Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ik vind kleding van Zara wel “duurder”, maar het valt voor mij niet onder een duur/duurder merk. Zou het wel zonde van mn geld vinden om mijn baby allemaal Zara kleding aan te trekken

1 like

Hema en Zara hebben zo’n beetje dezelfde prijzen voor baby kleding… denk dat ze Zara als goedkoop ziet.

1 like

Ik zeg altijd No judgement maar ik judge de fuck uit mensen die Phoebe als fave benoemen. Irl zou niemand toch een Phoebe in zn leven willen hebben? Lijkt me echt ontiegelijk vermoeiend.

23 likes

Als jij naar een concert gaat, hoe groot deel van de muziek van desbetreffende artiest ken je dan meestal?

• 0 - 20%
  • 21 - 40%
  • 41 - 60%
  • 61 - 80%
  • 81 - 100%

0 stemmers

Ja!!! mensen noemen Rachel egoïstisch maar Phoebe is echt een waardeloze vriendin.

Ik vind Rachel heel irritant. Weet niet helemaal waarom, egoïstisch/ leeghoofdig/ oppervlakkig ofzo?

Om Phoebe moet ik nog wel lachen, maar niet dat het een goede vriendin zou zijn.

10 likes

Haha sorry als ik Rachel heel irritant verdedig, maar ik vind dat Rachel van iedereen het meeste groeit tov hoe ze in het begin is, ze erkent haar fouten en ze is op het eind echt zelfstandig EN ZE HAD GEWOON IN DAT STOMME VLIEGTUIG MOETEN BLIJVEN ZITTEN WANT FOK ROSS

21 likes

Bij nader inzien moet ik misschien toch Monica kiezen, iemand die graag mn huis eens grondig schoonmaakt en lekker kan koken/bakken :biggrin:

1 like

Ja, ik ben hier diep vanbinnen ook nog steeds ZO BOOS om. Fuck Ross.

1 like

Ik las hier vandaag iets over op at5
www.at5.nl/artikelen/187235/treinbedelaars-delen-briefjes-uit-aan-agenten-in-burger

Wow ik beleef Friends zo anders haha.
Maar Joey is m’n favoriet. Da’s volgens mij echt de beste vriend die je je wensen kan.

11 likes

Zo goed verwoord, zat echt hardop te knikken tegen mijn computer merkte ik. Geheel eens met alles wat je hier zegt.

2 likes

De daklozen- en hulpkwestie doet me sterk hieraan denken:

Het is natuurlijk een scheve verhouding, jij (ik) beschikt wel over middelen waarover de behoevende mens in kwestie niet beschikt. Het probleem is dat jij (ik) je niet op die manier kunt verplaatsen in de benarde situatie van een ander. De meeste mensen raken ook niet dakloos omdat ze te lui zijn om hun handen uit de mouwen te steken. Het is een opstapeling van nare situaties, ik noem maar even wat, bijvoorbeeld: baan kwijt door ziekte, ophopende schulden, huis uit gezet, bij vrienden moeten overnachten, geen permanent adres dus geen zorgverzekering, verslaving want stress relief, maar evengoed meer stress want verslaafd, dakloos en buiten de maatschappij geplaatst. Bijvoorbeeld. Niet iedereen komt makkelijk aan een baan, als afkicken zo makkelijk was, zouden minder mensen verslaafd zijn denk ik, en noem maar op. En ieder probleem is makkelijker aan te pakken als de overige factoren in het leven beter op orde zijn. Zo iemand heeft niet alleen het probleem dat ze hun “handje moeten ophouden”, maar ze hebben alles tegen. En ook de schaamte en het stigma, dat mag echt niet onderschat worden.

Het heeft iets scheefs en vernederends om er zo stellig van uit te gaan dat jij (ik) in dezelfde situatie het helemaal anders en constructief aan zou kunnen pakken. Dat weten we niet (de meesten dan toch). En we denken ten onrechte dat wij supersterk en hardwerkend zijn en daarom onze zaken op orde hebben. We hebben enkel het geluk dat we (nog) niet afgegleden zijn.

