Stel hier je persoonlijke vraag #2

Leuk om te lezen allemaal! Ik denk dat iedereen wel zijn intonatie veranderd in andere situaties. Bijvoorbeeld zoals @anon98052296 zegt, dat je aan het eind van een zin omhoog gaat. Ik ben ook journalist, dus ik heb ook wel een beetje een ‘pleasing’ stem aan de telefoon. Maar ik probeer altijd niet te hoog te gaan want ik wil niet als een jong meisje klinken, haha.

En ik heb dus ook dat ik in sommige situaties wel of niet met accent spreek, net als @Zemraluani Dat is dus wel onbewust bij mij. Op werk en thuis is dat dan heel Zaans en daarbuiten helemaal niet. Oh en mijn ex zei altijd dat ik extreem in mijn accent verviel als ik boos was (hij noemde het de Ciske de Rat-voice…).

Ik ben ook wel steeds bewuster met spraak bezig sinds mijn opleiding. Zeker toen mijn Twentse spreekvaardigheid docent zei dat ik een accent had? Dat was in mijn eerste jaar. Met afstuderen vroeg iemand anders juist of ik de voice-over wilde inspreken, en vonden de docenten en vakjournalisten mijn stem heel sterk, hehehe. :relieved:

4 likes

Ik vier het in het buitenland met een vriendin, dus wist niet zo goed waar ik op moest stemmen

Ik ook niet. Ik heb me wel eens laten vertellen dat het eigenlijk gewoon hetzelfde drankje is, maar de marketing van zero is gericht op mannen en light op vrouwen. Alleen telkens als ik dat vertel krijg ik hele verontwaardigde mensen die echt wel verschil proeven dusja idk :woman_shrugging:t2:

2 likes

Moeten we dat nu al weten :sweat_smile:

1 like

Weet jij je bloedgroep?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb heel vaak bloed laten prikken, maar ik heb geen idee! Ik weet alleen dat het geen B negatief is (en dus ook geen O?). Krijg je je bloedgroep alleen te horen n.a.v. medisch ingrijpen?

Ik weet het door het bloed doneren!

2 likes

Dip jij weleens je mes in twee verschillende soorten broodbeleg zonder het echt goed schoon te maken tussendoor? (Dus bijv. dat je het wel afveegt aan je broodje maar niet wast of zo.)

Asking for mijn vriend want die vind het onnaceptabel ik dat ik dit doe

• Nee
  • Ja
  • Anders: ik eet nooit smeerbare dingen/eet geen brood/wil gewoon stemmen/whatever

0 stemmers

Ja, maar: ik heb echt een GRAFhekel aan kruimels in de boter AAAAAH

12 likes

En kruimels in de choco :rage:

3 likes

Kruimels in de jam, kruimels in de huttekase, kruimels in bed, gewoon kruimels uberhaupt gatveredammmmee

9 likes

In de volksmond wordt een ribfluwelen broek alleszins een floeren broek genoemd. Misschien is het taalkundig/stofkundig inderdaad niet enkel ribfluweel, daar doe ik geen uitspraak over, haha. :sweat_smile:

3 likes

Verwarming aan?

• Nee, ben je gek, doe gewoon een extra trui aan
  • Ja, 18 graden is koud genoeg

0 stemmers

Ik haat verwarmingslucht echt met heel m’n hart, dus heb het liefst de hele winter de verwarming uit… is meestal alleen niet echt haalbaar

10 likes

O nee ik hou juist van die geur! Roept echt gezellige gevoelens en het herinneringen op

5 likes

Wat doe je met vriendschappen waar je uit bent gegroeid?

• Dood laten bloeden
  • “Uitmaken”

0 stemmers

Meestal doodbloeden, laatst uitgemaakt met een groepje, werd een drama! :’)

4 likes

Ik heb de kachel op mijn studentenkamers nog nooit aangehad… ik kruip dan gewoon onder een kleedje

1 like

Ik hou ook niet van de verwarmingslucht, maar t is 17 graden binnen (ik had het raam open laten staan) en ik ben moe. Dus ik heb hem voor n uurtje aan.

1 like

Hier nog een waar het 15/16 was. Dan gaat ie wel aan ja haha