Stel hier je persoonlijke vraag #2

Appartement van 50m2: koelkast en fornuis. Wasmachine staat op de gang.

1 like

Koelkast en kooktoestel zitten ingebouwd bij mij (wel vrij kleine koelkast met heel klein vriesvakje), wasmachine heb ik in de badkamer staan en droger heb ik niet

1 like

Wow ik kan me gewoon niet herinneren of de keer die ik in mijn herinnering heb zitten, echt was of dat ik het heb gedroomd?

Ik woon heel miniscuul en m’n koelkast(je) paste niet in m’n keuken maar die staat in een trapkast ertegenover bovenop een kleine vriezer. Wasmachine staat in de badkamer en droger heb ik geen. Ook geen los kooktoestel trouwens.

1 like

Oh dat is dom van me dat ik maar 1 optie heb geselecteerd

@Musa Oh dat is wel heel fijn wat jij hebt! Deze is dan 42 m2, de wasmachine aansluiting zit in de keuken dus dat is al jammer en kooktoestel moet ik zelf kopen. Dit wordt een kookplaat wat ik op de koelkast kan zetten. Het past allemaal wel, maar ik ben bang dat het zo krap wordt dat ik me er aan ga ergeren. Het balkonnetje zit aan de keuken en daar kan net een stoel op staan. Vind dit zooo lastig want ik wil heel graag uit huis en de kans is groot dat ik deze woning ook krijg als ik hem accepteer maar toch weet ik niet zeker of ik het moet doen :slightly_frowning_face:

Doen! En dan bij ikea en/of pinterest op zoek naar de leukste en meest efficiente manieren om kleine ruimtesin te delen :slight_smile:

6 likes

Ik kan verder alleen maar aansluiten bij @EllaFitzgerald. Ik woon klein maar vind het suuuuper fijn, heb dit ook echt liever dan een appartement met 2 of meer slaapkamers. Vind het super knus en juist leuk om te bedenken hoe ik het zo praktisch en fijn mogelijk kan inrichten. Je merkt dat ook wel wanneer je er woont, wat wel en niet werkt. Dus ik heb gedurende het afgelopen jaar best wel regelmatig nog dingen aangepast, geschoven met meubels en wat nieuwe meubels gekocht. Vind ik ook heel leuk om te doen en hoeft niet duur te zijn ofzo!

7 likes

Oke ik ben in dubio. Afgelopen jaar heb ik mijn bachelor gehaald en start volgend studie jaar met een master. Mijn plan voor dit jaar was om stage te lopen en uitzoeken welke master ik wil gaan doen.
Momenteel loop ik op twee plekken parttime stage; een stage eindigt in november en de andere is wat flexibeler en kan ik zelf aangeven hoe of wat(idee is dat ik er tot mei blijf ongeveer).
Nu twijfel ik heel erg wat ik vanaf december ga doen. Enerzijds wil ik naast mijn huidige stage nog een andere stage doen (zelfde organisatie, andere locatie en functie). Ik zou mij hier inhoudelijk heel erg kunnen ontwikkelen en meer leren over onderwerpen waar ik al 1,5 jaar meer over wil leren.
Anderzijds heb ik ook wel behoefte aan wat meer rust en geld. Dus IPV nog een stage, een parttime baan(chill bij baantje) nemen naast mijn huidige stage, om zo geld te sparen. Plan is dan om ook 1 a 2 maanden te gaan reizen.
Ik weet het niet zo goed en kan wel wat input gebruiken, dus wat zouden jullie doen/adviseren?

• In december starten met die andere stage naast je huidige stage! vergroot je je baankansen en je vindt het super interessant
  • Vanaf december een chill baantje zoeken en 1 stage combineren met werken en een toffe reis plannen
  • Anders

0 stemmers

Ik slaap alleen onder een overtrek en ik heb een fleece deken in bed waar ik af en toe dan even onder lig, meestal heb ik het dan na 10 minuten weer te warm

2 likes

Dit doe ik ook! Ik hoef mijn dekbedden echt nog niet te pakken hoor haha

1 like

Ja dit! Ik ben echt een broeikas snachts (sorry vriend) en word echt gek als ik nu onder een deken lig. Vind mijn overtrek al bijna te warm😂

1 like

Thanks voor je suggestie! Dat zou heel chill zijn maar de stage die ik nu voor ogen heb is vrij specifiek en zou mijn kennis over een bepaald gebied en onderwerp enorm vergroten. Momenteel weet ik daar nu nog te weinig vanaf om er betaald voor te krijgen haha.

