Sportieve doelen voor 2019

Ik ga in april 2019 voor het eerst meedoen aan een 5km loop. Deze loop wil ik al jaren doen, elk jaar lijkt het me zo tof. Nu doet er een team van m’n werk mee en ga ik meedoen.

In het nieuwe jaar beginnen met trainen. Verder wil ik sowieso weer regelmatig naar de sportschool.

1 like

10 km in een stuk kunnen hardlopen.
Misschien een keer meedoen aan een wedstrijd/ evenement hardlopen

2 likes

Ja zou ik zeker doen! Is heel leuk om eens aan mee te doen en ik kan zelf ook altijd veel sneller tijdens zo’n wedstrijd dan als ik zelf ga hardlopen haha.

Ik had voor 2018 geen doelen. Ik ben de laatste maand wel begonnen met hardlopen, dat wil ik volhouden in 2019.

Doel

  • meedoen aan een 10km en binnen 60 minuten finishen.
2 likes

Twee keer per week blijven bootcampen
5km onder de 30 min. (Ik zit er nu net nog een kleine minuut boven)

Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ik denk hieraan:

  • inschrijven in een sportschool/groepslessen (en dus ook geregeld gaan)
  • regelmatiger gaan lopen en 10 km aan 1 stuk lopen. Idealiter doe ik ook een loopwedstrijd, maar ik kan nooit in het weekend, dus ik moet eens zoeken naar wedstrijden tijdens de week.
  • de Belgische kust afwandelen en sowieso vaker gaan wandelen. Ik wil volgende zomer en winter een langeafstandswandeling en/of bergreis/-expeditie maken.

Ik ga weer beginnen met sporten… In een sportschool waar ook groepslessen gegeven worden (bij mijn vorige sportschool was dat niet). Er is ook spinning, daar ben ik wel benieuwd naar! Vroeg me alleen af… is dat te doen als beginner? Want er is ook een ‘easy spinning’ mogelijkheid, maar dat is op 1 tijdstip en dat moment kan ik niet…
Wil graag 2-3x per week gaan sporten en daarnaast zo vaak mogelijk 10.000 stappen per dag.

ik vind van wel hoor, zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar je kan je fiets zo zwaar zetten als je zelf wil en zo hard trappen als je wil!

Ah oke, top! Dat het zwaar is twijfel ik idd niet aan haha! Ga het in het nieuwe jaar proberen :sunglasses:

1 like

Ik vind spinnen heel zwaar, maar echt supertof. De combinatie van een goeie trainer en leuke muziek zweept me echt helemaal op. Ik ga veel dieper in die lessen dan ik op mezelf zou doen. Ik vind het als beginner ook zeker te doen! Je kunt, zoals gezegd, de weerstand van je fiets instellen. En je kan het altijd even wat rustiger aan doen als het niet meer lukt. Iedereen moet ergens beginnen, dus ik zou het zeker proberen!

Thanks! Dit motiveert me wel, was bang dat ik als slappeling zou falen haha!

1 like

Haha oke, ik moet bijstellen. We hadden net bij crossfit een PR-dag…
Deadlift heb ik precies gehaald, squat was zelfs 72,5. De rest nog niet gehaald.
Het wordt nu dus:

  • 100 kilo deadlift
  • 90 kilo squat
5 likes

Een halve marathon rennen onder de 2 uur. Mijn PR is nu 2.03.

1 like

Hoe bevalt het tot nu toe? Heb je dagelijks contact met je coach of wekelijks? Nu je er een poosje mee bezig bent: zou je het nogmaals doen met de kennis en ervaring die je nu hebt?

Gemiddeld twee keer per week sporten

Ik heb al gekeken naar de dagelijkse coach, maar ik vind dat nog erg prijzig. Misschien dat ik voor de wekelijkse variant ga. Sport je ook 4 keer per week? En doe je dit thuis of op de sportschool?

Wie is je coach?

Beetje brutale vraag, maar: Vroeger hadden ze nog persoonlijke kortingscode waardoor je beiden nog een flinke korting krijgt. Dus als je er een hebt :raising_hand_woman:

Ik vind het wel spannend. Vraag me ook af of ik na 2 maanden nog steeds gemotiveerd ben. Wat ik wel weet is dat hoe ik er nu uitziet me niet gelukkig maakt en daar wil ik graag verandering in brengen.

De handstand is vandaag gelukt tegen de muur! Dus die stel ik nu bij naar stabiel los in een handstand kunnen staan.

9 likes

Aangezien ik weer ben begonnen met weightlifting (en crossfit, maar vind gewichtheffen het leukste), wil ik daar nu ook doelen aan gaan stellen, dus bij deze:

Deadlift: 90 kg (zit nu op 60, maar is niet maximale gewicht want doe nog 5x 60kg maar wil het rustig opbouwen, misschien red ik 100 ook wel eind van het jaar maar wil realistisch blijven haha)
Squat: 70kg
Push Jerk: 40kg
Benchpress: 40kg (ik ben net begonnen hiermee, doe nu 10x 20kg en geen idee hoe snel ik dit op kan bouwen)

Oh, en ik wil 40km wandelen in mei, vind ik ook wel een soort sportdoel.

Ik heb trouwens geen idee hoe realistisch mijn doelen zijn. Ik heb een snelle spieropbouw en ben redelijk sterk dus kan ook zijn dat ik er zo aan zit, maar dan stel ik mijn doelen wel weer bij, haha. Voor nu zijn dit in elk geval mijn doelen.

5 likes

Ik bedacht me ineens dat ik 2 van de 3 heb gehaald:

100 kg deadlift is inmiddels 105 (x4 reps) -> volgende doel wordt 150, maar hoeft niet per se dit jaar
en 150 kg hipthrust is ook gelukt (x5 reps) -> volgende doel is 200

Squat zit ik op 85, maar denk dat 87,5 en misschien zelfs 90 ook moet lukken. Ff iemand vragen om te spotten anders durf ik niet haha.

Hoe gaat het bij jullie?

2 likes

Nog steeds geen doel joe :woman_shrugging:. Maar aangezien mijn PR op de 10k 48 minuten is, wil ik eigenlijk binnenkort wel een 5k ergens lopen om daar ook een officieel PR te halen.

@Hondje Wat goed dat je al op 2/3 zit! Nog genoeg maanden om ook doel 3 te halen?