Omdat ik vermoed dat @Oprah met een reden de naam zelf nooit gebruikt, dus dan doe ik dat ook niet wanneer ik haar “schuilwoord” uit ga leggen!
Jawel, maar ik heb het grootste deel van mijn leven in dezelfde stad gewoond (wel binnen die stad verhuisd). Toen ik in een andere stad studeerde, bleef ik ook gewoon bij hem (in België blijft je officiële adres doorgaans bij je ouders staan in die periode). En nu woon ik sinds een halfjaar wel een stuk verder (en in een ander land), dus ik weet niet zo goed hoe het nu werkt.
Hoe werkt dat dan in Nederland? Heb je niet veel meer mensen die zich ziek melden als je geen doktersbriefje nodig hebt?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik denk dat er in Nederland meer regels zijn over wie je huisarts kan zijn? Ik heb iig binnen dezelfde stad ook ver en dicht bij mijn huisarts gewoond en officieel zit hij zelfs in een andere stad, omdat hij op de grens woont. Dat is nooit een probleem geweest. In nood is het toch gewoon de ambulance die er snel moet zijn? Daar komt een huisarts toch niet voor langs?
Waw, dat wist ik niet. Ik ben helemaal voor minder beknottende regels, maar heb je dan niet vaak dat mensen zich voor 1 dag ziek melden, omdat ze vandaag geen zin hebben? En kan je jezelf bijvoorbeeld ziek melden voor een examen, zodat je een extra herkansing krijgt?
Dat een huisarts binnen 10 min bij je moet kunnen zijn in geval van nood snap ik ook niet helemaal. Als er echt iets is komt er toch idd een ambulance?
Je kan je wel 1 of 2 keer per jaar een dagje ziek melden als je geen zin hebt om te werken. Als je dit vaker doet heb je meestal toch echt een probleem.
Bij ons kreeg je daardoor geen extra herkansing bij afwezigheid van een examen. Dan moest je de toets tijdens de ‘‘reguliere’’ herkansing maken en had je uiteindelijk dus maar één kans.
Mocht je echt een goede reden hebben werd dit besproken door de examencommissie en kon je een extra kans krijgen, maar met een griepje had je gewoon pech.
Ah, wel jammer, maar dat zou misschien ook te gemakkelijk zijn. Bij ons krijg je met een doktersbriefje een extra kans, 1 of een paar weken na het examen dat je door ziekte hebt moeten missen (de echte herexamens vallen in augustus).
Oh ja, dat is ook wel een goede oplossing! Bij ons zijn de hertentamens in dezelfde week als de reguliere tentamens. Dus je hebt ook kans dat jouw herkansing op hetzelfde moment valt als je reguliere tentamen. Dus dan moet je weer een blok later herkansen. Niet zo handig
Ik heb even teruggerekend en deze maand is het precies 5 jaar geleden dat ik ben geweest haha
Ik noem dat zelf nooit eigenlijk. Alleen als ik dr. zou zijn zou ik het meldenswaardig vinden. Vind drs. vaak een beetje “overdreven”, ik bedoel het is “maar” een master.
Volgend jaar moeten we kiezen voor een permanente tijdzone, wintertijd of zomertijd. Wat wil jij?
- Wintertijd
- Zomertijd
- Tussentijd
- Ik haat verandering
0 stemmers
Krijgen jullie (gratis) lunch op het werk?
- Ik neem altijd mijn eigen lunch mee
- Ik krijg gratis lunch op m’n werk
- Ik krijg lunch op m’n werk, maar dit gaat wel van mijn loon af
0 stemmers
Ik ken de cijfers dus daarom ook de “”""""
Ik bedoel er is een kantine waar ik het zelf moet kopen dus in principe gaat het wel van m’n loon af maar dat bedoelde je denk ik niet
Haha nee dat vind ik onder eigen lunch vallen
Maar sommige bedrijven regelen altijd een verse lunch e.d., maar houden dan wel X bedrag in op je loon
Eh ik weet niet wat wat is
Heb jij een 9-tot-5-mentaliteit?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik vind dat best een hoog percentage. Ik gebruik mijn titel alleen bij sollicitaties.
We zitten nu in zomertijd, de klok staat een uur vooruit. In de wintertijd wordt de klokt weer teruggezet. Komend voorjaar wordt de klok weer vooruit gezet maar moet Nederland kiezen of ze dit houden of nog eenmalig terugzetten.
Edit: Wintertijd was de oorspronkelijke tijd maar zomertijd is ingevoerd om energie te besparen ( het wordt dan later donker)
Als het zomertijd blijft blijven de zomerdagen lang licht maar komt de zon pas rond 10 uur op in de winter.
Bij wintertijd zal het een uur eerder donker worden maar is het op de normale tijd in de winter licht.
Ik zou m’n titel niet noemen, maar meer omdat ik het eigenlijk raar vind dat er zoveel belang gehecht wordt aan opleidingsniveau/intelligentie.
We zijn allemaal mensen die poepen hè.
Je bent gewoon docent daar dus op basis daarvan mogen ze je gewoon best serieus nemen.
10 uur? hallo winterdepressie