets als pendelen. Is er iets specifieks dat je ermee zou willen doen?
Ik vind tarot zo interessant! Maar ook een beetje overwhelming / ingewikkeld? Zoveel decks en uitleg methoden… Ik vind het het heel moeilijk om te voelen wat mijn intuïtie zegt en hoop met pendelen wat dichterbij te komen.
Gister een messing pendel gekocht en een boekje, meteen aan de slag gegaan en ik vind het geweldig dat die pendel ineens rondjes gaat draaien ![]()