Ja dit klopt. Eerst worden alle schulden verrekend (daartoe behoort dus ook de crematie/begrafenis) en daarna krijgen de erfgenamen hun deel
@flwhrs ah oke, ik dacht wel eens wat gelezen te hebben over mensen die zelf in de problemen kwamen omdat ze niet direct bij het spaargeld/de erfenis konden, maar misschien was dat dan een apart geval. Gelukkig maar dat dat in principe dan niet zo is.
Als je uit de trein moet, blijf je dan zitten tot de trein (praktisch) stil staat?
- Nee
- Ja
- Ja, maar alleen als ik weet dat de trein langer stil staat (bijv eindstation)
0 stemmers
Hangt er vanaf of ik snel mān overstap moet halen of alle tijd heb
Als je naar de radio luistert naar welke zender luister je dan?
- Radio 1
- Radio 2
- Radio 3fm
- 538
- Q music
- Skyradio
- Radio 10
- 100% NL
- Slam!
- Sublime
- Radio Veronica
- Locale zender
- Anders namelijkā¦
0 stemmers
ik ook!!! In Amsterdam wel, dus daar mag het
studio Brussel of 100.5 (is Duits) Nederlandse zenders ontvang ik slecht in the dirty south
Een feest geven in je achtertuin (geen muziek maar wel geschreeuw en gelach) op een doordeweekse dag is geoorloofd tot:
- 22:00
- 23:00
- 23:30
- 00:00
- 01:00
- De hele nacht
0 stemmers
Radio 4
OkƩ ben niet de enige die 23:30 al te laat vind haha. Snap ook niet wie er komt op een dinsdagavond? Werklozen/huismoeders? Ze zijn ouder dan 30 dus studenten zullen het niet niet meer zijn.
Mits het een eenmalig dingetje is en niet wekelijks of maandelijks Ʃn de buren zijn ingelicht!
Funx
Ik heb liever muziek dan luidruchtige mensen. Ik zou zeggen 23:00 Max
Decibel of FunX meestal.
@En_17_Anderen als jij meer dan 20.000 euro op je rekening hebt staan, nee, dan is het niet nodig. Maar als je dan niet hebt dan vind ik het wel nodig. Want geloof me, dat kost een beetje een begrafenis, 5 jaar geleden (zal nu ongetwijfeld meer zijn). Ik vond het destijds vreselijk dat er beknibbeld moest worden op kaarten, kist etc., want je wilt iemand een mooie uitvaart geven. Zij zeiden altijd dat ze persƫ begraven wilden worden maar daar was gewoon geen geld voor, vreselijk. Mede daarom ben ik er groot voorstander van.
Maar is verzekeren financieel sowieso niet voordeliger? Als ik met de premie die ik nu betaal bereken t/m mān 90e is 6300 euro, terwijl ik een verzekerd bedrag heb van 15000 volgens mij. Bij andere verzekeringen heb je geen idee of je hem zult gebruiken, maar dat weet je hierbij dus wel. Dus is dan toch juist voordelig of denk ik verkeerd?
Ik zorg dat ik genoeg geld op mān spaarrekening heb staan voor een simpele crematie. Ik hoef helemaal geen āuitgebreideā uitvaart. Als mijn familie/vrienden dat toch willen zouden ze zelf eventueel wat geld bij kunnen leggen maar wat mij betreft niet nodig.
Om in de verzekeringensfeer te blijven. Hebben jullie een aansprakelijkheidsverzekering? (Voor particulieren, is dus niet hetzelfde als de verplichte wa verzekering voor de auto!)
Shit het lukt me niet om een poll in te voegen op mijn telefoon. Kan iemand het opnieuw doen met optie ja/nee?
Heb je een particuliere aansprakelijkheidsverzekering?
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Thanks!
Voor de mensen die nee stemmen, waarom niet?