Stel hier je persoonlijke vraag #2

Omg ben ik echt de enige die meer dan 2x per jaar gaat ja? :sob:

1 like

Of levertraan :tongue:

Is toch ook nergens voor nodig?

Nee, ik ook.

1 like

Haha dit vond ik als kind dus echt heerlijk. Kon zo die hele pot leeg eten!

Gaatjes vullen bijvoorbeeld?

En de behandeling van cariës voert mijn tandarts niet uit in combinatie met de algemene controle (waaronder tandsteen verwijderen e.d.).

1 like

Veel te weinig. Ben denk ik al 4jr niet geweest, terwijl ik elk jaar braaf een tandartsverzekering bovenop mn basisverzekering heb. Ik vind een goed gebit echt belangrijk, dus neem mezelf steeds voor om te gaan, maar heb niet eens een tandarts :see_no_evil:

Ik ben hier vet nieuwsgierig naar omdat ik vaak zie dat mensen het niet doen maar ik zelf wel want ieh bacteriën;

Was jij verse groenten voor je ze eet/bereid wanneer ze niet in plastic verpakt zijn als je ze koopt (zoals courgette, komkommer, bloemkool, broccoli, sperciebonen, tomaat, aubergine, krop sla)

• Ja, altijd
  • Soms, hangt af van de groente
  • Alleen als ik ze niet verhit
  • Nee, nooit
  • Anders, leg uit

0 stemmers

En als ze wel in plastic verpakt zijn (bv paprika’s, komkommer, venkel?

• Ja, altijd
  • Soms, hangt af van de groente
  • Alleen als ik ze niet verhit
  • Nee, nooit
  • Anders, leg uit

0 stemmers

En fruit (als je het niet schilt, zoals frambozen, aardbeien, appels, peren)?

• Ja, altijd
  • Soms
  • Nee, nooit

0 stemmers

I just can’t be bothered :no_mouth:

5 likes

Ik was niks eerst. Maar ik geloof ook niet dat je er iets ‘af haalt’ door met water af te spoelen. Alleen maar waterverspilling.

13 likes

Iedereen is altijd helemaal in shock als ik zeg dat ik m’n groenten en fruit nooit was maar ik leef nog dus het zal wel

16 likes

Ik weet nu al dat ik het ga vergeten (story of my life) maar ga mn best doen :hugs:

Ik was de meeste groente wel, paprika, courgette tomaat als ik het thuis eet (dit eet ik ook elke dag op mn werk en dan was ik het weer niet). Broccoli, spinazie, sperziebonen enz koop ik altijd in een zak, dus dat was ik nooit.
Fruit hangt van de fruitsoort af. Aardbei wel altijd, appels nooit en als ik ooit peer eet was ik dat ook niet.
Raar eigenlijk, geen idee waar ik dan het onderscheid in maak

2 likes

Aaah ik vind het oprecht de slechtste keuze ooit om juist dáár te gaan eten met een vegetariër in je gezelschap. Ik had dan idd demonstratief op een blaadje sla gaan knagen. Ze hadden toch friet, pfffft.

3 likes

Oh wauw, ik kom er door deze poll dus achter dat ik mijn groenten bijna nooit was (eigenlijk alleen als ik voor iemand anders kook, in mijn eentje boeit het me niet zo), maar mijn fruit dus ál-tijd.

Why the difference?! :face_with_monocle:

2 likes

Ja, ik denk dat je gelijk hebt en het (gevoelsmatige) verschil daar in zit. Werkelijk nooit bij stilgestaan.

1 like

Voor de mensen die wél hun groenten wassen, hoe doe je dat dan:

• Met water
  • Met handzeep(?)
  • Met een ander middel(?)

0 stemmers

Ik kan me niet voorstellen dat je iets anders gebruikt dan water? En ik kan me ook niet voorstellen dat water een verschil maakt

Hahaha, met handzeep, smakelijk.
Maar soms kan water echt wel een verschil maken, zoals hierboven al gezegd werd met prei waar vaak gewoon zand op zit.

1 like

Maar met water was je ook niet de bacteriën eraf, maar het zan/modder en een deel van de bestrijdingsmiddelen

2 likes

Ik bedenk me trouwens dat ik sommige groente/kruiden die ik wel verhit ook was, ivm zand bijvoorbeeld.

1 like