18 likes

Nou :frowning: Het is toch gewoon een inhoudelijke discussie? Niemand heeft persoonlijke aanvallen gemaakt voor zover ik gezien heb.

8 likes

Dat zegt niemand.

Direct iets persoonlijks opnemen is niet erg constructief. Waarom maakt het je zo boos?

1 like

En wat als je het echt niet kan door psychische problemen bijv.?

@Nixon Sterker nog, wat ik en volgens mij meerderen met mij hier proberen te zeggen, anders dan jou (of een ander) uit te maken voor expres arrogant en gemeen, is dat onze bevoorrechte positie voor onbewust (!) arrogante en voor de hulpbehoevende partij vernederende denkbeelden kan zorgen.

5 likes

Vrijstelling is niet echt nodig met een wajong.

Dit doet me denken aan een situatie vorig jaar in het buitenland. Terwijl we 's avonds laat naar huis liepen benaderde een vrij jonge jongen (18 gok ik) me en probeerde me ondanks dat ie moeite had met Engels heel uitgebreid z’n situatie uit te leggen, wat ie afsloot met de vraag of ik wat kon missen om bij te leggen aan een treinkaartje terug naar huis. Hij kwam inderdaad vooral heel beschaamd op me over, wat ie zelf ook aangaf en wat ik me goed kan voorstellen. Hij begon ook eerst met dat uitgebreide verhaal omdat ie de situatie wilde toelichten, wat voor mij niet eens gehoeven had toen op het eind duidelijk werd wat ie wilde. Ik pakte toen direct m’n portemonnee erbij en gaf hem het losgeld dat ik nog had. Hij super dankbaar en geholpen daarmee, en daar gaat het toch om.

Tegelijkertijd was degene met wie ik was al tijdens zijn verhaal (zij stond op paar meter afstand) afkeurend aan het kijken, vroeg me tussendoor waar ik bleef, en viel daarna over het feit dat ik hem geld had gegeven. Hij had me vast voor de gek gehouden zei ze en ze snapte niet dat ik daarin meeging. Ik snapte dan weer totaal niet dat zij niet eens wilde luisteren naar waarom ie me aansprak, hem geen blik waardig gunde en automatisch van het slechtste uit ging. En ook als het wel zo is dat het een verhaal was om zieltjes te winnen (wat ik betwijfel) en zo geld af te troggelen, dat risico neem ik dan graag voor lief als er ook de kans is dat het wel waar was en de nood echt hoog was en daarmee geholpen. Ik schrok best van haar houding hierin. Niet dat ik vind dat ze aan iedereen geld zou moeten geven, doe ik zelf ook niet vind ik zelf ook soms afhangen van de situatie (zo fietst er hier regelmatig vrouw rond die om de paar seconden op een agressieve manier naar iemand schreeuwt of je geld voor d’r hebt, de ene seconde kan dat voor een buskaartje zijn ook al zit ze op de fiets, een seconde later weer voor wat anders), maar die verheven houding vond ik echt naar.

En het laatste dat in mij op kwam op dat moment is dat ie er iets voor terug moest doen, om ontopic te blijven :wink:

11 likes

Maar vind je dat omdat het anders oneerlijk is dat mensen “zomaar” geld krijgen terwijl andere mensen werken voor hun geld? Want dan zou ik zeggen dat het ook oneerlijk is dat sommige mensen in omstandigheden zitten waarin zij om verschillende redenen niet kunnen werken of nergens worden aangenomen. Het leven is ontzettend oneerlijk. Sommige mensen hebben miljarden, sommige mensen hebben niks. Sommige mensen leven gezond tot 111, sommige mensen strijden hun hele leven tegen verslaving, hebben geestelijke of lichamelijke problemen die hen tegenhouden te werken. Dat is vooral heel erg oneerlijk voor hen, niet voor “ons”.

Aardigheid en compassie is gratis. Trots is duur. Niemand droomt er van te bedelen, de hele dag geïsoleerd thuis te zitten, afhankelijk te zijn. Niet alles draait om geld, of opbrengst of functionaliteit.

35 likes