Ik besef me soms door het forum hoe weinig ik van België weet. Ik ken Antwerpen, Brussel, Knokke, en ik denk aan chocola, en frieten. Dan houd het al wel zo’n beetje op.
amai
Ik wil echt meer over België weten <3
De Pfaffs
Ja laten we een België quiz doen haha
Ik heb lang een verdraaid beeld gehad van belgie omdat ik super vee jambers! keek en toen overtuigd was dat België er overal uit zag als de jaren 90.
Maar inmiddels weet ik wel beter gelukkig.
Ik denk dat iedereen wel eens dat zinnetje van Jambers heeft nagedaan “vroeger was hee”
*OVERDAGGGGGGGGG IS RUDY EEN GGGGGEWONE MAN, MAAR SNACCCCCCCHS VERANDERT HIJ IN EEN WARE CASANOVA
Oja hahaha zo ging het, geniaal.
Ik ging ook vaak met een vriend van die sneue Hyves “krabbels” naar elkaar sturen in het “Vlaams” en dan zeiden we “Kuske op uwe giegelke” en “Duifke” etc. Wat een ramp.
Ik kende vroeger iemand en de moeder heette "lieve’ maar ik dacht als 6 jarige dat je het schreef als ‘live’ en toen had je bij bepaalde programma zoals de 5 uur show een melding met ‘live’ en ik dacht dus dat ze overal bij betrokken was.
Wat vind jij van de naam ‘Lieve’?
- Een lieve naam
- Beter geschikt als tweede of derde naam anders ontvang je brieven zoals ‘Lieve Lieve’.
- Ik vind het geen mooie naam.
0 stemmers
Oops :’( Ik deed niemand :’)
Wat zal ik vandaag doen
- Op je gemak naar de sportschool + uitgebreid eten
- Legpuzzel maken
- Boek lezen in een cafe
- In bed liggen netflixen
- Lesstof lezen voor school
0 stemmers
Ga je ook dingen inspreken en dat we dan moet raden wat je zegt?
Ah wat leuk!
@Eddie ik vroeg me af trouwens: worden alle Nederlanders bij jullie op tv ondertitelt? Of ligt het aan het accent van de Nederlanders?
En Nederlanders, ondertitelen wij alle Vlamingen eigenlijk? Volgens mij ondertitelen we wel Drents en Gronings, maar Brabants niet toch bijvoorbeeld en Limburgs weer wel? Is daar een officieel beleid voor?
Eigenlijk komen er vooral Nederlanders op tv als lid van een jury (bv slimste mens) of panel (bespreking voetbal) en dan worden ze volgens mij niet ondertiteld!
Ik had als jong kind best last van angst als ik ging slapen. Dit nam vrij extreme vormen aan. Ik wilde niet alleen zijn als ik ging slapen. Vaak ging m’n vader dan trainen in m’n slaapkamer. Dit klinkt echt bizar haha. Maar bijv. opdrukken ofzo, dat soort dingen totdat ik in slaap viel. Dat gebeurde dan vaak al binnen een kwartier en anders was het weer drama. Als ik ‘s nachts bang was riep ik aaaaltijd om “PAPAAAAHAAA” nooit om m’n moeder. Ik had het een tijdje terug met iemand erover hoe kut dat angst/slaapprobleem ook voor m’n ouders moet zijn geweest. Zij zei ik riep altijd om m’n moeder. Ik ben eigenlijk benieuwd om wie jullie vroeger riepen in de nacht als je bang was, zogenaamd dorst had, zogenaamd erg buikpijn zodat je naar beneden kon televisie kijken, dat je weer eens uit bed was gedonderd of je zoveelste knuffel ergens in je slaapkamer rondzwierf.
- Ik riep om mijn moeder
- Ik riep om mijn vader
0 stemmers
Hahaha wat lief. Mijn vader is nogal van ehm de “held” uithangen in die zin. “Laat mama maar slapen”. Ik ging ook soms repeteren in m’n hoofd. En dan tellen en dan ging ik toch maar los met “ PAAPAAHAA”. Ik vond het toen al zielig dat ik ze wakker riep.
Haha hing heel erg af wat ik nodig had. Had ik zorg nodig, riep ik m’n moeder. Had ik een held nodig, riep ik m’n vader.