Ik ook, totaal niet verwacht haha
gelukkig zijn er toch enkele met wat culturele normen
De dag dat The OC op netflix komt roep ik uit tot nationale feestdag
Het klinkt als veel maar ik verbaas me er toch elke maand weer om hoe snel het opgaat. Deze maand moet ik 150 euro contributie voor de verenging betalen bijvoorbeeld. Dan heb ik dus nog 150 over. En afgelopen maand had ik een verjaardagsetentje van 60 euro en een nieuwe broek gekocht en dan ben je ook al weer 100 euro kwijt. Het gaat soms best snel. En ik zeg dit niet om medelijden te wekken ofzo hoor, want ik red me prima. Maar het is niet alsof ik lekker alles kan spenden ofzo.
- L.C.
- Audrina
- Brody
- Heidi
- Whitney
- Spencer
- Justin bobby
- Holly
- Stephanie
- Lo
- Kristin
- Frankie
- Geen idee
0 stemmers
Interessante discussie wel, ik vind 300 euro juist best wel laag als ik kijk naar wat ik en mijn vrienden tijdens mijn studententijd besteedden… ik zat denk ik aan het dubbele als ik terugreken en mn beurs, salaris en lening (die tel ik dan even mee) bij elkaar optel.
Edit: was overigens ook wel een big spender, had het grootste deel van mn studie niet hoeven lenen als ik wat zuiniger was, maar dat wilde ik toen niet
Ik ben al even geen student meer, maar ik ben benieuwd hoe jij dan kijkt naar uitgaven voor drankjes/stappen. Want dat wordt volgens mij nog steeds wél veel gedaan onder studenten en zo’n avondje naar de kroeg tikt toch behoorlijk aan. Lijkt me niet dat je dit onder je vaste lasten schaart.
Daarom heb ik het idee dat het beeld dat @anon98052296 heeft van haar situatie wel klopt. Want met dat budget is het:
boodschappen + paar x biertjes/wijntjes doen
of
boodschappen + een nieuwe broek
En heeft ze het dus echt niet zo ruim, terwijl ik veel studenten wél die biertjes/wijntjes zie doen.
Ik vond van wintersport alles super leuk, behalve het sporten. De sfeer en het eten enzo: top
Ik ken One Tree Hill wel, maar heb op “wie?” gestemd omdat ik al die lui stom vond (en de serie eigenlijk ook wel…).
Echt? Vind haar steeds meer een Kardjenner kloon worden, net als Lucy Hale met 'r opgepompte lippen. Doe mij Troian maar, dan mag ik ook nog eens met Mike uit Suits seksen :D. Maar qua PLL-personage sowieso Mona, de enige die nog een greintje common sense had af en toe.
ah yes, eindelijk iemand die ook bang is wanneer je niet meer kan staan in het water. Het heet trouwens bodemangst. Ik ben hier zo bang voor, zelf in het zwembad. Ik ga meestal maar tot de 1m80 en loop dan op m’n tenen haha
Van die 300 moeten nog boodschappen worden gegaan he. Dus dan blijft er ongeveer 150 euro per maand over voor kleding, sporten, biertjes, cadeautjes, treinkaartje als je overgehoopt doordeweeks eens naar je ouders moet. Het kan, maar zou het echt niet ruim willen noemen
Lo is de enige niet basic in de hele cast.
Hmm, 150 euro klinkt veel, maar komt neer op 5 euro per dag (35 per week). Is echt geen absurd of onrealistisch bedrag voor boodschappen, zeker als je daar zaken zoals shampoo en wasmiddel bij rekent. Nibud rekent overigens 5.88 minimaal voor voeding per dag!
Heb zelf ook geen 300 te besteden (meer richting 150), maar merk toch wel dat de meeste studenten in mijn omgeving een stuk meer hebben. Weet natuurlijk geen bedragen, maar regelmatig naar feestjes of duurdere uitstapjes, in de zomer een week op vakantie en ergens in het jaar nog een stedentrip lijkt best wel doorsnee te zijn. Weet trouwens niet of dit aan mijn omgeving ligt hoor!
In mijn omgeving hebben alleen de buitenlandse studenten het zo breed, ik heb zelf waarschijnlijk iets van 100eu per maand vrij te besteden (maar leen ook erg weinig), terwijl mijn internationale vrienden en studiegenoten makkelijk aan de 500+ per maand komen, maar die krijgen ook veel geld van hun ouders of werken naast dat ze geld van hun ouders krijgen voor studie en huur. Maar ik ken eigenlijk ook maar 4 nederlandse studenten, en wij hebben allemaal echt bijna niks vrij te besteden :’)
Ik vind € 300 ook wel ‘veel’ voor een student, zeker als je daarnaast niet werkt.
Maar van 100 eu kan je toch niet leven??
Wow bizar die bedragen.
Kan prima! Heb dat zelf ook een tijdje gedaan, maar merkte wel dat ik veel minder sociale dingen deed omdat ik daar het geld niet voor had (na boodschappen blijft er niet veel over). Leen nu wat extra zodat dat wel gewoon kan.
Ja dat snap ik maar gelukkig zit ik niet in die positie en ik kan me het dus ook niet voorstellen. Als ik uitga geef ik al makkelijk 20 euro uit, dat is dan een vijfde van je budget. Maar dan kun je dus niet uit, of nieuwe kleren kopen, of een keer tanken als je een auto hebt. Straks gaat je band lek of je broek stuk, of je hebt een etentje. Mij lijkt het heel zwaar om 100 eu per maand over te hebben🙈