Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ik vind beesten zo’n onaardig woord. Het zijn toch gewoon dieren. Beesten is imo echt een scheldwoord.

6 likes

Alleen een paard is een dier toch? Dat is altijd Mn favoriete manier om Mn nichtje te triggeren: een paard een beest te noemen met poten en een bek. Dat mag niet want het is een “edel dier”.

22 likes

Huh nee al dieren zijn dieren :weary:

1 like

Misschien is het inschakelen van buurtbemiddeling een idee? Als ik je verhaal zo lees is er vanuit beide partijen een hoop wrok en irritatie ontstaan. Een gesprek met een onafhankelijk persoon maakt misschien dat de buurvrouw wel openstaat voor overleg. In plaats van dat je klaagt, geef je het signaal af dat je gezamenlijk tot een oplossing wilt komen. Dit zorgt ervoor dat zij zich misschien ook minder aangevallen voelt en wat begrip voor jullie op kan brengen.

3 likes

Ik eet het niet omdat ik vroeger een paardenmeisje was, maar ik eet ook geen varken, wild, eend, konijn, schaap, geit, etc. Eigenlijk alleen kip en koe. En alle vissen.

2 likes

Oh hahaha dat lijkt me idd echt ongemakkelijk. Ik denk niet dat het in mijn geval de moeite nog is om echt “uit te maken” want we passen gewoon niet meer bij elkaar en zitten in hele andere levensfases en hebben elkaar ook al minstens 1,5 jaar niet eens geappt oid, maar vroeger was het wel echt m’n beste vriend en ik vind het toch ook moeilijk om het af te sluiten onder af te sluiten. Maar nu afsluiten na zo lang niks is ook raar.

Ik eet geen paard omdat ik zo’n 10 jaar gereden heb dus vind het net zoiets als een hond of kat op eten, terwijl een paard niet perse een beter dier is dan een koe of een kip

2 likes

Een vriendin van mijn zus wilde met mijn zus is iets drinken en na een half uur, waarin ze gewoon gezellig gekletst hadden, zei ze ineens dat ze vond dat ze uit elkaar gegroeid waren, gaf ze mijn zus een hand en wenste ze haar het allerbeste. DAT IS TOCH RAAR??? Spreek dan gewoon niks meer af en laat het doodbloeden.

4 likes
2 likes

Oh strak plan, denk dat ik dat ga doen! Hahahaha wat een rare actie.

1 like

Nouja als ik lees dat jij wel een rotje op je buurvrouw zou willen gooien, vat ik het wel op dat je wrok tegen haar koestert. Maar goed, dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben opgevat. Maar wat is dan precies je vraag als je iets als buurtbemiddeling niet wilt overwegen?

Vaak is er op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening trouwens wel sprake van een overtreding bij geluidsoverlast door honden. Je kunt uitzoeken of dat voor jouw gemeente ook zo geldt en vervolgens de politie bellen als je er weer last van hebt. Zou persoonlijk niet mijn manier zijn om dit op te lossen, maar het is wel mogelijk.

1 like

Ik eet 90% vegetarisch, maar als ik vlees eet, maak ik geen onderscheid tussen dieren die als schattig/lief gezien worden en dieren die vooral als vlees gezien worden. Ik vind het een belachelijke logica om wel varken of koe te eten, maar geen konijn, paard of alpaca.

10 likes

Nee het is jullie dag dus ik zou me niet druk gaan maken over “wat hoort” of niet! Lekker niet uitnodigen!

1 like

@Hinkje @Prikkelbaar logisch gezien is dat onderscheid inderdaad bullshit, maar cultureel gezien zit dit gewoon helemaal in ons denken, dus ik vind het in die zin niet ‘raar’. Soort nature versus nurture. En daardoor kost het denk ik wat moeite om jezelf los te weken van dat denkbeeld.

2 likes

Ohhh ik was gisteren aan het videobellen met m’n tinderboy en toen zag ik dat-ie ook zulke armen heeft :heart_eyes: :heart_eyes: armhaar yes please (maar beter geen rughaar fingers crossed)

6 likes

een stedentrip buiten Europa! Zoveel zin in

37 likes

Ik denk dat de kans nihil is dat hij met zulke armen geen rughaar heeft. Maar misschien valt de hoeveelheid mee? :smirk:

1 like

Ik heb al een glimp kunnen opvangen van het borsthaar en dat viel best wel mee voor zulke armen hehe er is nog hoop

2 likes

Na de foto van Viooltjes:

Mannen in koltrui:

• <3
  • Nee
  • Alleen tolereerbaar onder bepaalde weersomstandigheden
  • Is afhankelijk van het type man
  • Geen mening

0 stemmers

Mannen in gebreide (noorse) truien

• <3
  • Alleen onder bepaalde weersomstandigheden