Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ik zou dat het liefst elke dag doen, maar helaas heb ik maar een half uurtje pauze en niet de tijd om dan naar huis te gaan en iets lekkers te koken. Dus zijn het altijd maar boterhammetjes ‘s middags. En omdat ik het daardoor niet gewend ben, doe ik het in het weekend eigenlijk ook nooit. Ik zou wel willen dat het in onze cultuur ook normaals is om te doen. En dat ieder kantoor dan van die lekkere maaltijden in de kantine serveert. Ik denk dat ik dan 15% gelukkiger zou zijn. Bij mij op m’n werk hebben ze alleen kroketten en vette bladerdeeghapjes.

Wel enkel in het weekend.

1 like

Na hoeveel tijd vind jij het ‘normaal’/niet opmerkelijk als iemand die net uit een relatie komt weer op een dating app zoals tinder zit?

• Eén dag
  • Eén week
  • Twee weken
  • Een maand
  • Twee maanden
  • Langer dan 2 maanden
  • Maakt me niet uit

0 stemmers

Heb jij wel eens een bloedneus (gehad)?

• Ja, dit heb ik regelmatig
  • Dit heb ik een aantal keer gehad
  • Nee, nog nooit

0 stemmers

Vind ik ook wel afhankelijk van hoe lang je in een relatie zat. Als je net uit eentje komt van 10+ jaar vind ik het vreemder dan als het een paar maanden/jaar is

2 likes

Ik vind het zo wonderlijk als iemand nog nooit een bloedneus heeft gehad, ik kom echt om in die dingen

5 likes

Dit + hoe de relatie ten einde is gelopen.

Vroeger had ik ze zo regelmatig dat ik zelfs heb overwogen om ermee naar de dokter te gaan, tegenwoordig gelukkig bijna nooit meer. Toevallig had ik deze week weer een lichte bloedneus, maar de keer daarvoor was al heel lang geleden.

1 like

Ik heb zo een personeelsuitje (ja met m’n snotkop, zie vorige poll :sob:) en ik merk altijd dat ik toch (bijna) altijd met lichte tegenzin ergens heenga, ook bijv feestjes enz. Echt alleen maar te maken met het feit dat ik gewoon een luie donder ben, als ik er eenmaal ben, vermaak ik me altijd dikke prima.

Welk type ben jij?

• Heujjjj kan niet wachten, kom maar door met die fissa!
  • Met lichte/frisse tegenzin, maar ik ga (bijna) altijd wel.
  • Ik ga met veel tegenzin, maar ik ga wel.
  • Ik ga niet, want veel tegenzin.

0 stemmers

(sorry even nieuwe, deze is niet anoniem)

Als je met iemand datet en die persoon biecht op dat hij of zij wel eens vreemd is gegaan. Hoe lang moet dat dan geleden zijn om die persoon een eerlijke kans te geven op een serieuze relatie?

• < 3 maanden geleden
  • 3 - 5 maanden geleden
  • +/- 6 maanden geleden
  • 6 tot 12 maanden geleden
  • 1 a 2 jaar geleden
  • 3 jaar geleden
  • 4 a 5 jaar geleden
  • Langer dan 5 jaar geleden
  • Ik geef die persoon nooit een kans.
  • Een beetje vreemd maar wel lekker: het maakt mij niets uit

0 stemmers

Bullet Journal! Niet echt een dagboek, maar wel iets meer dan alleen een agenda

3 likes

Zou een beetje aan het verhaal eromheen liggen denk ik… Ik denk alleen wel dat het altijd in mijn achterhoofd zal blijven zitten dat iemand dat gedaan heeft

2 likes

Mensen die lange afstanden gelift hebben zullen waarschijnlijk allebei de methoden wel gebruikt hebben, afhankelijk van waar de vorige chauffeur je af zet

3 likes

Papier voor je kut

Gestrand met de trein einde van de avond en er reden geen treinen meer, dus langs de kant van de weg met de duim omhoog. Best spannend, maar toffe ervaring.

2 likes

Hier ff een persoonlijk issue van mij.
Stel, je hebt een tijd met een freelancer gewerkt. En je vindt haar als persoon best aardig maar ze deed haar werk niet heel goed. Nu is ze haar eigen bedrijf begonnen en via-via krijg je jaar presentatie slides (van dat nieuwe bedrijfje dus) in handen. En daarin staan letterlijke voorbeelden met zelfs dezelfde foto’s, info etc die JIJ zelf hebt gemaakt en gepresenteerd bij een workshop voor het bedrijf waar jullie samen hebben gewerkt.

Wat doe je?

• Je stuurt screenshots naar haar door en wijst haar er - netjes - op dat je dit eigenlijk niet oke vindt.
  • Je zegt dat het het weet en gaat volledig uit je stekker tegen dat wijf
  • Je doet niks. Als zij die info kan gebruiken, prima toch?
  • Dit is plagiaat en je maakt er officieel werk van via het bedrijf waar je werkt (en zij werkte)
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Aanvullend; dit zit mij dus heel hoog. Misschien wel te merken haha maar iemand heeft dit nu dus bij mij geflikt, slides uit een presentatie gejat waar ik heel hard aan gewerkt heb en die gebruikt ze nu dus - ongevraagd - zelf alsof zij het bedacht heeft.

Kan ik ‘anders’ stemmen als ik zou zeggen: kom jij maar eens even mee naar buiten!

Nee, maar ik zou het er niet bij laten zitten.

9 likes

Ik vind dat je sowieso in je recht staat om er iets van te zeggen. Persoonlijk zou ik dus wel eerst direct met haar contact erover opnemen, en als jullie er niet uitkomen pas het bedrijf erbij betrekken.
Tenzij het natuurlijk interne bedrijfsinfo is dat op die slides staat, dan is ze al helemaal slecht bezig om dat te verspreiden…

3 likes

Oke ik heb optie 1 gedaan net. Dus haar er mee geconfronteerd - echt heel netjes - en dat ik liever had gehad dat ze toestemming had gevraagd. Haar antwoord (in et kort); had haast en stress want kwamen veel dingen op me af, wist niet dat het een probleem zou zijn.

Nogal dom als je het mij vraagt. Nu zat ik nog na te denken en dit betekent dus ook dat ze, voordat ze wegging bij ons, informatie van de interne server heeft moeten halen (want daar stond die presi) en naar zichzelf gemaild moet hebben. Dus eigenlijk ben ik nu nog meer pissed. Wat nu?!

• Iets harder zeggen dat het niet oke is (plagiaat!) en vragen of ze inderdaad (bedrijfs)informatie heeft gekopieerd.
  • Geen contact meer opnemen met haarzelf maar het overdragen naar Juridische zaken / HR
  • Mens waar maak je je druk om, laat het gaan
  • anders namelijk…

0 stemmers

Komt van Courant! Toch?

1 like