Maar ik merk dat ik ‘schrik/baal’ van de uitslag van de pol en dus voor de extra stage moet gaan! (Nu nog toegelaten worden haha)

5 likes

Ja valt mij ook op! Ik ken in mijn omgeving niet 1 geheelonthouder🙈

1 like

Voor de mensen die samen met hun partner een huis hebben gekocht. Hoe hebben jullie het officieel geregeld?

• Samenlevingscontract
  • Samenlevingscontract met twee testamenten
  • Geregistreerd partnerschap
  • Getrouwd met huwelijke voorwaarden
  • Getrouwd zonder voorwaarden
  • Niets geregeld
  • Anders

0 stemmers

Planten en dieren maken beiden geen B12 aan, B12 wordt aangemaakt door bacteriĂ«n die soms in de darmwanden van bepaalde diersoorten leven. In onze eigen darmen leven deze bacteriĂ«n ook alleen dat is te ver ‘down the system’ om het op te nemen. Stel dat we (ew) onze eigen stoelgang (of een extractie) zouden consumeren zouden we daar in veel gevallen voldoende B12 uit kunnen halen, maarja. Eh. Thanks but no thanks. (S. Callender onderzocht dit)

De B12 die “van nature” in dierlijke producten zit is niet altijd voldoende, afhankelijk van hoe en wat je eet. Er bestaat bij (niet alle maar genoeg om er een markt voor te laten zijn) veehouderijen het idee dat het vee suppletie moet krijgen van o.a. B12 ter bevordering van allerlei processen, o.a. de vruchtbaarheid bijvoorbeeld. Er is suppletie op de markt voor vee met o.a. B12 (en ook andere vitamines), dus dat ze het niet krijgen lijkt me sterk.

Stel dat je bijvoorbeeld even alleen naar eieren kijkt, je zou honderden eieren per dag moeten eten om daar je B12 uit te halen. Sowieso al niet haalbaar, maar dan zit je dus alleen ook gelijk per dag aan je maximale jaarinname van cholesterol. (A.S. Levine & A. Doscherholmen)

Wat @Dombo dus al zei; dierlijke producten eten voor de vitamines die er mogelijk in zitten is hetzelfde als cola drinken voor kalium (of roken ter ontspanning). Het komt samen met slechte stoffen je lichaam binnen, waardoor de makkelijkste en veiligste manier om je B12 en sommige andere vitaminen op peil te houden toch echt suppletie is.

Overigens is er minstens één studie gedaan waaruit bleek dat 1 op de 6 vleeseters tussen de 26 en 83 een B12 tekort had, dat is niet weinig. Degenen met de beste B12 waardes waren degenen die suppletie en / of fortified foods consumeerden. (U.S. Framingham Offspring Studies)

Voor vitamine D geldt dit ook, we leven te veel binnen en krijgen te weinig zonuren en andere gezonde bronnen van vitamine D binnen, ik heb van verscheidene artsen én degenen die mijn bloedonderzoek doen (ik laat het regelmatig checken) te horen gekregen dat een vitamine D tekort wel degelijk veel voorkomt in Nederland. Maar hoeveel mensen laten hun bloedwaardes regelmatig checken? Ik denk veel te weinig.

Voor dat laatste heb ik alleen op dit moment even geen bron bij de hand (weet ook niet of die bestaat), maar ik kan me voorstellen dat iemand wiens werk het is om bloeduitslagen te analyseren wel weet of hij / zij vaak een vit. D tekort tegenkomt in de uitslagen of niet.

10 likes

Zoethout alltime favorite!

1 like

Oolongthee

@WilderMind dat is kruidenthee!

1 like

Verliefd niet, maar ik kan wel snel een soort fascinatie/crush ontwikkelen, op zowel bekende, onbekende als fictieve personen en daar dan een paar weken in blijven hangen.

Edit: dit doet me ineens aan het dark crushes-topic denken, wie had ook alweer die mega crush op Peter R. de Vries?

16 likes

Ik heb twee mannelijke vrienden, maar die zijn toevallig wel allebei homo :sweat_smile:

2 likes

Ik vind dat een latte of cappuccino wel duurder mogen zijn dan een koffie, omdat daar ook melk in zit en er meestal meer handelingen voor nodig zijn om het te maken. Ik zou 3 tot 3,50 betalen voor een cappuccino of latte, maar niet voor een koffie

2 likes