Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ik wil altijd een briefje zodat ik me kan voorbereiden. Mijn bed staat boven de woonkamer van de buren en het is super gehorig. Als ik van te voren weet dat er een feestje is kan ik ervoor kiezen weg te gaan. Ik laat het hun ook altijd weten zodat ze niet kunnen zeiken, had je maar weg moeten gaan :roll_eyes:

2 likes

Nee oke, het ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor muziek/lawaai het is. Als je constant hardstyle hoort dan kan dat niet, maar als je mensen luid hoort praten/lachen etc. dan zou ik dat niet erg vinden. Dan zou ik met oortjes film gaan kijken ofzo.

Ja en ze hebben net zoveel recht op een feestje als ik. Andersom vind ik een feestje van hun geen probleem. En ik ga dan niet om 04:00 zeiken over het lawaai, had ik maar weg moeten gaan

Ik zit er echt niet op te wachten dat ik elke week in mijn eigen huis alleen maar een film kan kijken met oortjes in

Gelukkig geven mijn onderburen nooit feestjes, dus ik hoef me hier niet druk om te maken.

4 likes

Ohja nog ff extra toelichting, ons huis is heel goed geĂŻsoleerd, dus onze naast buren horen we sowieso alleen als ze buiten zijn. En ik kan me ook echt goed afsluiten voor omgevingsgeluiden.

Nee dat kan ik mij wel voorstellen. Wellicht heb ik gewoon een verkeerd beeld, want mijn huis is vrij goed geĂŻsoleerd en heb geen boven of onderburen alleen naaste buren.

1 like

Maar dit gaat over mijn buren en mij toch? Dan ben ik er voor dat ik dit aanpak hoe ik wil.

Klinkt meer alsof jij voor je buren bepaalt hoe zij moeten reageren, haha

9 likes

Ja dat scheelt een hoop! Ik woon in een heel oud huis, je hoort alles hier.

1 like

Ik kan nu ook weer meegenieten van de muziek van mijn onderburen. We delen een trappenhuis heb verder gewoon alles voor mijzelf maar hun hebben altijd hun ‘voordeur’ open staan. Kan soms ook meegenieten met hun gesprekken.

Drink jij melk bij het avondeten

• Nee
  • Gatver nee
  • Ja

0 stemmers

Omg jullie reageren allemaal zo snel
Love dit topic daarom haha

3 likes

Ik drink sowieso geen melk, want vies, maar bij het avondeten? Kan ik me hooguit voorstellen als je pannenkoeken eet (daar zijn ze weer :grin:), daar schijnt het lekker bij te zijn, maar melk bij je rijst of je pasta of zelfs je agv’tje lijkt me echt een vreselijke combi.

1 like

Doen best veel mensen!

@Briseis @Eddie Ik woon in een mega gehorig huis, ik kan de gesprekken van buren horen in mijn slaapkamer. Wij geven zelden feestjes, max drie keer per jaar. Iedereen heeft recht op een feestje en bij ons is het gewoon zo dat je 100% zeker weet dat je er last van gaat hebben. Dus als je dat niet wil ga je een nachtje weg. Ik vind dat helemaal niet raar, ik ga niet voor hun bepalen dat ze geen feestje mogen geven, net als dat ik verwacht dat ze dat niet bij mij doen
 Dat is de verstandshouding die wij hier hebben. Ç’est ça :woman_shrugging:t2:

3 likes

Echt nog nooit gehoord. Maar ja, ik heb sowieso geleerd dat je alleen water drinkt bij het avondeten, of wijn. Melk was voor bij het ontbijt of door de cornflakes/muesli.

Nu al heel lang niet meer, maar als kind altijd bij het avondeten een groot glas koude melk. Geen idee wat de gedachte erachter was. Vond het toen ook echt lekker, terwijl ik nu echt nooit meer melk drink.

2 likes

Dat zal bij sommige wel zo zijn. Al kan ik mij ook goed voorstellen dat een pil die je iedere dag inneemt, meer met je doet dan ervoor zorgen dat je niet zwanger kan raken.

1 like

Bizar kromme redenatie. Vind juist dat helemaal niet iedereen recht heeft op een feestje. Had je maar een zaaltje moeten huren ipv verwachten dat je buren maar weg gaan als ze er last van hebben. Als geluidsoverlast tot na de wettelijk toegestane tijden doorgaat heb je je gewoon aan te passen, imo.

6 likes

Waar is “jus” en waarom heeft niemand nog geshockeerd gereageerd dat ie er niet bij staat?! Vijver maken in het midden, jus erin en dan (nep)spekjes als visjes. Er ís geen andere manier van boerenkool eten.

25 likes