Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar mijn ‘dienstverlenende’ stem is gewoon hoger dan hoe ik normaal praat! Ik weet ook niet waarom, heeft niet iedereen zo’n telefoonstem? Het is niet alsof ik met vrienden opeens super laag praat maar wel lager dan dat

Edit: zoiets dus

Haha love deze functie

20 likes

Ja ik heb wel echt zo’n customer’s voice (werk in een winkel), die is gewoon veel hoger dan mijn normale stem. Als ik erop ga letten vind ik dat wel raar en probeer ik het aan te passen, maar het gebeurt daarna toch weer onbewust.

1 like

Was jij een moeilijke puber?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik was echt een vervelend kreng volgens mij. Ik wilde nooit wat en zei overal nee op :sweat_smile:

Ik was moeilijk en dwars ja naar dat werd voor een groot deel door mijn ouders veroorzaakt. Ben je dan nog steeds een moeilijke puber?

1 like

Nee dat zie ik niet als moeilijk. Ik doel vooral op het vele ruzie maken (vaak om niks), grenzen opzoeken, recalcitrant zijn, etc. Ik was zelf super makkelijk maar ik ken ook genoeg mensen bij wie de ouders echt met hun handen in het haar zaten.

Dacht je dat destijds zo, of lag de oorzaak objectief gezien ook echt bij hen?

Kan me overigens ook voorstellen dat pubers zich gaan afzetten mede door het gedrag of de keuzes van hun ouders (denk aan een scheiding).

Ik kan er weinig objectief over zeggen maar mijn moeder zegt nu nog geregeld dat ouders van vrienden en leerkrachten altijd zeiden dat ik zo’n leuk kind was. En dan zegt ze: ‘nou hier thuis niet hoor!’ Tja… dan kun je ook eens naar jezelf gaan kijken… Ik ben/was absoluut niet 100% relaxt maar mijn ouders zijn ook echt heel moeilijk. Als nu vertel aan vrienden wat m’n moeder nou weer flikt krijg ik wel steun van ze.

Ik heb dus een hemastem! Toen ik nog daar werkte was het heel vaak zo

En mn opleiding

3 likes

Ik vind jouw stem echt heel mooi! En erg prettig om naar te luisteren.

6 likes

Ja als je alleen thuis “pubert” dan valt er inderdaad ook wel wat te zeggen over de thuis situatie.

1 like

Ik werk tijdelijk als telefoniste bij een onderwijsinstelling en ik vind het zo grappig dat mensen dan zeggen, 'ja, jij kan er niks aan doen, MAAR [insert heel verhaal waarom het kut is en ik er eigenlijk toch aan wat moet doen].

Mijn telefoonstem is best laag ofzo, haha. Maar het kan erger. Ik heb een collega die echt heel plat Rotterdams praat en als ze dan de telefoon opneemt, heeft ze de meest zwoele stem ooit. :’)

4 likes

Dankjewel! :heart:

Voor de cola drinkers… Welke drink je over het algemeen?

• Gewoon
  • Light
  • Zero

0 stemmers

Maar wel rauwe paprika!

1 like

En rauwe wortels!

2 likes

Gaan jullie uit tijdens oud-nieuw of blijven jullie bij familie?

• Ik ga naar familie/vrienden zonder uitgaan
  • Ik ga eerst naar familie/vrienden en ga daarna uit
  • Ik ga uit zonder dat ik naar familie/vrienden ga
  • Ik blijf alleen thuis en ga niet uit

0 stemmers

Leuk om te lezen allemaal! Ik denk dat iedereen wel zijn intonatie veranderd in andere situaties. Bijvoorbeeld zoals @anon98052296 zegt, dat je aan het eind van een zin omhoog gaat. Ik ben ook journalist, dus ik heb ook wel een beetje een ‘pleasing’ stem aan de telefoon. Maar ik probeer altijd niet te hoog te gaan want ik wil niet als een jong meisje klinken, haha.

En ik heb dus ook dat ik in sommige situaties wel of niet met accent spreek, net als @Zemraluani Dat is dus wel onbewust bij mij. Op werk en thuis is dat dan heel Zaans en daarbuiten helemaal niet. Oh en mijn ex zei altijd dat ik extreem in mijn accent verviel als ik boos was (hij noemde het de Ciske de Rat-voice…).

Ik ben ook wel steeds bewuster met spraak bezig sinds mijn opleiding. Zeker toen mijn Twentse spreekvaardigheid docent zei dat ik een accent had? Dat was in mijn eerste jaar. Met afstuderen vroeg iemand anders juist of ik de voice-over wilde inspreken, en vonden de docenten en vakjournalisten mijn stem heel sterk, hehehe. :relieved:

4 likes

Ik vier het in het buitenland met een vriendin, dus wist niet zo goed waar ik op moest stemmen

Ik ook niet. Ik heb me wel eens laten vertellen dat het eigenlijk gewoon hetzelfde drankje is, maar de marketing van zero is gericht op mannen en light op vrouwen. Alleen telkens als ik dat vertel krijg ik hele verontwaardigde mensen die echt wel verschil proeven dusja idk :woman_shrugging:t2:

2 likes