Sportieve doelen voor 2019

5 verdiepingen lopen :sweat_smile:

Dat telt sowieso haha. Ik heb dat ook een tijdje gedaan toen ik op de 5e zat. Nu zit ik op de 6e en ga ik eigenlijk altijd met de lift :sweat_smile: misschien doe ik ook weer mee

1 like
  • In het voorjaar een 10km hardlopen (onder het uur)

  • In het najaar de halve marathon (mn eerste HM dus geen tijd in gedachte, gewoon uitrennen haha)

5 likes
  • Minimaal 3x in de week sporten (Crossfit/liften en vanaf het voorjaar weer hardlopen)
  • Minimaal 1 strict pull-up kunnen
  • Dam tot damloop onder de 1,5 uur
  • Halve marathon onder de 2 uur
  • Samen met minder snoepen/chips en cola weer zo strak worden als voor mijn zwangerschap
3 likes

Oke ik ben eruit

  • 80kg deadlift
  • 70kg squat
  • 60kg clean
  • 10 push ups kunnen
  • 1 pull up (misschien wel meer)
  • In een handstand kunnen opzwaaien
  • 5k onder de 30 minuten lopen (snelste is nu een paar sec boven de 30)
  • Meedoen aan de Dutch Throwdown
5 likes

Je bedoelt zelf tegen de muur komen met je benen zonder hulp?

200 minuten per week minimaal bewegen haha. Echt een heel stom doel in vergelijking met de meeste mensen hier, maar meer kan ik niet doen met mijn brakke lijf haha

1 like

Ja, dat! Heb nu nog het laatste zetje nodig

1 like

Oefenen oefenen oefenen. Ik heb er ook 1,5 jaar over gedaan haha en soms blijft het moeilijk. Heel hard omhoog trappen hielp bij mij.

1 like

Mijn doel voor 2018 (of eigenlijk sinds november 2017) was om gemiddeld 1x per week te sporten. Dat is maar heel even gelukt, maar in 2019 ga ik meer vrije tijd hebben, dus ik ga nog een keer datzelfde doel proberen!

1 like

2018 is echt een rot jaar geweest qua beweging. Ik zit er nu aan te denken om me in te schrijven bij personal body plan om een stok achter de deur te hebben en er weer in te komen. Side note, ik zit nu met een burn out thuis, heb dus tijd genoeg maar de kracht om zelf actie te ondernemen is er nu niet. Ik ben zo’n 8 kilo aangekomen sinds ik thuis zit omdat er toch teveel gesnoept word en te weinig bewogen. Ben nu op het punt dat ik het zat ben en 2019 met een andere mindset in Wil gaan… Iemand hier ervaring mee?

Mijn doelen:

  • met relatief weinig extra kilo’s de zwangerschap uit komen
  • mijn buik weer zo strak krijgen als voor de zwangerschap
  • spiermassa vergroten, vooral schouders en bovenarmen laten groeien
  • crossfit uitproberen

Ik word blij van dit topic!

Ik geef zelf sport/bewegingslessen, dus als voornaamste doel heb ik dat ik meer zelf wil trainen naast de lessen die ik geef.

Daarnaast zou ik heel graag sterker willen worden in mijn armen, dat is echt mijn zwakke schakel.

1 like

Ik wil meer buiten gaan sporten want dat vind ik altijd wel prettig. Ik ga in de buurt bij een bootcamp-clubje en wil 2-3x per week gaan. Daar sporten voornamelijk meiden van mijn leeftijd in, zag ik. Lijkt me wel gezellig!

Daarnaast wil ik krachttraining blijven doen maar wel vlak bij mijn werk (en ik heb op het moment nog geen werk). Zo chill om na het werk even 3 kwartier krachttraining te doen.

Afgelopen jaren heb ik aan kickboksen gedaan maar de lessen werden niet veel vernieuwd waardoor ik gestopt ben.

Eigenlijk wil ik niet meer zo veel druk op mezelf zetten. Ik sporte op een gegeven moment bijna elke dag en voelde me schuldig om een dagje te chillen. Nu wil ik het bij 3/4x per week houden. Ik heb inmiddels een maand niet gesport om zo mezelf even te resetten.

Ja ik ga nog even wachten tot ik wat beter te pas ben en eerst opbouwen door elke dag een wandeling te maken. Als dat weer wat lukt en ik weer met druk en doelen stellen om kan gaan, wil ik wel beginnen.

1 like

Telt het maken van een lange-afstand-wandeling vakantie ook als sportief doel? Dat wil ik in 2019 gaan doen! Tocht van 8/9 dagen.

Verder moet ik mezelf echt proberen ertoe te zetten minimaal 3 keer te sporten, laatste maanden vond ik het met 1 of 2 keer wel voldoende…

5 likes

Ik heb in 2018 nauwelijks iets aan sporten gedaan, dus dat wil ik in 2019 weer oppakken. Het liefst zou ik een oosterse vechtsport willen beoefenen en daarnaast nog iets van krachttraining of crossfit, maar dat wordt alles zo bij elkaar genomen misschien wat te prijzig. :thinking:

Ik houd het bescheiden, ik wil 1 strict pull up kunnen en 3 a 4 keer per week blijven sporten (doe ik al jaren)

Ik wil weer regelmatiger gaan sporten en ool mn deadlift, sqaut en hip thrust verbeteren 2018 was echt een intens slecht jaar en ik moet echt weet mm ritme terugvinden. Heb me vanmiddag opgegeven voor een personaltrainingprogramma bij de sportschool, dan moet ik iig wel 2x per week gaan trainen!

Leuk topic dit! Succes met alle doelen :muscle:

1 like

Hou me op de hoogte hoe het bevalt! :slight_smile::slight_smile: