Papier voor je kut
Hier ff een persoonlijk issue van mij.
Stel, je hebt een tijd met een freelancer gewerkt. En je vindt haar als persoon best aardig maar ze deed haar werk niet heel goed. Nu is ze haar eigen bedrijf begonnen en via-via krijg je jaar presentatie slides (van dat nieuwe bedrijfje dus) in handen. En daarin staan letterlijke voorbeelden met zelfs dezelfde fotoās, info etc die JIJ zelf hebt gemaakt en gepresenteerd bij een workshop voor het bedrijf waar jullie samen hebben gewerkt.
Wat doe je?
- Je stuurt screenshots naar haar door en wijst haar er - netjes - op dat je dit eigenlijk niet oke vindt.
- Je zegt dat het het weet en gaat volledig uit je stekker tegen dat wijf
- Je doet niks. Als zij die info kan gebruiken, prima toch?
- Dit is plagiaat en je maakt er officieel werk van via het bedrijf waar je werkt (en zij werkte)
- Anders, namelijkā¦
0 stemmers
Aanvullend; dit zit mij dus heel hoog. Misschien wel te merken haha maar iemand heeft dit nu dus bij mij geflikt, slides uit een presentatie gejat waar ik heel hard aan gewerkt heb en die gebruikt ze nu dus - ongevraagd - zelf alsof zij het bedacht heeft.
Ik vind dat je sowieso in je recht staat om er iets van te zeggen. Persoonlijk zou ik dus wel eerst direct met haar contact erover opnemen, en als jullie er niet uitkomen pas het bedrijf erbij betrekken.
Tenzij het natuurlijk interne bedrijfsinfo is dat op die slides staat, dan is ze al helemaal slecht bezig om dat te verspreidenā¦
Oke ik heb optie 1 gedaan net. Dus haar er mee geconfronteerd - echt heel netjes - en dat ik liever had gehad dat ze toestemming had gevraagd. Haar antwoord (in et kort); had haast en stress want kwamen veel dingen op me af, wist niet dat het een probleem zou zijn.
Nogal dom als je het mij vraagt. Nu zat ik nog na te denken en dit betekent dus ook dat ze, voordat ze wegging bij ons, informatie van de interne server heeft moeten halen (want daar stond die presi) en naar zichzelf gemaild moet hebben. Dus eigenlijk ben ik nu nog meer pissed. Wat nu?!
- Iets harder zeggen dat het niet oke is (plagiaat!) en vragen of ze inderdaad (bedrijfs)informatie heeft gekopieerd.
- Geen contact meer opnemen met haarzelf maar het overdragen naar Juridische zaken / HR
- Mens waar maak je je druk om, laat het gaan
- anders namelijkā¦
0 stemmers
Komt van Courant! Toch?
Ik lees ook nog het Parool!
@360 Maar denk je dat ze dacht: " Oh handig die info, die kan ik wel hergebruiken, het bestaat immers toch al." En dat ze nu denkt, oja shit shit misschien was dit niet netjes en handig. Of denk je dat ze echt met voorbedachte rade jouw werk wilde stelen, wetende dat dit echt not done zou zijn?
Onweer/bliksem
- Ik geniet ervan
- Ik haat het
- Boeit me niks
0 stemmers
Binnen fijn, buiten ben ik doodsbang
Ligt eraan; wat wil je bereiken? Alleen dat ze ermee stopt?
Heb jij ooit een orgasme gehad?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als kind heel vaak, het moest 2x dichtgebrand worden.
Met scouting toen ik een jaar of 11 was in een groepje bij een parkeerplaats volgens mij. Ik vond het toen totaal niet eng.
Hahahah dit las ik na de orgasme vraag en ik dacht echt huh, ben je dichtgebrand van onder. 
Het boeit haar blijkbaar niks dat ze met plagiaat bezig is. Dus ik zie wel gebeuren dat ze het vaker doet. Allemaal overdragen aan juridische zaken/ HR.
nou⦠ze is zoān type dat altijd dingen doet om er zelf beter van te worden. Heel individualistisch en altijd bezig met āwhatās in it for meā. En ze is echt niet gek. Dus ik denk dat ze het niet heeft gedaan om mij te naaien maar ze is behoorlijk slim en gehaaid dus ze zal echt wel weten dat het not done is.
Ja! Het is gebeurd dus niet zo veel meer aan te doen. Maar ik wil dat ze weet dat ze niet met me kan fucken Ʃn zodat ze er voor de toekomst van leert en dit niet bij eventuele andere werkgevers doet.
Ken je veel āāmoderne spreekwoordenā Aka uitspraken uit internetgekkies of reality tv?
- Ja
- Nee
- Wat is een diadeem?
0 stemmers
Gebruik je die in je sociale kringen?
- Ja
- Nee
- My husband is anticare
0 stemmers
Vind je omgeving dat chill?
- Nee ik gebruik het niet en nu vinden ze me saai
- Nee ze worden horendol van mijn hilarische zelf